Lande i Mellemøsten lukker luftrummet for Qatar

Poster i 'NYHEDER' oprettet af jakobv84, 5/6/17.

  1. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Både Saudi-Arabien og Qatar er nettoeksportører af radikalisme og finansielle støtter af grupper der ligner IS i tilgang, så på den front er konfrontationen mellem dem bare to hajer der slås om bytte.
    Det der har antændt konflikten er at Qatar har gode relationer til Iran ,som Saudi-Arabien har en magtkamp med der pt. er på højeste niveau før direkte krig.
    Det er Saudi-Arabiens forsøg på at præsentere en samlet golf front mod Iran.
     
    T4L, Henry, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,097
    "Synes godt om" modtaget:
    4,317
    Point:
    113
    Der bliver først ro dernede den dag de løber tør for olie.
     
    Michael Wahl, Claus Heine, Daniel K og 7 andre "Synes godt om" dette.
  3. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Michael Wahl, Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg har heller ikke løst det eller taget en beslutning men som altid booker jeg kun refundable
     
    SebastianBruun og Henry "Synes godt om" dette.
  5. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,048
    "Synes godt om" modtaget:
    4,462
    Point:
    113
    Interessant oplysning her. Qatar har angiveligt betalt 1 milliard $ i løsesum til Iran. http://www.zerohedge.com/news/2017-...ndal-qatar-paid-al-qaeda-iran-1bn-hostage-dea
     
    Michael Wahl og Henry "Synes godt om" dette.
  6. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,048
    "Synes godt om" modtaget:
    4,462
    Point:
    113
    Blot til info @SophieHendriksen og @jakobv84 jeg har lige haft god succes med en BRG på Marsa Malaz Kempibski https://www.kempinski.com/en/doha/marsa-malaz-kempinski-the-pearl-doha/ . Hotellet ligger lidt længere væk fra lufthavnen, men så kommer man til at se lidt af det hele og få et godt indtryk på vejen fra og til lufthavnen. Det kunne jeg faktisk godt lide. Og så er hotellet helt fantastisk!
     
    Henry, Erwin Lansing og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  7. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
  8. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    OK ja hvis vi ikke kan komme til Dubai så måske bare Doha. Hmm. Nå ser lige tiden an i første omgang.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg spekulerede godt på om de måtte ændre indflyvning osv. når man tænker på hvor småt landet er, men der er jo forskel på at lukke luftrummet og så nægte landingstilladelse (altså "close the port"). Som jeg umiddelbart forstår er det "close the port" på nuværende tidspunkt, men om det er uden begrænsninger de må bruge luft (og vandvejen for den sags skyld) for Qatar må tiden vise...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. henrikbjorn

    henrikbjorn Aktivt medlem

    Beskeder:
    120
    "Synes godt om" modtaget:
    229
    Point:
    43
    Håber de får løst det her inden November, ellers kunne det godt blive interessant.
     
    Senest redigeret: 6/6/17
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Tak for tip, både @jakobv84 og jeg skal dog videre til Dubai hvis vi ellers får lov! Strander vi i Doha, så er det jo et godt bud - vi skal mest bare ha' badeferie alligevel. Sjovt nok var det billigere at flyve videre til DXB end at stoppe i DOH!

    @jakob84 - tænkte også det var bedst at booke refundable, just in case... særligt den sidste update, hvis Bahrain ligefrem lukker luftrummet og ikke blot "close the port", så har de godt nok et problem :eek::eek: argh den her havde jeg ikke lige set komme.

    Men det er jo uholdbart for dem i selv kort tid at blive helt lukket inde, så mon ikke de bliver nødt til at falde til patten eller finde på noget meeeget kreativt?!
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Det er jo spørgsmålet. Kunne man være fræk og forsøge at nøjes med at flyve til Doha og spare turen til/fra Dubai og finde et badehotel der? Meget billigere især hvis deres økonomi og turistbranche bliver lidt pressede...
     
    Henry og SophieHendriksen "Synes godt om" dette.
  13. Calle77

    Calle77 EBG, Marriott Bonvoy Gold, Accor ALL Silver

    Beskeder:
    892
    "Synes godt om" modtaget:
    2,013
    Point:
    93
    Nu er der kommet en officiel melding fra QR:
    "Qatar Airways (QR) has suspended all flights to the Kingdom of Saudi Arabia (KSA), United Arab Emirates UAE, Kingdom of Bahrain (BHR) and Egypt (EGY) until further notice."
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jeg har tænkt præcis på det samme. Jeg har gentagne gange kigget lidt på bare at holde badeferie i Doha, simpelthen fordi det var nemt at flyve dertil (og jeg hellere vil med QR end EK pga. bonuspoint) og det ser ud til at være rigtig pænt prissat i forhold til Dubai på hotellerne. Men det har altid været rasende dyrt bare at booke CPH-DOH, og jeg fik ikke undersøgt om der var en anden måde at gøre det på som jeg ikke havde opdaget.

    Men tænkte lige præcis i den nuværende situation, så kunne det jo godt være, at man kunne lave en anden deal. Om ikke andet hvis man faktuelt ikke kan komme videre fra DOH til DXB, så må de vel foretrække vi tager turen til DOH og lægger nogle penge på deres hoteller og restauranter i stedet for at blive hjemme eller tage et helt tredje sted hen.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Er der ikke nogen smarte der kan lave et udtræk af QR på Flightradar? kunne være interessant at se, hvordan de flyver i disse dage... - lidt en omvej til afrikanske destinationer, når man ikke kan flyver over Saudi? og selvfølgelig til Nordafrika, når man ikke må flyve over Saudi og Egypten...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    fandt ud af det..

    qtr.PNG
     
    Henry, tbh og jakobv84 "Synes godt om dette"
  17. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,475
    Point:
    113
    Tak for tippet. Den dag vi skal være der kan jeg vælge mellem Presidential Suite eller Royal Suite. Tror jeg lige skal have en snak med banken først :eek:

    Apropos banken, jeg ser lige at Qatari Riyal er forsvundet fra valutaomregner i Jyske Bank mobilapp. Jeg er sikker på den var der for blot få dage siden.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Retter lige min note med om Qatar Airways kan bringes i knæ af det her - når de ikke længere kan få lov at lande i egen rede, er det hele lidt op af bakke.....
    Immigrationskøen i Doha er nok ikke så lang i dag.

    Jvf Børsen er det alene Oman Air, der opererer i Doha Airport
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,048
    "Synes godt om" modtaget:
    4,462
    Point:
    113
    Men der kommer måske en hel del afbestillinger nu? :p Jeg fik et helt fantastisk værelse til 160$ (efter BRG gik igennem).
     
    Henry, Erwin Lansing, jakobv84 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  20. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Har forresten et Projekt med en stor Mobiloperatør i Qatar, som er blevet solgt af en kunde i UAE, som også er kommet i problemer... - så det er lidt problematisk hvad der sker dernede for mig!
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side