Kort nyt

Poster i 'NYHEDER' oprettet af Erobran, 25/8/22.

  1. Erobran

    Erobran VIP medlem

    Beskeder:
    140
    "Synes godt om" modtaget:
    415
    Point:
    63
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  2. Erobran

    Erobran VIP medlem

    Beskeder:
    140
    "Synes godt om" modtaget:
    415
    Point:
    63
    Vil du til Indien i en Boeing 737MAX? Det kan snart lade sig gøre. Det Indiske lavprisselskab SpiceJet, åbner ruter fra Amiritsar og til henholdsvis Bergamo ved Milano og til Rom Fiumicino.
     
    Senest redigeret: 4/11/22
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Erobran

    Erobran VIP medlem

    Beskeder:
    140
    "Synes godt om" modtaget:
    415
    Point:
    63
    South African udvider sit rute netværk ved at genåbne flere destinationer: Heathrow genåbnes til foråret, regner de med.

    https://simpleflying.com/south-afri...UyDiwo7ftx7uS9tvSBPk71oATQ#Echobox=1667673207

    https://www.ch-aviation.com/portal/news/121108-saa-to-restart-intercontinental-flights-in-1q23

    easyJet har fjernet flere ruter i deres bookingsystemer med udgangspunkt i UK:

    AirAsia genopretter sine australske flyvninger:

    https://www.routesonline.com/news/29/breaking-news/298912/airasia-x-rebuilds-australia-services/

    Søndagens nyheder er bragt med kilderne, SimpleFlying: Ch-Aviation, og Routes Online.
     
    T4L, PENSIONISTEN, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. Erobran

    Erobran VIP medlem

    Beskeder:
    140
    "Synes godt om" modtaget:
    415
    Point:
    63
    Beaglen, Erwin Lansing og Henry "Synes godt om dette"
  5. Fribytter

    Fribytter VIP medlem

    Beskeder:
    176
    "Synes godt om" modtaget:
    527
    Point:
    93
    Så er der kommet priser... $599 for første år, nogle blockout dates, men generelt mere end 300 dages rejse muligt i hele US og Puerto Rico.. Er det en god deal?
    Tror i andre LCCs ville følge denne model?

    https://www.flyfrontier.com/deals/gowild-pass
     
    Jeblin og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    Det er et ret interessant produkt - men efter at have læst op på betingelserne er det vist ikke noget for mig. Men det er måske meget relateret til, at jeg ikke bryder mig om LCC fordi intet er inkluderet i prisen. Udover at skatter og afgifter kommer oveni (helt fair!), så er der jo hverken bagage, sæde eller andet inkluderet i prisen. Så det kommer oveni hver gang man vil flyve. Derudover, og vigtigst, kan man kun booke fly dagen før afgang - det betyder, at man oftest ikke kan booke sin returrejse - man aner således ikke hvornår man kan komme retur når man stiger på sit ud-gående fly...
    Men point for initiativet!
     
    Beaglen, Erobran, jespersm og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. Erobran

    Erobran VIP medlem

    Beskeder:
    140
    "Synes godt om" modtaget:
    415
    Point:
    63
    Beklager den lange svartid, men jeg har ikke haft en pc, det sidste stykke tid og har det fortsat ikke, grundet et "mindre kaffeuheld"...... Nok om det. Jeg har også læst lidt op på produktet. Jeg ser personligt produktet som et fint produkt som Frontier skal havde cadeau for. Som du selv nævner er der ulemperne ved at Frontier er et LCC, men den scare af kunder som Frontier appellere til er primært som jeg selv, folk der ikke har alverden at gøre med, men blot vil "nyde" tilværelsen så godt som muligt. Produktet har dog ulempen at man først kan booke flyet dagen før afrejse, og det kan problematisk idet at der langt hen af vejen kan være fuldt bookede fly. Hvis man skal havde glæde af produktet og få det udnyttet fuldt ud. Ja så vil det bedste være at man IKKE flyver på de stærkt trafikerede ruter, som f.eks NY-LAX eksempelvis. Det bedste vil være at udforske mindre områder på destinationskortet, hvor man kan være sikker på mindre belægning.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. Erobran

    Erobran VIP medlem

    Beskeder:
    140
    "Synes godt om" modtaget:
    415
    Point:
    63
    Mandagens kortnyt består af at Portugal nu ser sit snit til at privatisere Azores Airlines.

    https://simpleflying.com/azores-airlines-privatization-next-year/

    Nyhed nummer 2 er SunClass genåbner deres Aruba charterservice fra Arlanda.

    https://simpleflying.com/sunclass-airlines-restarts-aruba-stockholm/

    Nyhed nummer 3. Taag Angola Airlines, har åbnet et nyt getaway til europa i form af Madrid, for at forbinde Angola, med det europæiske marked. Dette har blandt andet også kastet et codesharesamarbejde med Iberia af sig.

    Dagens nyheder er bragt af RoutesOnline og Simpleflying.
     
