Køb af iPhone i USA?

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Peter Krogh Frausing, 30/9/15.

  1. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Kan vi ikke blive enige om at ingen går igennem "Things to declare", men håber på at man går fri? ellers tag tingene i brug, og så er det svært at se hvad der er brugt og hvad der er købt på turen.
     
    Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.
  2. klaustroFlyer86

    klaustroFlyer86 Aktivt medlem

    Beskeder:
    87
    "Synes godt om" modtaget:
    173
    Point:
    33
    Nåe, så ku det da være man sku ha sig den nye med hjem... :D
     
    Kenneth K, MortenS og Henry "Synes godt om dette"
  3. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Jeg har hørt historier om at tolden er meget opmærksomme på nye flotte gadgets og at de forholdsvist let kan slå serienummeret op og se om det er en dansker eller en udlænding :/
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Ja der er da en del at spare. I sær med den nuværende dollarkurs.

    Hvordan er det, betaler man ikke ekstra for at den skal være unlocked, altså ikke bundet til en bestemt carrier?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Normalt er Carrier Unlock dyrere, men der er ingen af dem der giver rabat på den se på den amerikanske frugt forretnings hjemmeside.

    Men det er nemt at sammenligne priser, gå i amerikansk frugt forretning og der har du $ prisen:
    https://www.apple.com/shop/buy-iphone/iphone-8/4.7-inch-display-256gb-gold#00,20,31,41,60
    849$ (uden state tax) ~ goggle omregning 5285,28 dkk, men for at gøre det mere korrekt se valutakurs på kort du vil bruge de er altid ca 10 øre oven i så 5425,11
    Og der til sales tax - se i bunden.

    Så gå i den danske frugt forretning der har du krone prisen:
    https://www.apple.com/dk/shop/buy-iphone/iphone-8/4,7"-skærm-256gb-guld#00,11,21
    7549 dkk

    Så der er en god besparelse at hente, et andet tip er at gå i Best Buy se deres hjemmeside og kigge efter "Open Box", det er vare der har været over disken 1 gang men leveret tilbage, jeg købte en Ipad Pro 9,7 med Wifi og Cellular 100$ billigere end tilsvarende med kun WiFi.

    Også kan det anbefales at gøre indkøbet i en af de 5 0 Sales Tax stater, Delaware, Oregon se:
    http://www.tax-rates.org/taxtables/sales-tax-by-state
     
    T4L, Kenneth K, tbh og 5 andre "Synes godt om" dette.
  6. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Pro guide! Takker
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  7. Oletjala

    Oletjala VIP medlem

    Beskeder:
    246
    "Synes godt om" modtaget:
    835
    Point:
    93
    Overvejer at købe et Apple Watch Series 3 I oktober i USA. Spørgsmålet er, om det vil være en ide at købe celluar versionen - og håbe på, at Apple på et senere tidspunkt for lavet en aftale med et dansk teleselskab?
     
    Henrik Olsen, Henry og MortenS "Synes godt om dette"
  8. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Jeg er slet ikke bekendt med den standard de bruger eSimkort. Det virker dog til at være noget besværlig proces hvis Apple skal lave særskilte aftaler for hvert enkelt land. Der plejer DK typisk ikke at være blandt de første.

    Du må afgøre om de 70 dollars er det værd ;)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Der skulle ikke være nogen ko på mosen:
    https://www.apple.com/dk/ipad/apple-sim/

    Sidder og skriver på den iPad Pro jeg købte, den skulle have e simcard, så må vist lige læse op på hvad det er, der sad et Verizon sim kort i med 1 gig data men ikke meget e over det :D

    He He nu kan jeg se under indstillinger -> mobildata der kan jeg "tilføj nyt abonnement" og jeg kan ændre i t-mobile abonnement som er det sim der er i nu.
     
