Ser ud til de har fundet en lille workaround og flytter nogle passagerer via Oman: http://support.qatarairways.com/hc/...ingdom-of-Saudi-Arabia-KSA-via-Muscat-to-Doha
OPDATERING: Doha flight updates as of 0000GMT 06JUN17 Posted 6 June 2017 00:20 Due to recent diplomatic tensions in the Middle East, selected Middle Eastern and North African carriers gradually announced cancellation for flights to/from Doha, effective from 06JUN17. OneWorld member Qatar Airways also announced planned service cancellation as a result. As of 0000GMT 06JUN17, updated information as follow. Flight frequency is based on data as of week of 04JUN17’s OAG Schedules Analyser, for July – Oct 2017 schedule. Situation remains fluid therefore additional adjustment is expected. * Air Arabia All Sharjah – Doha flights cancelled until further notice. G9 operates up to 3 daily flights to Doha * Air Cairo All Doha flights cancelled until further notice. SM opeates 1 weekly from Sharm el Sheikh, up to 4 weekly from Borg el Arab/Alexandria, 1 weekly from Sohag * Egypt Air All Cairo – Doha flights cancelled until further notice. MS operates up to 16 weekly flights to Doha * Emirates All Dubai – Doha flights cancelled until further notice. EK operates up to 7 daily flights to Doha * Etihad Airways All Abu Dhabi – Doha flights cancelled at least until 30JUN17. EY operates up to 5 daily flights to Doha * Flydubai All Dubai – Doha flights cancelled until further notice. FZ operates 1 daily from Dubai al Maktoum (DWC) and up to 7 daily from Dubai International (DXB) * Gulf Air All Bahrain – Doha flights cancelled at least until 30JUN17. GF operates 5-6 daily flights to Doha * Qatar Airways All flights to UAE, Bahrain, Saudi Arabia and Egypt cancelled until further notice. At time this post goes to press, QR service to these countries remain available for bookings on/after 10JUN17 (update as of 1030GMT) including: Doha – Abha 2 daily Doha – Abu Dhabi 6 daily Doha – Bahrain 7 daily Doha – Borg el Arab/Alexandria 10 weekly Doha – Cairo 17 weekly Doha – Dammam 5 daily Doha – Dubai al Maktoum (DWC) 4 daily Doha – Dubai International (DXB) 17 daily Doha – Gassim 2 daily Doha – Hofuf 5 weekly Doha – Jeddah 4 daily Doha – Luxor 7 weekly Doha – Madinah 3 daily Doha – Ras al Khaimah 4 weekly Doha – Riyadh 24 weekly Doha – Sharjah 2 daily Doha – Taif 1 daily Doha – Yanbu 4 weekly * Saudia All flights to Doha cancelled at least until 15AUG17. SV operates up to 10 weekly from Jeddah, 1 daily from Riyadh
Jeg tror QR flyver normalt igen indenfor 2 uger. Og så kommer der nok en god stor "we are back" kampagne. Som vi så kan glæde os til.
Berlingske (b.dk) har en god analyse af hvorfor Qatar bliver afstraffet. Lidt med Al-Jazeera og en båndet telefonsamtale mellem den Qatarske emir og Irans nyvalgte præsident. Jeg er i tvivl om jeg må linke, men den er skrevet af Allan Sørensen. "Analyse: Qatar bliver straffet for at læne sig op ad Iran".
Lidt sigende de har cancelleret indtil d. 9 juni indtil videre dvs på fredag! Så må vi se om de løser det inden de 14 dage er gået hvor alle skal være rejst hjem...
Linke må man vist altid det bliver Berlingske bare glade for. At poste den ordret i fuld længde herinde er nok ikke tilrådeligt. https://www.b.dk/globalt/qatar-straffes-for-at-laene-sig-op-ad-iran
Nu har krisen fået en ny twist... http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-0...lantede-falsk-historie-og-udloste-qatar-krise Medie: Russiske hackere plantede falsk historie og udløste Qatar-krise
Det bliver mere og mere vildt det her hvis det med russerne passer... Kiggede på FlightRadar her til morgen og der er tæt trafik på den ene id af to motorveje som Qatar kan bruge i liften loge nu:
Fik dette billede af en tidligere kollega her til morgen Det kan man vist kalde perler på en snor sådan som flyene ligger Glad for at jeg lige nåede min forlængede weekendtur i store bededagene til både Dubai og Doha inden det blev "lukket land".
Det er alligevel ret vildt, at kunne skabe en krise af sådanne dimensioner ved at plante én falsk historie (hvis det passer)
Nå nu går kup spekulationerne... https://www.alaraby.co.uk/english/news/2017/6/7/uae-foreign-minister-hints-support-for-coup-in-qatar
Det kan godt være det først er i slut september jeg har en date med Qatar, men hvornår bør man kigge sig om efter andre billetter, har fra CAI via DOH til PHL.
Jeg dkal flyve med dem fra Amsterdam og via Doha til Tokyo om en måned. Så er lidt nysgerrig på udviklingen...
Med de seneste udmeldinger fra Qatars regering kunne de ende med at blive lukket inde, hvis Bahrain lukker luftrummet så er alle på den.
Kreativt nok... - ikke godt for ARLA... "Flying Cows to Qatar Is One Man’s Way to Beat the Saudis With 4,000 animals arriving on 60 flights, a Doha businessman is creating a local dairy industry. by Mohammed Sergie and Donna Abu-Nasr 12. juni 2017 17.04 CEST 13. juni 2017 08.03 CEST Call it the biggest bovine airlift in history. The showdown between Qatar and its neighbors has disrupted trade, split families and threatened to alter long-standing geopolitical alliances. It’s also prompted one Qatari businessman to fly 4,000 cows to the Gulf desert in an act of resistance and opportunity to fill the void left by a collapse in the supply of fresh milk......" https://www.bloomberg.com/news/arti...to-qatar-is-one-man-s-way-to-beat-the-saudis?