    PENSIONISTEN, Henry, Erwin Lansing og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Dårligt nyt ref køb af EB xtra point :
    -----------------------------------------------
    Jeg ønskede at købe xtra point i denne dobbelt point weekend, men ak, systemet meddelte mig, at jeg var NOT eligible !!!! Skrev til Diamant mailen og svaret lyder
    nye regler : xtra point kan kun købes 5 gange pr. år !!! Dette er ikke nævnt i købsreglerne, og hvor mange xtra point er det tilladt at købe pr. gang ??? ingen info.
     
    Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.
  10. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,399
    "Synes godt om" modtaget:
    12,795
    Point:
    113
    Du er velkommen til at skrive til mig. Jeg har 800K point på kontoen, som jeg har svært ved at bruge.
     
    Erwin Lansing, isolCBflyer, Erobran og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    - Oh, hvor sødt, men ved du hvad jeg gjorde : købte biofuel for en rejse senere på ugen, og således vil jeg bare gøre med de kommende rejser.
    - Jeg mangler ikke xtra point, men jeg samler for hvis nu der skulle komme en
    FIRST class LH, så er jeg klar til at snuppe den, hvis jeg er hurtig nok.
    Men ellers stor tak, @Henry
     
    THammer, Kenneth K, Erwin Lansing og 3 andre "Synes godt om" dette.
  12. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    hehe, jeg håber, jeg er hurtigere end dig :)
     
    Erwin Lansing, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  13. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,399
    "Synes godt om" modtaget:
    12,795
    Point:
    113
    Og her får du pointene til samme pris, som hvis du køber dem som ekstra point. Altså en meget god deal.
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  14. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    - Tusind tak, @Henry, men jeg ville jo købe xtra point for at få dobbelt-point- kampagnen på købsbeløbet.
    - Og nu kan jeg ikke finde det efter jeg i dag har haft hovedet godt begravet i SAS juridiske bestemmelser, men samme ubegribelige restriktion gælder åbenbart også overførsler.
    - Jeg er målløs, en anden SAS kunde købte 50.000 xtra point, for denne kunde lå inden for 5 gange pr. år.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    LH First class :
    Når jeg er retur fra min store oversøiske tur i januar, vil jeg sætte søgningen i system. På den tyske tv kanal zdf er der 8 sider med ankomster og afgange i FRA + MUC. Jeg laver en oversigt med LH flyvninger og vil løbende checke indtil 8 dage frem om der dukker en ledig FIRST class plads op ( til mig ).
     
    Kenneth K, T4L, asf og 2 andre "Synes godt om" dette.
  16. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,399
    "Synes godt om" modtaget:
    12,795
    Point:
    113
    Jeg var ikke klar over, at det også gælder overførsel. Så skal jeg til at tænke mig om, når jeg overfører point til andre.
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  17. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Jeg ved ikke om det både er sælger og modtager ved overførsler, eller om det kun er modtager. Min SAS mail er rigtig varm nu, igen, igen manglende info i FAQ og i Eurobonus shoppen. Der står blot max 100.000 point pr år samt max 60.000 point pr transaktion, intet om max 5 gange pr år, som Diamanten skrev til mig, derfor er jeg lukket ude. - SAS bør vist træde varsomt , ellers risikerer de et mundheld : Max 5 sas billetter om året.

    - Uddrag af Diamant-mailen fra i går 28/11-22 quote : "At du ikke kan købe point, skyldes desværre en nylig ændring i vores regler. Med den nye ændring må man kun købe eller overføre point 5 gange om året, og da du allerede har købt point 5 gange i år, får du ikke længere mulighed for at købe point. Jeg beklager unquote.
    - Gad vide om det er en forløber for point ændringer, når MC Premium ændres til februar.


    MÅSKE INDLÆG OM > NYLIGE ÆNDRINGER VEDR KØB AF XTRA POINT < BURDE FLYTTES FRA KORT NYT TIL "ENHANCEMENT BAD NEWS".
     
    Senest redigeret: 29/11/22
    T4L, Erwin Lansing og Henry "Synes godt om dette"
  18. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    @Henry jeg tror du er reddet med dine mange point. Jeg har netop allerede fået svar fra STO headoffice - der gik ikke en gang et døgn - De vil udvide køb af xtra point til 10 gange pr år. Hvis du har en mail adresse som jeg må sende til, så sender jeg mailen når jeg kommer hjem ( spiser frokost lige nu i ZRH).
     
    mifira, asf, Erwin Lansing og 1 anden person "Synes godt om dette".
  19. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,399
    "Synes godt om" modtaget:
    12,795
    Point:
    113
    Takker. Nyd frokosten.
     
  20. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Seneste nyt fra Flying Blue:

    "Changes to La Première Reward Tickets
    Air France recently unveiled its new and improved La Première cabin. As a result, the airline is updating the restrictions on using Flying Blue Miles to access this highly sought-after cabin.

    Starting 1 January 2023, reward redemption in La Première will become a benefit exclusive to Flying Blue Platinum and Ultimate members. In addition, a maximum of one reward seat will be made available per flight.

    All existing reservations in La Première will be unaffected, however any changes made to reservations after 1 January 2023 will be subject to the new rules in place at that time.

    Yours sincerely,

    Your Flying Blue team"​
     
    Erobran, Thorkild og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side