Lande i Mellemøsten lukker luftrummet for Qatar

Poster i 'NYHEDER' oprettet af jakobv84, 5/6/17.

  1. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Ja jeg er egentlig lidt overrasket over, at der nu er gået "så lang tid" med konflikten... er begyndt at blive nervøs for min tur i oktober!!
     
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  2. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    Jeg ville ikke være nervøs. Når de kan flyve køer ind, kan de.... Nej, never mind...:oops:
     
    Luxury_Globetrotter, Henry, SophieHendriksen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Krisen startede den 5. juni. Jeg tror stadig er alt tilbage til normalen den 19. juni - men skal dog også først selv afsted i oktober med QR.

    Ellers er der lige startet en ny QR kampagne idag med meget fine priser i både economy og business.

    https://www.qatarairways.com/en-dk/homepage.html
     
    Senest redigeret: 13/6/17
    Henry og SophieHendriksen "Synes godt om" dette.
  4. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,183
    "Synes godt om" modtaget:
    6,449
    Point:
    113
    Jeg håber ikke at andre selskaber bliver inspireret til endnu en enhancement: cattle class :D:p:D
    (beklager jeg kunne ikke dy mig :oops:)
     
    mhsalv, Henry, Nielspg og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Så du sammenligner mig med en ko nu? ;)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,382
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Men køerne skal også fodres - og så vidt jeg ved, er det hundedyrt at købe kvægfoder i ørkenstaterne.
     
  7. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
  8. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Michael Wahl og Henry "Synes godt om" dette.
  9. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,183
    "Synes godt om" modtaget:
    6,449
    Point:
    113
    Du rejser ugen inden os, så jeg afventer spændt din erfaring :)
     
    Michael Wahl, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  10. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Good luck med de 13 krav, ingen bedring på vej da... - personligt ville jeg være lidt bekymret, hvis jeg skulle flyve ellr være i Qatar i nærmeste fremtid

    https://www.theguardian.com/world/2...-issues-qatar-with-13-demands-to-end-blockade

    The 13 demands in full
    1. Curb diplomatic ties with Iran and close its diplomatic missions there. Expel members of Iran’s Revolutionary Guards and cut off any joint military cooperation with Iran. Only trade and commerce with Iran that complies with US and international sanctions will be permitted.
    2. Sever all ties to “terrorist organisations”, specifically the Muslim Brotherhood, Islamic State, al-Qaida and Lebanon’s Hezbollah. Formally declare those entities as terrorist groups.
    3. Shut down al-Jazeera and its affiliate stations.
    4. Shut down news outlets that Qatar funds, directly and indirectly, including Arabi21, Rassd, Al-Araby Al-Jadeed and Middle East Eye.
    5. Immediately terminate the Turkish military presence in Qatar and end any joint military cooperation with Turkey inside Qatar.
    6. Stop all means of funding for individuals, groups or organisations that have been designated as terrorists by Saudi Arabia, the UAE, Egypt, Bahrain, the US and other countries.
    7. Hand over “terrorist figures” and wanted individuals from Saudi Arabia, the UAE, Egypt and Bahrain to their countries of origin. Freeze their assets, and provide any desired information about their residency, movements and finances.
    8. End interference in sovereign countries’ internal affairs. Stop granting citizenship to wanted nationals from Saudi Arabia, the UAE, Egypt and Bahrain. Revoke Qatari citizenship for existing nationals where such citizenship violates those countries’ laws.
    9. Stop all contacts with the political opposition in Saudi Arabia, the UAE, Egypt and Bahrain. Hand over all files detailing Qatar’s prior contacts with and support for those opposition groups.
    10. Pay reparations and compensation for loss of life and other, financial losses caused by Qatar’s policies in recent years. The sum will be determined in coordination with Qatar.
    11. Consent to monthly audits for the first year after agreeing to the demands, then once per quarter during the second year. For the following 10 years, Qatar would be monitored annually for compliance.
    12. Align itself with the other Gulf and Arab countries militarily, politically, socially and economically, as well as on economic matters, in line with an agreement reached with Saudi Arabia in 2014.
    13. Agree to all the demands within 10 days of it being submitted to Qatar, or the list becomes invalid
     
    Daniel K og Henry "Synes godt om" dette.
  11. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Heps - jeg skal nok lave opdatering. Men lige nu tror jeg ikke det er noget problem da der jo er ekstra plads i Doha nu hvor alt trafik i Mellemøsten er stoppet.
     
    Henry og Erwin Lansing "Synes godt om" dette.
  12. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. Schlandy

    Schlandy VIP medlem

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,653
    Point:
    93
    noget spændt på om dette ordner sig før efterårsferien hvor vi vel er en del som skal mod Dubai ? samt om de i fald det ikke gør, kommer op med et alternativ.....
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Som udgangspunkt ombooker QR indenfor 72timer af afgang. Typisk vil det så enten være CPH-DOH-MCT-DXB eller -- med lidt held -- CPH-LHR-DXB med BA. Personligt ville jeg foretrække bare CPH-DOH, men det er vist mere tvivlsomt. Der er jo stadigt lang tid til efterårsferien så meget kan nå at ændre sig endnu.
     
    Henry og Schlandy "Synes godt om" dette.
  15. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Det er vanvittige krav,hvis formålet er at få Qatar til at rette ind, især § 11, som vil fjerne al suverænitet.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Ja, jeg er irritabel over situationen. Jeg foretrækker, ligesom @jakobv84, at nøjes med CPH-DOH, hvilket jeg har forespurgt QR om jeg kunne få en bekræftelse på allerede. Det var de umiddelbart ikke pjattede med. Jeg har ikke gået mere i kødet på dem. Er lidt ambivalent, man kan jo risikere der reelt er krig i oktober. Dog ikke noget jeg anser for at være en større risiko, men jeg tænker da lidt om jeg overhovedet har lyst til vi skal afsted og blive i mellemøsten eller om man skulle prøve at se om man kunne lokke dem til at gi' en god deal til Phuket eller Bangkok eller....
     
    Kristian og Henry "Synes godt om" dette.
  18. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Hvorfor ikke bare rejse med ikke-ørken selskaber? :eek: Problem solved
     
    Kristian, Kolmorgen og Henry "Synes godt om dette"
  19. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    På grund af prisen...? 4.500 for 2 voksne & 2 børn til Dubai i midt oktober... På samme datoer er det samme pris med SAS til Aalborg.
     
    Kenneth K, RasmusH, Henrik Olsen og 6 andre "Synes godt om" dette.
  20. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Det er muligt, men så dels støtter man 1) diktatoriske og fundamentalistiske regimer i en eller anden grad, 2) udsætter man sig for sådanne risici som dette aktuelle eksempel.

    Det må man så personligt afveje om man vil tage den risiko. Det bliver også hurtigt politisk. Selv undgår jeg alle sandkasse-flyselskaber og kan fint finde tilbud og billige priser med andre. Er lidt sværere, men absolut muligt :)
     
    Kenneth K, Henry og frankbrix "Synes godt om dette"

Del denne side