Så blev det Privatairs tur til at lukke og slukke. https://www.check-in.dk/tidligere-sas-leverandoer-konkurs/ Trist for de ydede en fantastisk service på SAS' olie og gas rute mellem Stavanger og Houston med 737 Business jet udgaven. Jeg købte en af de billige business billetter og fik mere end fuld valuta for pengene på turene. Virkelig ypperlig service af besætningen som var Privatair cabincrew.
Og det er måske en af årsagerne til lukningen? Hvis udgifterne til ekstra service har oversteget det, der er kalkuleret med, bedrer det nok ikke økonomien.
Vrøvl. Vi var max 48 pax på turene med 3 cabincrew til at betjene os med en standard som SK havde bestemt og jo betalte for. Den schweiziske indstilling til service ombord er meget anderledes end i skandinavien og det fik vi at mærke på de ture med besætningsmedlemmer fra mange forskellige vesteuropæiske lande.
Mon ikke man lige burde kigge på prisudviklingen på råolien! Da ruten blev planlagt så det noget bedre ud, end da ruten endelig var en realitet.
Avianca Brasil: https://www.reuters.com/article/us-...-citing-jet-repossession-threat-idUSKBN1OA29J Sidder man med Lifemiles, er det nok med at komme af med dem.
Det er vel i første omgang kun den brasilianske del af Avianca som det vedrører. Man kan jo håbe at hovedselskabet kan klare det...
Avianca Brasil, er faktisk ikke en del af Avianca, men en seperart selvskab kaldet Ocean Air, som betaler sig til Avianca brandet. Lidt i stil med Sun-Air og BA https://twitter.com/ghimlay/status/1072859957828173824 Så moder-selvskabt i Columbia overlover skam nok dette
WOW air har fyret 10% af medarbejderne og reducerer flåden fra 20 til 11 fly. https://www.msn.com/da-dk/finans/fi...-fyrer-111-ansatte/ar-BBQZkK2?ocid=spartanntp
Så næsten halvdelen af flyene men kun 10% af medarbejderne. Det lyder da som en god plan ... eller noget
Så er det slut december og derfor fyres der op for konkursrygterne omkring Norwegian og deres mangel på kapital: https://www.newsinenglish.no/2018/12/20/norwegian-air-lands-in-more-trouble/ Så med stigende fuel priser, et fly i Iran, Droner i Gatwick så er der flere ting som gør december svær for dem. Hvad tænker I - er det slut eller reddes de igen af ejerkredsen?
Som storkunde i Gatwick er de naturligvis hårdt ramt, men det er de jo ikke ene om. Og mon ikke der trods alt skal mere til. Utilsigtede droner er formentlig også dækket af force majeure, så de ikke skal hoste op med en masse kompensation. Jeg kender intet til forsikringsforhold i flyindustrien, men kan der være en driftstabsforsikring, der hjælper med at mindske tabet?