Jeg vil gerne booke en flyrejse med KLM. Som EBG-medlem har man jo SkyTeam Elite Plus-status hos KLM, hvilket giver mulighed for at reservere sæder gratis. Men hvordan gør man det i praksis? Jeg kan nemlig ikke booke flyvningen via sas.dk.
Jeg booker på KLM's hjemmeside, indtaster mit EB-nummer, og kan så vælge sæde gratis. Det er dog ikke alle sæder der er gratis. Fløj med KLM i fredags på Premium economy light, hvor intet er gratis. Men kunne tage en gratis indchecket taske med samt vælge sæde gratis grundet mit EBG.
Ahh, det er altså i checkout-processen, man skal angive sit EB-nummer. Jeg troede, at jeg skulle linke min Flying Blue-konto med SAS EuroBonus. Jeg har nu prøvet det, men jeg fik ikke mulighed for at vælge nogen sæder …
Prøv at se min erfaring her https://insideflyer.dk/forums/threads/skyteam-elite-plus-fordele-hos-af-kl.5550/ Det kan være at du får lov at vælge plads gratis, når du logger ind på din booking igen.
Mener du “efter billetten er udstedt” som i efter du har checket ind (dagen før afrejse), eller som i lige efter du har betalt for billetten?