Kompensationstråden

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af PeterA, 23/5/16.

  1. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Hvis du gerne vil frem så tænker jeg du skal være glad for at komme med United :D:D

    Men jeg har en ide om det ikke var det du mente??
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,383
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Du har ret. Jeg er glad for at komme frem. Men tænkte på om United er bedre end SAS m.h.t. sæder, service, underholdning etc.?
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  3. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Det er lang tid siden jeg har været med UA på long haul på eco. Havde en tur i foråret EWR-DUB da SAS strejkede. Det var en gammel maskinen e med 2-4-2 på biz og de bagudrettede sæder. Udover man naturligvis sidder for tæt i den konfig var jeg ret tilfreds. Super lækre puder (to slags!) og tæpper/dyner fra Saks, lækkert amenity kit og rigtig fin service. Maden okay uden at være en oplevelse. Mand og barn var på eco og de sagde det var okay men sådan en fyldt maskine med sure passagerer er jo bare træls. Det var ikke UA’s skyld jo.

    Summa summarum tænker jeg det er en helt okay bytter hvis det er en ny maskine.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,383
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Er kommet om bord. Det er en fin maskine (Boeing 777-200 / 200ER). Indmaden ser ud til at være ret ny. Servicen er fin på Business (jeg havde oprindelig købt en bonus billet på Business med Premium Mastercard rabat. Til de priser, kan man jo godt flotte sig. Men maden er nu ikke rigtigt noget at prale af.

    Alt i alt er jeg nu godt tilfreds.
     
    SophieHendriksen, PENSIONISTEN, klausbm og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,250
    "Synes godt om" modtaget:
    6,518
    Point:
    113
    For lige at følge op på den her, så kan jeg nu se, at jeg kun får 300 ud af de 600 euro, sok Turkish skal af med:

    upload_2019-12-24_13-10-55.png

    Så burde jeg måske selve have klaret det...

    Billetten kostede 538 euro, så der er underskud til Turkish. De måtte jo også indkvartere mig på hotel en nat.
     
    Bekgaard og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    456
    "Synes godt om" modtaget:
    1,283
    Point:
    93
    Bare lige for at være sikker.
    Så du fik hjælp til sagen hos airhelp, som til gengæld nappede halvdelen af erstatningen ?
    Tænkte straks på Beaglen...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,250
    "Synes godt om" modtaget:
    6,518
    Point:
    113
    Jep! Pengene er ikke på kontoen endnu, men jeg kan se beregningen på hjemmesiden.

    Jeg har jo selv valgt at gå til dem, og 300 euro er bedre end ingenting.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    I går den 27.07.2020 modtog jeg en mail fra Expedia.dk om en rejse foretaget den
    22.03.2018 !!!! Korrekt min rejse var booked hos Expedia og lød :
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    1) CPH-LH-FRA-LH-SIN nævnte dato.
    2) Missede LH flyet FRA-SIN pga dårligt vejr iflg LH info.
    3) Ombooked til SQ FRA-SIN 24 timer senere (alt andet var fully booked pga Påske).
    4) Da jeg kom hjem skrev jeg til LH om et helt døgn forsinkelse og en mistet nats ophold på det berømte Marina Bay Sands.
    5) LH ringede til mig her i DK for at forklare, at der havde været snevejr i Italien, som var årsag til at LH flyet CPH-FRA blev så meget forsinket - en sang fra de varme lande, så jeg opgav en kompensation.
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Mailen fra Expedia.dk tilbød via Airhelp at søge om kompensation ... jeg blev lidt utilpas og tænkte straks, at det må være tricktyve, der er på spil. Man skrev, at jeg muligvis kunne får mellem 390 euro og 600 euro.
    Jeg har overhovedet ikke haft involveret hverken Expedia eller Airhelp i min forsinkelse, kun LH.
    Hvis ikke det er tricktyve, hvad er det så. Sidder Expedia og holder øje med forsinkelser på alle deres solgte rejser ? Det er langt over 2 år siden.
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  9. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Jeg kan faktisk godt huske den rejse og den missede nat. Du skrev om det kan jeg huske.
    Men Expedia kigger faktisk alle deres rejser igennem via et API til AirHelp. De har lavet et samarbejde og der er penge i det. Expedia får et kick back fra AirHelp på alle de sager hvor der kommer penge retur. Så de har en klar interesse i at hjælpe dig. Og som reglerne er lige nu er det vist 3 år der må gåes tilbage.
     
    Erwin Lansing, Nielspg, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  10. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    Kanske jeg skal forsøge ... tak @Henrik Olsen.
     
    Henry og Beaglen "Synes godt om" dette.
  11. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Hvorfor ikke starte med trafik, bolig og byggestyrelsen? Det koster gratis :)
     
    PENSIONISTEN, Erwin Lansing, Nielspg og 1 anden person "Synes godt om dette".
  12. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    - Jamen @tbh, AirHelp havde tilsyneladende allerede oprettet en sag udfra informationer fra Expedia mailen. Jeg fik pludselig en mail også fra AirHelp ! Derfor kørte jeg de requestede dokumenter ind på deres sag. Nu ser jeg hvad der sker - jeg er ikke optimist, for LH hævdede, at forsinkelsen skyldtes dårligt vejr (sne) i Italien !!