    SophieHendriksen og Henry "Synes godt om" dette.
  10. Diamant

    Diamant Nyt medlem

    Beskeder:
    4
    "Synes godt om" modtaget:
    7
    Point:
    3
    Hej! Min datter rejser til NY imorgen og har tænkt sig at købe en Iphone 7 derovre, så hun har en telefon under sit ophold der virker. Men dels har jeg svært ved at gennemskue de forskellige råd, om modeller ( med særlige frekvenser ?) og hvorvidt telefonen vil være låst. Jeg forsøgte også at kontakte apples kundeservice i DK, for at høre, hvordan man gør brug af den 1 -årige garanti, der følger med et apple produkt. Hvis hun skulle være så uheldig at noget er galt med telefonen, når hun kommer hjem. Nogen der - også - ved noget om det?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    hvorfor skynder hun sig ikke at oprette et 3 abonnement i stedet. Det kan også anvendes "gratis" i USA.. og der er 1 års garanti på Apple-produkter købt i USA... og det er vidst nok worldwide.. dvs. at du kan tage ind hos hvilken somhelst autoriseret apple-leverandør..

    men iPhone 7, hvorfor ikke lade hende vente en uges tid eller stå i kø og være heldig at få en iPhone 8 i stedet?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    Hvis datteren skal til NY i morgen, så skal hun forbi en 3 forretning i morgen tidlig og oprette et abonnement, så hun kan få et SIM kort med til USA
     
    Diamant, SebastianBruun og Henry "Synes godt om dette"
  13. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Alle iPhone siden 4 Kan bruges i EU, forskellen ligger i nogle også understøtter CDMA som bruges af få udbydere i USA, vi bruger GSM i EU og det understøtter de alle. Scroll ned i flg. Link

    https://www.apple.com/iphone-7/specs/

    https://support.apple.com/da-dk/HT201673

    Den lidt mere tekniske forklaring er at på CDMA netværk er det ikke ikke sim kort der identificeres men mobilen og det er 3G, hvor på GSM netværk er det dit sim kort der identificeres, derfor du kan flytte sim kort rundt på forskellige mobiler og gsm understøtter 4g/LTE

    Så i en Frugt biks vil du få en GSM iPhone når den købes Cartier Unlock, det er kun hvis man køber med en plan såsom verizon eller sprint der også er CDMA understøttelse, hvilket ikke er et problem, se det første link :)

    Vedrørende garanti:
    IMPORTANT RESTRICTION FOR iPHONE, iPAD AND APPLE TV SERVICE.

    Apple may restrict warranty service for iPhone, iPad and Apple TV to the country where Apple or its Authorized Distributors originally sold the device.


    AppleCare kan hellere ikke bruges:
    (d) This Plan is offered and valid only in the fifty states of the United States of America and the District of Columbia and all provinces and territories of Canada. Persons who have not reached the age of majority may not purchase this Plan. This Plan may not be available in all states of the United States and in all provinces and territories of Canada, and is not available where prohibited by law.

    Men hvis hun ikke vil købe en mobil og bare smide et US sim kort i, så er T-mobile det bedste valg de bruger GSM, men de har forskellige planer, bare ind i forretning og købe den plan der er bedst til hende så gør de det hele for hende så hun går ud med et US nummer og en mobil der virker.
     
    Senest redigeret: 14/9/17
    Diamant, Henry og Kristian "Synes godt om dette"
  14. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,060
    Point:
    113
    Det er kun T-Mobile versioner købt i Apple Store som er Carrier unlocked. Købes de direkte hos T-Mobile er de låst til T-mobiles netværk.
     
    Senest redigeret: 15/9/17
    Diamant, Henry og Kristian "Synes godt om dette"
  15. Euroatc

    Euroatc VIP medlem

    Beskeder:
    177
    "Synes godt om" modtaget:
    679
    Point:
    93
    Et andet problem ang. garanti i Danmark er, at Apple ikke har nogen egne forretninger i Danmark. Kun Premium Resellers. Jeg har oplevet, at Humac ikke vil honorere garantien (international Warranty) på en iPad købt i USA. Deres argument var, at siden de ikke var en Apple ejet forretning, var de ikke forpligtet til at honorere en garanti på et produkt, de ikke selv havde solgt. Tilbage i USA var de i Apple Store i Atlanta helt uforstående overfor dette, men ombyttede iPad uden problemer og beklagede meget.

