Lande i Mellemøsten lukker luftrummet for Qatar

Poster i 'NYHEDER' oprettet af jakobv84, 5/6/17.

1. THammer

THammer VIP medlem

Beskeder:
    1,565
    "Synes godt om" modtaget:
    5,652
    Point:
    113
    Har lige haft fat i QR.
    Havde en booking den 5 September DOH-DXB.
    Jeg blev tilbudt full refund eller re-route via KWI.
    Jeg har allerede booket med WY i stedet for, så jeg valgte full refund.

Henry "Synes godt om" dette.
  2. Schlandy

Schlandy VIP medlem

Beskeder:
    587
    1,673
    Point:
    93
    QR kundeservice får jo SAS sin kundeservice til at stråle...... er komplet umuligt at komme i gennem til dem

3. jakobv84

jakobv84 Popcorn VIP medlem

Beskeder:
    3,760
    8,837
    Point:
    113
    Er trods alt også helligdag i den muslimske verden i dag...

THammer og Henry "Synes godt om" dette.
  4. banditten

banditten VIP medlem

Beskeder:
    298
    927
    Point:
    93
    Brugte bare dk nummer, de numre der står på deres hjemmeside er jo bare til du ryger i kø i deres CRM system, så er det bare et spørgsmål om hvilket Call center der har første ledige medarbejder.

Men synes den med HUCA lyder fornuftig, hvis du kigger flyertalk forum med deres Qatar tråd kan du også se det er lidt forskelligt hvad der tilbydes.

Til info sad jeg i kø 45 min i første opkald, andet opkald var det lidt over en time, men det er der jo en god grund til.

Mit råd er at spørge hvad de kan tilbyde, i givet fald kan du jo selv lige kontroller hvor du vil flyve fra og om det er i nærheden, men tag ikke imod en refund bare ring igen :) nå ja hvis du har tiden til det.

Henry og Schlandy "Synes godt om" dette.
  5. Schlandy

Schlandy VIP medlem

Beskeder:
    587
    1,673
    Point:
    93
    nå, så fik jeg endelig fat i QR. Blev tilbudt en, i mine øjne, håpløs ny routing via Kuwait, som giver 4,5 time i Doha + og 3,5 i Kuwait på turen ud.
    Blev dog også tilbudt at kunne ændre destination til Kuwait, Salalah, Muscat eller Doha. Noget der har erfaringer med nogen af disse steder som rejsemål med 2 børn...... ??

6. jakobv84

jakobv84 Popcorn VIP medlem

Beskeder:
    3,760
    8,837
    Point:
    113
    Jeg var i Salalah forrige år på Hilton hotellet som er nærmest gratis på points. Hvis formålet er pool og afslapning er det fint. Værelserne er OK store og altaner ud mod vandet. Vi havde også en dag på tur i ørkenen, på bazar, osv. OK sted.

Personligt havde jeg nok valgt Doha bare for at undgå mellemlandinger. Der er massere af hoteller at vælge imellem, og nok det vi gør hvis vi ikke kan få en fornuftig routing til DXB i efterårsferien.

PENSIONISTEN, Henry og Schlandy "Synes godt om dette"
  7. SophieHendriksen

SophieHendriksen #Forstadsfruen

Beskeder:
    2,184
    8,806
    Point:
    113
    Jeg ville, ligesom @jakobv84, have stået af i Doha. Man kan bo rigtig godt til en helt anden pris end i Dubai, der er varmt og der findes da også en water park, shopping mm. og mon ikke man også kan komme på ørkentur derfra. Men vi ledte også mest bare efter varme, gode restauranter, pool og strand og ikke så meget andet.

Inden jeg bookede til Dubai, overvejede jeg det her hotel i Salalah: http://salalah.anantara.com/ men derudover har jeg ikke nået at undersøge om der var nogen børnevenlige aktiviteter der. Kuwait har jeg tidligere spurgt til her på forum, den skød folk rimelig hurtigt ned :rolleyes:

I sidste ende kan du også gøre som min veninde har gjort (hun havde booket hoteller og aktiviteter i Dubai som ikke kunne annulleres), hun har annulleret billetterne med QR og købt nye med Norwegian over Stockholm. En mindre merpris men ikke meget.

PENSIONISTEN, Henry, jakobv84 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    5,297
    12,909
    Point:
    113
    Kan vel næppe komme som en overraskelse...

Qatar Airways med kurs mod røde tal

Og blokaden kommer sandsynligvis til at give Qatar Airways røde tal på bundlinjen når året er omme. Sådan lyder meldingen fra selskabets topchef Akbar Al Baker ifølge nyhedsbureauet Bloomberg. Han vil dog ikke sætte tal på hvor stort underskuddet kan gå hen og blive.

http://www.check-in.dk/qatar-airways-kurs-roede-tal/

Henry og banditten "Synes godt om" dette.
  9. banditten

banditten VIP medlem

Beskeder:
    298
    927
    Point:
    93
    Men det kan hellere ikke komme som en overraskelse det klares med:

“Muhammad drej lige på gashåndtaget, der var en uforudset regning” :cool::p:D

Michael Wahl og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side