Kompensationstråden

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af PeterA, 23/5/16.

  1. lionshield

    lionshield VIP medlem

    Beskeder:
    314
    "Synes godt om" modtaget:
    508
    Point:
    93
    Har endnu ikke fået svar, så jeg kontaktede i dag igen SAS chatten med nedenstående resultat:

    CH: Okay, hæng lige på så undersøger jeg sagen
    CH: Nu har jeg lige talt med min Customer care afdeling, jeg skulle beklage utrolig mange gange på deres vegne. Der er sket en IT fejl der har gjort du ikke har modtaget svar, men afdelingen lovede mig, at de vil besvare dig meget hurtigt, så du kan forvente svar indenfor de næste få dage.
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Rune

    Rune VIP medlem

    Beskeder:
    166
    "Synes godt om" modtaget:
    484
    Point:
    63
    En lille solstrålehistorie til denne dystre tråd, om et flyselskab der faktisk har styr på deres kompensationsforpligtelse:

    Fløj Air Canada MUC-YYZ-ATL i sidste uge, på en af 650EUR OSL-US Business Class tilbudene fra april.

    MUC-YYZ blev forsinket pga. forsinket inbound, og jeg endte med at ankomme 1,5 time forsinket til Toronto. Det førte til at min YYZ-ATL connection automatisk blev rebooket og at jeg ankom til Atlanta 4 timer senere end planlagt.

    Jeg skrev et kort og præcist ønske om kompensation på Air Canadas Customer Service Center webform i søndags, og idag (3 dage senere) kom der svar om at de uden diskussion som forpligtet kompenserer EUR600 :)

    Sådan Air Canada ! Og imens har jeg nu ikke hørt fra SAS Customer Service (som lover at prioritere EBD henvendelser) i en måned ang. min United Odyssé nævnt tidligere i tråden !
     
    Senest redigeret: 28/9/16
    Ali Taran, PENSIONISTEN, clager og 5 andre "Synes godt om" dette.
  3. Hald

    Hald Medlem

    Beskeder:
    31
    "Synes godt om" modtaget:
    73
    Point:
    18
    Er der nogen der har erfaringer med at få kompensation ud af udenlandske flyselskaber?
    For to år siden blev vi forsinkede knap 5 timer på en chartertur (Amisol) fra BLL til Sharm El Sheikh med Air Cairo. Jeg fandt ud af dengang, at flyselskabet stadig skal overholde EU-reglerne når de flyver ud af en Europæisk lufthavn. Jeg sendte flere mails til flyselskabet, som jeg aldrig fik svar på, hvorefter jeg overlod sagen til Airhelp, da Amisol ikke mente de havde et ansvar. Efter et stykke tid fik jeg dog svar tilbage, at de ikke havde mulighed for at køre sagen videre da flyselskabet var Egyptisk og de ikke havde juridisk afdeling i Egypten.
    Er der mere jeg kan gøre i den sag, eller må jeg bare erkende at jeg aldrig får noget ud af dem? Vi var 4 som fløj sammen.
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Rikke Haugen Olsen

    Rikke Haugen Olsen VIP medlem

    Beskeder:
    309
    "Synes godt om" modtaget:
    705
    Point:
    93
    Jeg fik 3.000 ekstra point fordi SAS nu for 3. gang havde glemt at tage veganermad med til mig på langdistance business. Jeg syne særligt talt at 3.000 er for lavt. Men sådan er det :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Det er da også skidt når de tilbyder dette og så fejler 3 gange i træk....
     
  6. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    fuldstændig enig, underligt, alle de mine LCML er gået glat... nå ja, ikke lige den gang jeg OpUp mig selv fra ARN-HKG... - synes mere det var børnemad der var et problem i juni for mig..

