Et lettere tænkt eksempel, men alligevel ikke: Man lander med et forsinket fly, lad os sige 2:45 timer, og flyet parkerer på remote stand. Lufthavnen klodser i det med at få tilstrækkelig med buskapacitet ud til flyet (har selv oplevet det en gang i CPH, hvor én bus ikke var tilstrækkelig til at medtage alle pax fra en fuldt pakket CRJ9), hvilket efterlader nogle passagerer tilbage i flyet (i førnævnte eksempel forstod jeg det som at der over radioen blev givet besked til chaufføren om at foretage endnu en tur ud til samme fly, efter afsætning af passagerer). Disse bliver pga. dette over 3 timer forsinket i ankomsten til terminalen. De er vel dermed berettiget til kompensation, selvom nogle af passagererne faktisk ankom til terminalen inden for tidsgrænsen på 3 timer (lad os sige 2:59)?
Registreres det monstro noget steds hvornår pax ankommer til terminalen i sådan et tilfælde?
Senest redigeret: 26/3/19
Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.