Kompensationstråden

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af PeterA, 23/5/16.

  1. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Ja!
     
    clager og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Det viser et fair resultat - godt at BA til sidst gav dig din kompensation.
     
  3. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    For at være fair har de ikke krævet overtalelse eller strittet imod de tog bare 1.5 måned før de svarede på min henvendelse...
     
    Ulrik, Henry, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Så er det da en meget positiv historie.
     
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  5. Euroatc

    Euroatc VIP medlem

    Beskeder:
    177
    "Synes godt om" modtaget:
    679
    Point:
    93
    Nu har jeg endelig fået svar fra Norwegian ang. min bedre halvdels forsinkelse i september. Efter først at have afvist claim tog jeg sagen til det britiske Aviation ADR som er et eller andet selskab som tager sig af kompensationssstøtten og som Norwegian samarbejder med. De svarede klokkeklart i løbet af 2-3 dage at Norwegian skulle betale. Og efter 30 dage har Norwegian så accepteret at betale.

    Det skammeligt at de prøver med div krumspring og trækker det i langdrag, men der er nok mange der giver op...
     
    Henrik Olsen, Henry, clager og 4 andre "Synes godt om" dette.
  6. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Havde booke 2 værelser i 3 dage i sommers på Scandic Jacob Gade. Da vi kom op i værelset lugtede begge værelser. Den ene af cigar og den anden af L....

    Brokkede mig men der var ikke så meget at gøre fordi hotellet var fuldt booket. Jeg bad om at snakke med hotel ledelsen. Senere på aften fik jeg en mail om at jeg havde fået et gave kort til 2 overnatninger på et scandichotel.
     
    Beaglen, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  7. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Boede på Scandic Holmenkollen Park (oslo) sidste år ca den her tid. bare et enkelt overnatning. Men deres swimmingpool var lukket. Sendte en mail efter jeg var kommet hjem om at det var for dårligt. Jeg fik en mail fra ledelsen om at næste gang jeg kom kunne jeg få en go pris. Var så i oslo i uge 42. Booke 1 enkelt nat igen. Standart værelse kostede 1990 norske og jeg fik en junior suite til 1400 norske. Nåh men det slutter så ikke der. Jeg ankommer til hotellet og efter et par timer skal jeg ned og svømme med børnene og til vores store overraskelse var boblebadet i stykker. På det tidspunkt var jeg godt og grundigt sur og så ca sådan her ud i hoved :mad: Havde du placeret et glas vand på mit hoved var det nok blevet til damp meget hurtigt. Så jeg fiser op til receptionen i dryppende shorts og halv våd t shirt. Forklare receptionisten at sidste gang jeg kom bla bla bla. og hun kan så godt se at jeg errimelig :mad::mad::mad: så jeg for tilbudt et måltid i deres restaurant. Jeg kan ikke gøre så meget andet end at ta i mod det. Så efter en 1 time sidder vi ( 5 personer) og spiser i deres restaurant. Regningen bliver 1500 kr. Den sender jeg venligt til receptonen. Så tar vi 2 kopper kaffe, 3 cacao og 5 muffin i receptionen. Bliver ca 250 norske og dem vil de så heller ikke ha penge for. Da vi så skal tjekke ud, siger manageren: jeg kan se at i har haft lidt problemer igår. Så jeg gir jer 400 kr i rabat. Når alt var overstået så havde jeg fået en junior suite, aftens mad, dessert samt kaffe til 1000 norske på et fin hotel med den fedeste udsigt. Så jeg var faktisk ok tilfreds.
     
    Beaglen, asf, Erwin Lansing og 7 andre "Synes godt om" dette.
  8. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Flotte eksempler på hvordan god kundeservice får en til at komme igen.
     
    Ali Taran, Nielspg og Henry "Synes godt om dette"
  9. Mathias

    Mathias Medlem

    Beskeder:
    40
    "Synes godt om" modtaget:
    93
    Point:
    18
    Har fået min afgang London - Stavanger - CPH aflyst i dag med afgang 12:05 og ankomst 17:05 i CPH. Er nu ombooket til London - Stockholm - CPH. Med afgang 13:50 og ankomst 19:15 i CPH. Har jeg ret til nogen form for kompensation?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Nej. Du skal op på 3 timer ved ankomst.
     
    Henry og THammer "Synes godt om" dette.
  11. danielstrandby

    danielstrandby VIP medlem

    Beskeder:
    236
    "Synes godt om" modtaget:
    958
    Point:
    93
    Apropos, så har jeg en lille anekdote:

    På vej hjem fra El Salvador med stop i Panama og Paris, bliver forsinket i CDG (grr, hader den lufthavn:mad:). Der var problemer med crewet, som forsinkede os på ubestemt tid, og derefter var det "på grund af vejret", på trods af andre fly godt kunne lette. Dette var vel at mærke cirka 24 timer efter jeg var taget afsted, så jeg var ved at være godt træt. Vi kommer endelig i luften og ankommer til CPH ud på aftenen. Jeg tjekker min telefon for at se hvor forsinkede vi endte med at blive, og det er disse tal jeg får vist:

    IMG_1933.jpg

    Needless to say, så var jeg lidt ærgerlig over, at der ikke var bare ét fly foran os i køen til at lande i CPH
     
    Beaglen, isolCBflyer, DanielBahn og 3 andre "Synes godt om" dette.
  12. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    Nu ved jeg ikke, hvordan de 2:59 er defineret med din app, men som grundregel tæller uret helt indtil døren åbner, og man dermed som passager har mulighed for at komme ud af flyet - det er altså ikke ved touchdown eller parkering. Jeg mener der er en dom vedr. dette...
     
    Beaglen, Ulrik og danielstrandby "Synes godt om dette"
  13. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Mener @Beaglen har beskrevet dette i en tråd tidligere..
     
    Beaglen, danielstrandby og Henry "Synes godt om dette"
  14. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Er det bare en tilfældighed at forsinkelsen var på 2:59 og ikke 3:05?
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  15. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    De har nok prøvet at redde den. Blev forsinket fra IAD til CPH med SAS i over fire timer. De gav den så meget gas hjemover at vi missede den "høje" kompensation med 10 minutter (ifølge min egen beregning og ikke deres). Åbenbart billigere at fyre lidt brændstof af en at kompensere alle mand :D
     
    Beaglen, Ulrik, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  16. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg tror nu der er mange andre grunde til at få fly, medarbejdere og passagerer frem hurtigst muligt men man kan godt få konspirations tankerne nogen gange.
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  17. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    De 20-30 min eller what ever de henter kan være forskellen på en misset connection, så sparer man hotel, mad, samt kompensation på det næste fly også :)
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  18. Mathias

    Mathias Medlem

    Beskeder:
    40
    "Synes godt om" modtaget:
    93
    Point:
    18

    Attached Files:

    Henry "Synes godt om" dette.
  19. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    Den regel vedr replacement flight delay kender jeg ikke, men som jeg læser det er det hvis det om bookede fly bliver forsinket, så er der en grænse på to timer. Ift din oplyste rejseplan bliver du 2:10 forsinket ift oprindelig rejseplan, og når man sammenligner med oprindelig rejseplan er grænsen 3 timer (for din rejse)
     
    Henry og Bekgaard "Synes godt om" dette.
  20. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Kan også være noget med besætningens arbejdstidsregler - hvis kvoten udløber midtvejs bliver det noget klyt...
     
    Henry og Bekgaard "Synes godt om" dette.

Del denne side