    3K er et ringe plaster på såret..
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. Rikke Haugen Olsen

    Rikke Haugen Olsen VIP medlem

    Beskeder:
    309
    "Synes godt om" modtaget:
    705
    Point:
    93
    Det synes jeg virkelig det er. Nu er det jo fordi jeg kunne løse problemet ret let ved at bestille i god tid, men så ville jeg ikke blive opgraderet, da den jo lægger sig som spærring. Det er sikkert derfor dine bare er gået igennem. Men når de godkender veganer mad og sender mit en bekræftelse på det, så synes jeg faktisk de burde levere. Jeg er jo så heldig, at jeg godt kan spise andet end vegan, så det er ikke en katastrofe bare irriterende.
     
    Henry og Beaglen "Synes godt om" dette.
  8. Rikke Haugen Olsen

    Rikke Haugen Olsen VIP medlem

    Beskeder:
    309
    "Synes godt om" modtaget:
    705
    Point:
    93
    Børnemad er til gengæld altid gået igennem for mig :)
     
    Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.
  9. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Men @Rikke Haugen Olsen det er jo der du skal holde ved SAS Guldmail, prøv at høre, jeg ringede til jer, eller bestilte ved bestilling af billet Vegan Meal og kan acceptere 1 gang, men helt ærligt 3. gang er ikke ok.. endvidere bestiller du, de bekræfter og derved er der en "kontrakt"... - forresten skal du jo bare sige til dem, du er veganer og det var et helvede at æde 20 æbler på vej til Boston...
     
    DanielBahn, Henry, Beaglen og 5 andre "Synes godt om" dette.
  10. Rikke Haugen Olsen

    Rikke Haugen Olsen VIP medlem

    Beskeder:
    309
    "Synes godt om" modtaget:
    705
    Point:
    93
    Ja det burde jeg måske nok men jeg orker det bare heller ikke for jeg bliver i så forpulet dårligt humør af det. Jeg arbejder jo selv med kundeservice i det daglige og jeg bliver simpelthen så frustreret over når jeg får de her helt distancerede svar fra andre folks kundeservice funktioner.
     
    Henry, Beaglen, tbh og 2 andre "Synes godt om" dette.
  11. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    527
    "Synes godt om" modtaget:
    1,841
    Point:
    93
    Jeg kan sagtens forstå dig Rikke. Jeg arbejder også selv med kundeservice hver dag og med 11 års erfaring i bagagen ved jeg godt, hvad der er god og dårlig service. Det at blive spist af med distancerede og automatiske standardsvar er virkelig ikke i orden og det hjælper dig ikke hverken i den pågældende situation eller bagefter rejsen. Det svarer lidt til, at du f.eks. bestiller take away mad og ved udbringningen af maden mangler der f.eks. hovedretten eller desserten. Restauranten kvitterer med en undskyldning og et gavekort til et nyt restaurantbesøg. Problemet er bare, at du stadig er sulten og at det ikke hjælper i din aktuelle situation. Så bliver det lidt en principsag. Hvis du virkelig skal yde en supergod kundeservice, er det virkelig at sætte sig i kundens situation og udvise noget empati og forståelse. Det er regel nummer 1, hvis du skal spille i Champions League kundeservice og ikke i 1. Division :)
     
    Henry, clager og Rikke Haugen Olsen "Synes godt om dette"
  12. Rune

    Rune VIP medlem

    Beskeder:
    166
    "Synes godt om" modtaget:
    484
    Point:
    63
    Så fik jeg (efter 6 uger) svar fra SAS "Customer Care", der beklager mit besvær og tilbyder 150EUR/pers kontant i kompensation for nedenstående downgrade på United EWR-PHX indenrigs. Det syntes jeg er fair (om ikke overdådigt), da det næsten matcher prisforskellen mellem Economy og First på de billigste dage (ca. 1600DKK).

    Men hold da op noget bøvl at få det behandlet. Man skulle tro at det var sket før at codeshare partnere downgrader på SAS billetter uden for EU regler ...

