Køb af iPhone i USA?

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Peter Krogh Frausing, 30/9/15.

  1. CHA211

    CHA211 VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    579
    Point:
    93
    Jeg var i butikken en halv time før lukketid. Jeg skulle flyve hjem næste morgen. Jeg overvejede da kraftigt om jeg skulle købe den, gå ud af forretningen og sætte mig på nærmeste bænk og levere den tilbage med det samme hvis den ikke virkede. Det lykkedes dog for dem at være så overbevisende i deres forklaring at jeg syntes at det virkede forgæves.
    Jeg vil give dig ret i, at det selvfølgelig er en speciel situation der er tale om. Den første jeg talte med derinde havde meget vanskeligt ved at forstå, hvad det var jeg talte om, så han hentede en anden medarbejder. Den anden medarbejder ringede ligefrem til en eller anden form for support funktion, hvor han tilsyneladende fik oplyst at telefonen var låst.

    [QUOTE="PeterA, post: 29328, member: 258”]
    ikke mindst, at det ikke har noget at gøre med, at de låste telefoner leveres i den samme æske. De telefoner som er unlocked er efter sigende whitelisted i en database og betaler man fuld pris hos Apple bliver ens telefon altså whitelisted og låst op under aktiveringen.

    [/QUOTE]
    Jeg tror, at jeg måske ikke var tydelig nok i min første forklaring hér. Det de sagde var ikke at det var den samme slags æske, men at det var den samme telefon, med det samme serienummer, som jeg ville få i hånden, hvadenten jeg købte den med binding eller til fuld pris. Det var også på den måde, de fik mig overbevist om at den ville være låst.

    [QUOTE="PeterA”]
    Et godt sted i øvrigt at købe Apple-gear er i øvrigt i butikkerne i henholdsvis Delaware, New Hampshire, Oregon og Alaska, hvor der ikke er nogen sales tax. Sidst jeg var forbi Apple-butikken i Delaware kom der busser fuld af kinesere og købte løs. De tager et stop på turen fra New York til Washington. Jeg nåede selv at købe min 6s, inden de fik tømt lageret [/QUOTE]
    Kommer man forbi New Orleans, så findes der et program for refundering af sales tax, man får ikke det hele igen, men en god del. Selvfølgelig er det at foretrække at slippe helt.
     
  2. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Det lyder da dejligt. Tog selv en rundtur fra EWR op igennem upstate New York, over Burlington, ud til Maine og retur ned langs med kysten. Det var slut september. Vi overnattede på 'The Kennebunkport Inn' (ingen points desværre ;)) og spiste hummer i byen. Meget fint sted. Det var så langt ind i Maine vi kom. Skønt område at køre roadtrips i New England.
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  3. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Vi har venner som bor i Boston og som har et sommerhus i Camden. Så vi bor i deres hus i 2,5 uge. Derfra regner jeg med vi tager lidt dagsturer, men ellers handler det bare om at slappe af, sidde på porchen og drikke microbrew og ikke mindst spise uhæmmede mængder lobster ;)

    Forrige år var vi også på et par sejlture med en gammel skonnert fra Camden. Det regner vi med at gentage også.

    Kan forøvrigt anbefale Moody's Diner, hvis nogen skulle kommer på de kanter. Helt fantastisk sted: http://www.moodysdiner.com/diner-menu

    Nå - nu blev det vist lidt off topic i forhold til at købe iPhone ;)
     
    jefi99, CHA211, asf og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Kaligo? Rocketmiles? Topcashback? Hotels.com? Kreditkortpoint?

    Regel nr 1 = book ikke noget uden at få noget tilbage ;)
     
    Kristian og Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  5. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    hoteltonight.com med promocode på CSP ;)
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  6. *flyer

    *flyer Sjeff

    Beskeder:
    245
    "Synes godt om" modtaget:
    631
    Point:
    93
    Nogen som ved om det et "Global" A1723 eller "China" A1724 som sælges i Hong Kong? @PeterA måske?
     
  7. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    A1723
    http://www.apple.com/iphone/LTE/

    Eneste forskel er, at man får en USB-charger med type G stik (3-benet UK/HK/SG stik).
     
    Senest redigeret: 19/4/16
    CHA211 og *flyer "Synes godt om" dette.
  8. *flyer

    *flyer Sjeff

    Beskeder:
    245
    "Synes godt om" modtaget:
    631
    Point:
    93
    Tak for svar, det var en suveræn oversigt!

    Sjovt med den side, det må være den eneste jeg ikke har set i min febrilske søgen efter svar. Desværre var skidtet udsolgt...
     
  9. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Jeg gik ind i den lokale Apple butik for at købe en 6s, (A1688), som jeg kan bruge når jeg flytter hjem til Danmark. Jeg fik dog at vide at de kun sælger at&at udgaven, A1633, men at den har alle , de samme frekvensbånd som a1688 modellen, og at der ikke burde være nogen forskel på om jeg købte en A1633 af dem eller gik til T-Mobile og købte A1688 udgaven.

    Jeg har endnu ikke taget den i brug, da jeg er usikker på om det gør en forskel ift. evt. reklamation når jeg kommer tilbage til Danmark. Bør jeg returnere den og købe en Contract free udgave fra T-Mobile, eller har det ingen betydning ift. muligheden for at få den swapped i EU hvis der sker noget? (Flytter tilbage til Danmark i august, så der er stadigt garanti på den til den tid)

    - Er der ting jeg har overset ift. 3g frekvensbånd? Kan umiddelbart kun finde LTE frekvensbåndene, så går ud fra der ikke er kompatabilitetsproblemer ift. 3g, har du evt. styr på det @PeterA ?
     
