Køb af iPhone i USA?

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Peter Krogh Frausing, 30/9/15.

  1. Oletjala

    Oletjala VIP medlem

    Beskeder:
    246
    "Synes godt om" modtaget:
    835
    Point:
    93
    Henrik Olsen, Henry og MortenS "Synes godt om dette"
  2. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Åhhhh jeg ÆÆÆÆÆLSKER når vi nærmer os en iPhone release, og der kommer liv i denne tråd igen, er selv i Baltimore/Washington 22-29 oktober, havde det været en uge senere tror jeg at jeg ville prøve at "have lagt mig i kø" d. 3/11 i håbet om at kunne hjembringe en X'er.

    Nu må jeg nøjes med at sidde klar ved tasterne d. 27. kl. 15:00 lokal tid, og så se hvor mange 3 har fået hjem, om der er en til Schwert, eller han bare skal være En Sur Gammel Mand.......
     
    Henrik Olsen, Kenneth K og Henry "Synes godt om dette"
  3. Esben

    Esben Nyt medlem

    Beskeder:
    1
    "Synes godt om" modtaget:
    5
    Point:
    1
    Første post.. :)

    Jeg har lavet en del research omkring køb af iPhone 8 i USA. Jeg har fundet ud af at der er to modeller. De skulle efter sigende begge fungere i DK.

    Den ene bruger CDMA og GSM bånd fra Qualcomm og hedder A1863. Den anden bruger kun GSM bånd fra Intel Corp. og hedder A1905 - det er modellen der også sælges i Europa (inkl Danmark). Qualcomm beskrives som den "bedste" og hurtigste på flere fora. Altså som om at man går "ned i kvalitet" når man køber A1905 som "kun" har GSM/Intel, og at det endda skulle være mærkbart langsommere (?)..

    I Apple Store sælger de så iPhone 8 på følgende måder:

    Model A1905 - "kun" GSM:
    - AT&T (abbonement).
    - T-Mobile (abbonement).
    - T-Mobile (fuldt beløb betalt).

    Model A1863 - CDMA og GSM:
    - Verizon (abbonement).
    - Unlocked

    Jeg har læst mange steder på macrumors.com og andre forums at ALLE iPhone der sælges i Apple Store i virkeligheden er unlocked, og at abbonnementerne kun "hører til" købet og er selve betalingsmetoden der henvises til. Sådan ser det også ud, da der står "unlocked" ved mobilerne selvom man lægger dem i "kurven" med fx. et T-Mobile abbonnement på Apple Store Online.
    Der har også stået et par steder at T-Mobile iPhone KAN være låst, men at de i så fald tillader unlocking efter 40 dage.

    Brugeren "PeterA" skrev at Apple servicerer kun iPhones i Danmark, som er af A1905 versionen. Nogen den kan bekræfte og uddybe dette?

    Hvad er i jeres optik bedst at købe? A1905 som (måske) er lidt langsommere, men måske har bedre service i DK eller A1863, som helt sikkert er unlocked fra start, men måske ikke har samme service?

    Håber der er nogen der har lidt input, eller kan hjælpe :)

    På forhånd tak,
    Esben
     
    PeterA, MortenS, Henrik Olsen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Det handler ikke om model vedrørende service, men det de skriver i deres garanti, gå 1 side tilbage og læs, eller finde deres US garanti online.

    Går du i an Apple biks her i USA og køber en uden plan, så er det GSM modellen du får, CDMA modellen er kun på sprint og verizon så den vil som sådan altid være med plan.

    Og for at gøre det meget simpelt kan du komme SIM kort i vil det virke i dk - det er i grove træk forskellen på cdma og gsm
     
    PeterA, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  5. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Velkommen til.

    Hvis du går ind med din iPhone A1863 på et dansk serviceværksted eller eksempelvis Apple Store i Malmö, så vil de fortælle dig, at de ikke kan servicere modellen. Oftest vil der være tale om et 'swap', og de swapper kun til samme model. De vil derfor ikke kunne udskifte din telefon, da de jo kun kan swappe til en model, der sælges i Europa.

    De kan muligvis godt få repareret en smadret skærm, men så skal du jo betale selv, og der er det din egen telefon, som du får retur med ny skærm.
     
    Henrik Olsen, Henry, clager og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Fin post at starte med - velkommen til :)
     
    MortenS og Henry "Synes godt om" dette.
  7. Christianbp17

    Christianbp17 VIP medlem

    Beskeder:
    97
    "Synes godt om" modtaget:
    272
    Point:
    53
    Er der nogen der har erfaring med køb af iPhone i Canada?

    Overvejer at købe en med hjem på min Whistler tur i december.