     
    Henrik Olsen, Nielspg, asf og 4 andre "Synes godt om" dette.
  13. Skovgaard

    Skovgaard Nyt medlem

    Beskeder:
    8
    "Synes godt om" modtaget:
    16
    Point:
    3
    Hvor claimer man de 200 Euro? Min baggage dukkede ikke op i Newark, så jeg fik rapport reference nr, lovning på 200Eur og fin folder hvor man skal gå ind på hjemmesiden når man kommer hjem, så er der bare udfordringen at den sti de henviser til ikke findes og jeg syns ikke jeg kan finde det andre steder på den tvivlsomme SAS hjemmeside. Skal man "manuelt" tage kontakt?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Her er link til SAS claim site: https://www.care.flysas.com/SelfService/FeedbackForm/?logout=true
     
    Skovgaard og Henry "Synes godt om" dette.
  15. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Havde et fly tur til Skopje i Macadonien fra cph den 03-05-18 kl 23:55, Flyet blev 2 timer forsinket. Men piloten ga den gas så vi ankom til Skopje 1.45 min forsinket. Har jeg ret til noget kompensation?? Det var WIzz air vi fløj med
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  16. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Mig bekendt først ved tre timers forsinkelse i ankomst, at passageren kan have krav på kompensation.
    Så bliver det nok et 'nothing doing'.
     
    Ali Taran, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  17. Molle

    Molle Aktivt medlem

    Beskeder:
    63
    "Synes godt om" modtaget:
    189
    Point:
    33
    Du har muligvis krav på meget mere end EUR200.
    Da min bagage var over 24 timer forsinket sidste år købte jeg tøj osv. Jeg sendte kvitteringer til SAS som først bare afviste (tror bare de forsøger en, “går den, så går den”). Jeg henviste så til ovenstående EU`s regler om kompensation (google det da jeg ikke kan indsætte link endnu) og de endte med at dække DKK3790.00 - og som du kan se skal de dække helt op til EUR1220.
     
    Beaglen, Skovgaard, Nielspg og 1 anden person "Synes godt om dette".
  18. Skovgaard

    Skovgaard Nyt medlem

    Beskeder:
    8
    "Synes godt om" modtaget:
    16
    Point:
    3
    Tak for det. Det er værd at undersøge. Bagagen kom godt nok frem til Newark dagen efter, men der var jeg kørt videre til Boston og fik den først efter 4-5 dage. Så jeg må se hvad de siger.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. Flyforsinkelsejura

    Flyforsinkelsejura Medlem

    Beskeder:
    13
    "Synes godt om" modtaget:
    26
    Point:
    13
    Jeg har et spørgsmål til flyaflysninger. På de fleste erstatningsfirmaers websites og andre websites i øvrigt, står det ofte fremført, at en flyaflysning skal være på mindst 2 timer for, at den kan blive relevant ift EC 261/2004 og erstatningskrav. Men efter at have nærlæst EC 261/2004 , så har man så vidt jeg kan se, mulighed for 50% erstatning ved enhver forsinkelse, også under 2 timer, blot såfremt at ens flight blev aflyst. Uanset om flyselskabet tilbyder alternativ flybillet, og at uanset om man ankommer med under 2 timers forsinkelse til slut-destinationen. Jeg kigger her på artikel 7.2.

    Er der nogen der kan hjælp med dette spørgsmål?
     

    Attached Files:

    Beaglen, Henry og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  20. Flyforsinkelsejura

    Flyforsinkelsejura Medlem

    Beskeder:
    13
    "Synes godt om" modtaget:
    26
    Point:
    13
    Her er et spørgsmål til:
    Brussels Air har aflyst mindst 6 afgange KBH-BRU og retur de seneste par dage, grundet pilotstrejke. Almindeligvis er strejker, at betragte som ekstraordinære omstændigheder, men gælder det også strejker blandt flyselskabets eget personale? Man kan vel argumentere for, at flyselskabet har indflydelse på denne omstændighed?
    Jeg har ikke fundet noget info om det, men måske I kan hjælpe?
     
    Beaglen, Henry og Henrik Olsen "Synes godt om dette"

Del denne side