    Senest redigeret: 1/6/16
  10. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Hej @mdk

    Der er ikke noget issue ifht understøttelse af frekvensbånd med hhv 1688/1633-modellen. Derimod er det et problem, at når du køber en iPhone på kontrakt med AT&T, så vil den være låst, og du kan således ikke smide et europæisk simkort i, før du har overtalt AT&T til at låse den op, og det vil de kræve et beløb for.

    Et andet problem er garanti. Den USA-specifikke model 1633 serviceres kun på de markeder, hvor 1633 sælges. Hvis der opstår problemer, så kan du med andre ord kun få telefonen repareret via support i USA.
    Ved at købe en t-mobile model 1688 uden kontrakt hos Apple selv vil telefonen ikke være simlocked. Det er også samme model som sælges i Europa, hvilket vil sige, at support tager imod telefonen dér.

    Med andre ord, skynd dig at få byttet din model A1633 og få dig en T-Mobile model 1688 uden kontrakt (når du køber telefonen på kontrakt er jeg ikke sikker på, at du kan returnere telefonen, hvis den er taget i brug - tag den derfor IKKE i brug). Bemærk, at telefonen vil være låst, hvis den købes hos T-mobile selv, derfor skal den købes i Apple Store.

    Måske vil Apple lokke dig med en SIM-free model, som naturligvis købes uden kontrakt og simlock, men det er en model 1633, så derfor vil du rende ind i garantiproblemet. Hvis du som mig rejser jævntligt til USA, så er dette måske heller ikke et problem, men blot endnu endnu en god grund til at tage en tur over atlanten :)

    iPhone 6s USA.jpg
     
    mdk, tbh og clager "Synes godt om dette"
  11. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Kan de ikke ud fra serienummeret se, at den er købt i USA og ikke Europa, og dermed (måske) nægte at yde support?
     
  12. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Jo, de kan de måske, men det tror jeg ikke de gør. Det jeg har fået at vide tidligere er, at modellen kan swappes. Det er nemlig sjældent, at Apple egentlig reparerer på telefonen, når den indleveres - den skiftes blot ud. Apple swapper kun telefoner med samme modeltype.
     
    isolCBflyer "Synes godt om" dette.
  13. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Jeg siger mange tak for det uddybende svar. Det er en sim-free, unlocked, model A1633 jeg har købt, da den fysiske apple butik jeg handlede i (Georgetown, Washington, DC) informerede mig om at Apple butikkerne kun sælger A1633 modellen som sim-free unlocked.

    Jeg tager tilbage og får mine $$ retur nu her, og køber den på nettet gennem Apple's webshop i stedet. Heldigvis har Apple butikken ingen restocking fee.

     
    Senest redigeret: 2/6/16
  14. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Jeg gik i Apple butikken igen, den nye ekspedient beklagede den vejledning jeg fik dagen I forvejen, og informerede mig om at de havde T-Mobile A1688, som er unlocked, når man betaler mobilen med det samme, og ikke opretter et abb.

    Jeg har testet mobilen med mit danske skuffe abb. telefonen er unlocked, og det hele spiller. Jeg siger mange tak for hjælpen!

    - Såfremt der er nogle studerende der har tænkt sig at købe en Iphone eller Mac i en Apple butik i den nærmeste fremtid skal i være opmærksomme på at Apple Education pt. har tilbud i de amerikanske butikker hvor man kan få PowerBeats 2, Bluetooth, hovedtelefoner med i købet på en Iphone 6s og Solo 2, bluetooth, hovedtelefoner med i købet på en Mac.
     
  15. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,808
    Point:
    113

    Men er der ikke noget med, at man skal betale moms og told af varer købt uden for EU, når man tager dem med hjem? Jeg kender ikke detaljerne, men husker svagt, at nogen har får en overraskelse, når de stoppes i tolden. Men problemerne er jo ikke større, end de kan løses med kreditkortet;)
     
  16. Christian Larsen

    Christian Larsen Amatør

    Beskeder:
    168
    "Synes godt om" modtaget:
    362
    Point:
    63
    Eller smide æsken ud og benytte telefonen som en primær telefon. :D
     
    Peter Krogh Frausing og THammer "Synes godt om" dette.
  17. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Jo, det er veludgangspunktet, men det må vel være folks eget ansvar at vurdere om de er forpligtet til at betale told og moms. Folk der i øvrigt har boet en længere periode i udlandet kan medbringe rejsegods uden at skulle betale told og moms.
     
  18. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,808
    Point:
    113
    Jeg har da også taget lidt for meget med hjem på nogle af mine rejser. Derfor vil jeg heller ikke spille moralist.

    Jeg syntes bare, jeg lige ville gøre opmærksom på den mulige betaling ved grænsen - så der ikke er nogen, der fristes til at rejse til USA og købe en stak billige Ipads / Iphones til hele familien. Og så vågne op til realiteterne, når de ankommer til EU.
     
    PeterA og THammer "Synes godt om" dette.
  19. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    'Når man tager dem med hjem' rammer ret præcist her, hvis man som jeg bor i DC er det ikke et problem, men bor man i EU skal man selvfølgeligt tage højde for de lokale regler og svare moms når man kommer hjem :)
     
    *flyer "Synes godt om" dette.
  20. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Mig bekendt må man indføre varer for ca. 3300 DKK (ca. $490) uden at skulle betale told.
     

Del denne side