Lande i Mellemøsten lukker luftrummet for Qatar

Poster i 'NYHEDER' oprettet af jakobv84, 5/6/17.

  1. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Hvorfor ikke bare holde op med at rejse overhovedet? Problem solved.
     
    Henry, isolCBflyer og jakobv84 "Synes godt om dette"
  2. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Tjah, hvis du som kvinde levede i Qatar (et land som du støtter ved at flyve med Qatar Airways) så er jeg ret sikker på at du ikke kunne få lov til at rejse og leve som du er vant til i Danmark. Så ville det virkelig være "problem solved" :rolleyes:
     
    Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.
  3. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jeg synes det er dejligt for dig at være så god og hellig, så du kan have det godt med dig selv. Men kan du ikke hoppe over på Facebook eller Twitter og være det der i stedet for?

    Jeg synes dine bemærkninger er tåbelige og upassende herinde hvor vi til gengæld plejer at have en god tone fri for al den pegen fingre og politisering man får så rigeligt af på andre medier.

    Der er ikke ytringspligt men ytringsfrihed.
     
    THammer, Henry, clager og 4 andre "Synes godt om" dette.
  4. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    I en tråd der handler om netop politik (har du læst hvad tråden handler om?) er det i høj grad passende at tale om politik. Jeg har jo ikke kommenteret på et tilbud eller andet, hvor der selvfølgelig skal ikke være snak om politik.

    Jeg vil ikke kalde dine indlæg for tåbelige og upassende, men ønske dig en fantastisk dag :D
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Vi andre taler om situationen og først og fremmest hvad det har af betydning for os som alle købte billetter på samme kampagen.

    Du moraliserer over andres valg fremhæver dine egne (bedre) valg. Det er upassende og tåbeligt. Men passer fint til Facebook og Twitter hvor sådan noget jo er normen.
     
    THammer, Henry, henrikbjorn og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Men den tanke at man Ikke må "støtte" lande med en anden kultur, kunne tyde på en mening der bunder i herrefolks mentaliteten hvor der findes den korrekt kultur samt ikke mindst korrekt måde at leve og indrette sin kultur på. På et mere lavpraktisk niveau kunne vi jo spørge kvinderne i Qatar om de er muslimer i givet fald har de selv valgt værdien at kvinder kommer efter manden, er det korrekt jf. Mine værdier nej, men nu har de valgt at indrette sig sådan det respektere jeg.

    Måske du også skulle respektere det, i stedet for at mene du repræsentere det korrekte, må din dag være fyldt med god moral og prædiken.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Well - har lige rejst fra London til Doha til Tokyo og det var helt uden problemer. Så det påvirker reelt ikke den del.

    Så faktisk at der var en afgang fra Doha til Dubai. Så noget hul er der da.
     
    Kenneth K, Calle77, clager og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Denne tråd kan ikke undgå at der bliver blandet lidt politik ind og derfor også holdninger.

    Jeg beder til at tonen, som altid, holdes sober og i god stil :)

    Takker for jeres engagement - det er så dejligt :)
     
    mhsalv, Kenneth K, Calle77 og 6 andre "Synes godt om" dette.
  9. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Jeg har forsøgt at holde den overfor Qatar Airways, indtil videre fastholder de at rerouting vil ske 72 timer før afgang til et alternativ i "nærheden", underligt at de ikke er opmærksomme på at i "nærheden" af Cairo der kræves der VISA og man skal jo have tranportere sig der hen - ja ja når du ikke er specifik om hvor man skal holde en sober tone og stilen, så jeg er ligeglad med Emma Gad :p
     
    Henry og Frequie "Synes godt om" dette.
  10. henrikbjorn

    henrikbjorn Aktivt medlem

    Beskeder:
    120
    "Synes godt om" modtaget:
    229
    Point:
    43
  11. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Spændende det giver grobund for at tro de kan komme overens igen:

    Six 'principles':

    • Commitment to combat extremism and terrorism in all their forms and to prevent their financing or providing havens.

    • Suspending all acts of provocation and speeches inciting hatred or violence.

    • Full compliance with the Riyadh Agreement of 2013 and the supplementary agreement and its implementation mechanisms of 2014 within the framework of the Gulf Cooperation Council.

    • Adherence to all the outcomes of the Arab Islamic American Summit held in May 2017 in Riyadh.

    • Refraining from interfering in the internal affairs of states and from supporting illegal entities.

    • The responsibility of all states of the international community to confront all forms of extremism and terrorism as a threat to international peace and security.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Fluffy, det er jo til fortolkning, så kan lige så hurtigt blusse op igen, men godt for Regionen,hvis de kan blive enige! Har også en tur derned i slut august/september
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Præcis jo mere fluffy jo nemmere at blive enige om og komme videre. Der er jo ikke noget i de seks krav der er urimelige så vidt jeg kan se
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Som jeg skriver, den kan også gå den anden vej, det er til fortolkning, så hvis en part bliver sur, henviser man bare til de 6 punkter.. MEN for den da, se at komme videre
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. Schlandy

    Schlandy VIP medlem

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,653
    Point:
    93
    Så kom der mail fra myflight om at DOH-DXB / DXB-DOH er unable to fly og ny routing er dermed OSL-DOH/DOH-OSL. Hvordan skal man så lige gribe den an? Regner med at vi har mulighed for at afbestille med fuld refusion??
    Dette er fra 30/9 til 6/10 så et lille stykke ud i fremtiden. Ser ud til at det er gået i hårknude dernede
     
    Michael Wahl og Henry "Synes godt om" dette.
  16. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Ja man kan enten få fuld refusion eller du bør kunne blive ombooket til en anden routing. Så vidt jeg ved gør QR det dog først ved T-72...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. Schlandy

    Schlandy VIP medlem

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,653
    Point:
    93
    Ok, så i bund og grund bare at vente til det nærmer sig så, og se hvad der sker.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Læste noget i går om at hvis man ville reroutes på kuwait airways kunne det lade sig gøre længere i forvejen, men hvis man ville have oman air skulle man vente... eller også var det omvendt.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Du kan få fuld refund. Jeg gjorde det forleden, meget nemt og alle pengene var på kortet to dage efter.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. Schlandy

    Schlandy VIP medlem

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,653
    Point:
    93
    Har mest lyst til en ferie i Dubai;) men ja, må prøve at se det når det nærmer sig
     
    SophieHendriksen og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side