    - Et fly´s registrering har en slinge. Jeg har i min lange luftfartshistorie aldrig kunnet få et svar på, hvor mange afgange baglæns er det tilladt for et selskab at hævde, at en forsinkelse skyldes teknik, vejr, crew-mangel, ATC, osv. osv. -
     
    Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.
  13. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg kan godt se det er nemt, og jeg har også selv brugt AirHelp i et tilfælde da forsinkelsen var ud af CDG, hvorfor trafik bolig og byggestyrelsen ikke kunne hjælpe. Dette har ind til videre taget 10 måneder, og hvis de vinder sagen tager de halvdelen af kompensationen.

    Trafik bolig og byggestyrelsen kræver lidt mere arbejde, men i forhold til 150-300€ synes jeg ikke det er en stor indsats. Derudover bryder jeg mig personligt ikke om at støtte disse kompensationsfirmaer der helst kun vil tage sig af sager de kan klar med en automatiseret email for 25% af kompensationen eller hvad de tager.

    I de EC261 domme jeg har læst om, der er en lille smule dårligt vejr ikke gået som undskyldning fra en sådan tidligere flyvning, når flyet har været hjemme forbi basen. Så skal flyselskabet i hvert fald vise at de har gjort alt i deres magt for at undgå/mindske forsinkelsen.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  14. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    @tbh, jeg modtog her til morgen en mail fra AirHelp, der forklarede at "LH har for nylig ændret sine krav. Vi bliver nødt til at anmode om en fysisk kopi af overdragelses dokumentet med detaljeret adresse og en meget tydelig UNDERSKRIFT pr. brev".
    Min underskrift skal absolut ikke flagre rundt på et ukendt kontor i Gdansk. - På de modtagne mails har AirHelp kontor i Berlin, så deres opgaver er muligvis outsourced til forskellige lande !!!
    Jeg har således anmodet dem om at stoppe min sag.
    Nu kan jeg følge dit råd.
     
    asf, Kenneth K, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  15. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Er i gang med at søge kompensation fra SAS for en aflyst afgang AAR-CPH og senere ankomst. Nu får man så tre valgmuligheder:

    • €250 kontant
    • 25000 SAS EB point
    • €500 SAS voucher

    Umiddelbart er det jo lokkende at tage vouchern. Hvad jeg kan forstå, så er vouchern non-refundable og kun gyldig i et år. Det skulle jeg såmænd nok kunne nå at få brugt, under normale omstændigheder i hvert fald. Ferierejser er nok ikke specielt aktuelt, så det eneste rejseri vil nok være rejser mellem Sverige og Danmark, med mindre at Danmark bliver lukket fuldstændigt ned igen.

    Hvilket valg ville I tage i den nuværende situation?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,383
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Kan voucheren bruges til at købe et gavekort?
     
  17. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Pas.

    Men jeg vil næsten tro at svaret er er nej (selvom man kan vel aldrig vide sig sikker, når det gælder SAS...)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    867
    "Synes godt om" modtaget:
    2,549
    Point:
    93
    Ved en faktor 2 ville jeg tage voucher. Min grænse ville nok ligge et sted omkring faktor 1.5.
    I værste fald burde man kunne benytte den til en booking næste efterår for en rejse i foråret 2022.
     
    obs "Synes godt om" dette.
  19. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,383
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Jammen så et hurtigt skud fra hoften, valget er mellem:
    • 250 euro, som du får i hånden her og nu,
    • 25.000 eurobonus point (som så har en værdi på 0,01 Eurocent = 7,5 øre), der er gyldige i 5 år (såvidt jeg husker - men tjek lige). Vel en OK pris, hvis du får dem brugt. Kan have en højere værdi, hvis du har Premium SAS Eurobonus MasterCard - og du kan komme op på et højere premium niveau.
    • En voucher på 500 euro er vel at foretrække, hvis du kan få den brugt (og SAS overlever). Det er jo mere end 250 euro.
      • Må du købe billetter til andre? I så fald kan du måske lave en aftale med dit firma, om den bliver brugt på en kollegas forretningsrejse.
      • Kan du bruge den på køb af bonuspoint? Så er det sidste udvej, hvis alt andet mislykkes (men du får nok færre end 25.000 point). Er du god til poker?
     
    Ulrik og Jeblin "Synes godt om" dette.
  20. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    • Jeg har SAS EB Mastercard Preimum. Tæller disse EB point også mod Fly Premium niveau?
    • En voucher er mig bekendt ikke personlig, så den burde kunne anvendes til at købe billetter til andre.
    • Jeg ved ikke, om vouchern kan bruges til at købe point, da den funktion lader til at være ude af funktion lige nu (???)
      Men ellers burde jeg i givet fald også få 25.000 point, da jeg bor i Sverige og der således burde blive regnet i devaluerede Svesetas :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side