American Airlines, erstatter visse små ruter i USA. med "Busruter". Systemet foregår på samme måde som ved boarding i et fly. Se mere her:
Spænde udvikling. KLM og Air France har i mange år haft en bus fra Montréal til Ottowa, som kan bookes som flyvning og optjener points, men bussen boarding udenfor terminalen efter man har hentet sin bagage fra båndet. God detalje at man ved AA bare kan blive i terminalen og de sørger for at bagagen kommer med.
LATAM, vil nu gøre et forsøg i det afrikanske og vil lancere en nonstop rute mellem Brasilien og Sydafrika. https://simpleflying.com/latam-plan...FPteax5PH3u_zJE1FlA8MMStVU#Echobox=1665189902
Wizzair har valgt at lukke i Sarajevo. Nu vil lufthavnen forsøge at få Ryanair ind som erstatning. https://simpleflying.com/sarajevo-a...KNkOZcyVYu_QLZ6iNlwVQsu4PI#Echobox=1665264633
Jeg tror faktisk, der er mange, som rejser fra EU -landene (Skandinavien, Tyskland, Østrig) til Bosnien Herzegovina. Vi fik mange flygtninge derfra under krigen efter Jugoslaviens opløsning, så der er basis for nogle ruter. Så vidt jeg husker, var der også lavpris-ruter fra Tuzla (100 km nord for Sarajevo) til Malmø. Var der også til Billund?
JetBlue har nu fået godkendt trin 2 af 3 trin for at få lov til en sammenlægning med Spirit. Nu mangler det sidste trin: Hele det juridiske spil ved domstolene. https://www.cbsnews.com/miami/news/...SYuwOoOpomifWZvFMhtKv_vr66A11WdfDq0wru_PwnFKo
- Iflg check-in.dk øger EK capaciteten ud og ind af Dubai-Moskva-Dubai til 2800 psgrs pr døgn. - Med EK's enorme rutenet vil disse rejsende nok spredes over hele kloden i min teori ... men ak, disse rejsende er vist ikke og har vist aldrig været populære gæster i mange lande !
Hvad vil folk sige til at tilbringe 6 timer i en Airbus A321? Play, åbner en rute mellem Keflavik og Athen. Flyvetid bliver cirka 5 timer og 50 minutter.
I den forgangne uge er der ikke sket synderligt meget, idet at selskaberne rundt om har skulle gøre klar til vinterfartplanens ikrafttræden her om 3 dages tid. MEN. Vi har alligevel en mindre nyhed fra USA. Frontier lancere et årspas til ubegrænsede flyvninger et år frem fra købsdatoen. https://simpleflying.com/frontier-a...bution&utm_source=Facebook#Echobox=1666878144
Nu har jeg været med Plays A321 på CPH-KEF. KEF-AMS-CPH. Benpladsen ombord er meget god i forhold til det er lavpris, og jeg har ikke rigtig noget at sætte en finger på ved PLAY. Jeg kunne nok godt havde fundet på turen, og dog alligevel ikke idet jeg bor i Aalborg
En kort nyhed fra Norge: Widerøes rute fra Bergen til Aberdeen, går åbenbart så godt at ruten nogle uge dage fra sommerprogrammet 2023, får tilført en 3 daglig afgang.
Air Greenlands kommende A330-800neo har i denne uge været på første testflyvning over Biscaybugten, og endda i fuld bemaling. https://aibfamily.flights/A330/2020 https://globe.adsbexchange.com/?icao=380c5a&lat=45.512&lon=-3.959&zoom=6.9&showTrace=2022-10-25
Så godt nyheden på en anden side. Det er super interessant, og kan måske danne præcedens for andre som (også) mangler likviditet. Returnerede i går med Frontier fra Denver (hvor de har deres base), og det minder meget om Ryan i Europa, alt koster ekstra, som der også står i artiklen. Det minder mig om dengang AA havde Lifetime Pass for $250k. Måske vi kan gætte på hvad denne 12 mdr pass skal koste? Mit gæt ville være $999..
Blot til orientering: SAS har et tilsvarende produkt: Travel Pass Periodekort Se her: Forretningsrejseløsninger – Fantastiske Travel Pass til din virksomhed | SAS
Dette var faktisk noget der var planlagt en reel artikel om. Men nu lader vi den blive i kort nyt, for nu
Hvad angår AAs lifetimepass var til til ubegrænsede flyvninger på. Var det 1 Class? Mener jeg det var? Der er så også nogle der har fået det inddraget af AA siden da. Men det er en helt anden historie haha. Men realiteten er at Lifetimepasset faktisk er gyldigt endnu, for dem der ikke har fået det inddraget