    Er det samme besparelse som i USA?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Ok ikke købt i USA, men dejlig mail i morges (fredag var den sat til næste fredag, og i nat kom en mail om at de sender i morgen - weeeeeeehuuu - gadget nørden kan næsten ikke vente - i år falder juleaften i november :D:D:D)


    3.1.jpg
    3.2.jpg
     
    Henry, isolCBflyer, frankbrix og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Det kan du selv kontrollere:

    https://www.apple.com/ca/shop/buy-iphone/iphone-8#00,10

    https://www.apple.com/dk/shop/buy-iphone/iphone-8#00,10

    Kan du se forskellen i link ;)

    Canada er som i USA så der er ikke moms på prisen, så den skal du selv have styr på, der kan være forskel i Canada, 5% som minimum også afhængig af hvilken provins du køber i.
     
    Christianbp17 og Henry "Synes godt om" dette.
  10. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Som @banditten skriver er det vældig let at checke selv.

    iPhone 8 64 gb koster 699 USD i USA og ca 729 USD i Canada (omregnet fra 929 CAN), så der er stadig en del at spare i Canada, men de vil være lidt dyrere end i USA. Husk, at der også er sales tax. I British Columbia er den samlet 12 %, så prisen kommer op på 1040 CAN - altså 817 USD - ca 5185 kr. Ca 800 kr billigere end i Power, hvor den koster 6000 kr.

    I øvrigt skal du ikke forvente at få fat i en iPhone X gennem Apple. Ved ikke om det er på samme måde som i USA, men her kan du kun købe iPhone X online, hvor der er mulighed for pickup dagen efter i butikken. Men hver butik får kun ganske få til bestilling hver dag, og de ryger omgående.

    Check istocknow. Her får du live opdatering af, hvilke Apple-produkter der er på lager.
    https://www.istocknow.com/live/
     
    Senest redigeret: 14/11/17
    clager, Christianbp17, MortenS og 3 andre "Synes godt om" dette.
  11. Christianbp17

    Christianbp17 VIP medlem

    Beskeder:
    97
    "Synes godt om" modtaget:
    272
    Point:
    53
    Tak, det var delen med sales tax der forvirrede mig lidt.:confused:

    Er det ikke noget med at man kan få refunderet den tax i lufthavnen? Eller er det mig der drømmer?

    Husker at det er sådan i andre lande bl.a. Australien.

    Og det er dog bare den helt almindelige 7 plusser jeg er på udkik efter, dem håber jeg da de stadig har :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Mig bekendt kan man desværre ikke længere få sales tax refunderet på ting man køber og tager ud af Canada. Men man kan vist få refunderet noget moms på hotelopholdet (forudsat det opfylder en række krav).
    http://www.visitorstocanada.com/visitortaxrefund.html

    USA giver heller ikke turister refund på tax. Heldigvis er der dog stadig stater uden sales tax :)

    Hvorfor ikke springe på 8 Plus'eren? Langt hurtigere telefon og super kamera.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Nej ikke “USA” men Texas har stadig et system:

    http://www.txtaxback.com/

    Der er sikkert andre systemer i nogle andre stater.

    Udover staterne med 0 sales tax, kan man også lige kigge hvornår en stat holder moms fri udsalg, ved Florida har back to School udsalg hvor de ikke opkræver moms på mange vare.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Hvor i Canada skal du hen?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. Christianbp17

    Christianbp17 VIP medlem

    Beskeder:
    97
    "Synes godt om" modtaget:
    272
    Point:
    53
    Øv, men der er da heldigvis stadig penge at spare.

    Det skal være en 7 plus da den ikke er til mig selv :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. Christianbp17

    Christianbp17 VIP medlem

    Beskeder:
    97
    "Synes godt om" modtaget:
    272
    Point:
    53
    Flyver til YVR og skal opholde mig i Whistler, så BC :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Så er det 12% moms som PeterA skrev, så er det billigere lige at smutte over grænsen til USA hvis du har tiden.
     
    Christianbp17 og Henry "Synes godt om" dette.
  18. Thorkild

    Thorkild VIP medlem

    Beskeder:
    250
    "Synes godt om" modtaget:
    1,275
    Point:
    93
    Vi har gennem årene købt en del elektronik hos B&H Photo i New York og fået det sendt til mine forretningsforbindelser i f.eks. Florida eller Californien, hvorfra jeg så har taget det med hjem, når jeg har været forbi. Der har ikke været sales tax på.
     
    Henry og Christianbp17 "Synes godt om" dette.
  19. Christianbp17

    Christianbp17 VIP medlem

    Beskeder:
    97
    "Synes godt om" modtaget:
    272
    Point:
    53
    Det har jeg desværre ikke, da jeg vil skulle “ofre” en skidag på det, men 700 kr. er også bedre end ingenting :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Her er svaret @Beaglen ville give:
    https://www.law.cornell.edu/supct/html/91-0194.ZO.html

    Der er 50 forskellige stater dermed også mulighed for 50 forskellige regler/love.

    Som udgangspunkt skal sælger kun opkræve “moms” når den har en fysisk lokation, altså du bestiller i stat b men bor i a, hvor forretningen ikke findes, derfor skal sælger ikke opkræve moms ved fjernsalg, men du skal selv gå ned til skattefar og betale :cool:
     
    SophieHendriksen og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side