    Jeg ved ikke om det stadig er sådan med Humac, men det er værd at have med i tankerne. Omvendt er besparelsen på iPhones ret stor, og jeg har aldrig haft behov for at reklamere over mine iPhones...
     
    Henrik Olsen, Henry, Diamant og 1 anden person "Synes godt om dette".
  16. Diamant

    Diamant Nyt medlem

    Beskeder:
    4
    "Synes godt om" modtaget:
    7
    Point:
    3
    Alle alle flittige svarere: Tusind tak for så hurtig en reaktion. Jeg henter hendes nye simkort kl12, så hun har det med kl.15 i lufthavnen.
    @ banditten: Kan jeg så konkludere, at så længe hun køber en Cartier Unlock er det en GSM understøttet telefon uden problemer med "livet" i Europa?
    Og @ PeterA: KAn jeg så konludere at det er vigtigt at hun køber den i en apple store? Hmm, ikke glad for garanti-citatet. Giver lige Apple kunderservice en chance for at svare. Hvis de kan!!
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  17. Diamant

    Diamant Nyt medlem

    Beskeder:
    4
    "Synes godt om" modtaget:
    7
    Point:
    3
    også tak til dig @Euroatc Jeg har nu igen brugt en rum tid med Apple kunderservice og de siger at autoriserede Apple resellers SKAL honorere den internationale garanti ( altså inden det 1.år) men at ikke alle Humac fx er autoriserede. De kan i apple support oplyse hvem der er! Og ja, med Apple care PLAN skal man til Malmø for at gøre brug af den...Husker det ligger i Emporia (Mall)
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  18. Diamant

    Diamant Nyt medlem

    Beskeder:
    4
    "Synes godt om" modtaget:
    7
    Point:
    3
    @banditten: Hvor fandt du citatet om at garantien kun gælder for det land telefonen er købt i?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  19. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Lad mig lige korrekse mig selv Carrier Unlocked - det er iPad ordbog der vil juveler :)

    Ja det er ligegyldig hvilken iPhone 7 hun køber i USA de vil virke her hjemme, men carrier unlock så slipper hun for at skulle have den låst op.

    Garanti for USA:
    https://www.apple.com/legal/warranty/

    Og Apple Care købte i US kan ikke bruges her hjemme, det fremgår af betingelserne.

    https://www.apple.com/legal/sales-support/applecare/appmacnaen.html
     
    Henrik Olsen, Diamant og Henry "Synes godt om dette"
  20. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,060
    Point:
    113
    Må jeg lige præcisere her.

    Køber man en model af iPhone i USA, som også sælges i Europa fx for iPhone 8 er det model A1905 (og 8 Plus model A1897), så kan man godt få dem serviceret i Europa.

    Gå derfor efter at købe AT&T/T-Mobile som carrier unlocked. Ved ikke med sikkerhed om sim-free version er den model som sælges i EU (fx var sim-free versionen af 6s desværre den amerikanske model A1633). Begge versioner understøtter dog alle relevante frekvensbånd i DK.

    Tjek info om specifikke modeller her:
    https://www.apple.com/iphone/LTE/

    I forhold til tidligere har Apple tilsyneladende nu åbnet muligheden for at alle carrier-versioner kan købes unlocked. Førhen var det kun T-Mobile-versionen.

    Iøvrigt:
    Visse regioner har begrænsning af garanti på både iPhone og iPad fx i Hong Kong. Sådan en begræsning er der mig bekendt ikke i USA. iPad købt i USA som er samme modelnummer som sælges i EU dækkes på garantien. Er der bøvl med Humac må man tage den med til en Apple Store fx. i Malmö.

    Men Apple er også flinke. Jeg har i sommer i en Apple Store i Brussels ved reparation fået ombyttet et Apple Watch købt i Japan. Det var den japanske model og jeg fik det byttet til samme japanske model (med yderligere support for FeliCa NFC)
     
    Senest redigeret: 15/9/17
    Henrik Olsen, Diamant, Kristian og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side