Lounge tråden

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Kristian, 7/3/14.

  1. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    CPH Apartment. Hvis du spørger pænt, må du også bruge Carlsberg loungen.
     
    Beaglen, Tomas, Henrik Olsen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Der er flere muligheder. Det nemmeste for overblikket er at bruge den SkyTeam lounge finder - den er her.

    Men på en tur til Amsterdam, så er det nemmeste nok at besøge Aviator Carlsberg Lounge and Aviator Apartment-Business Lounge.
     
    Beaglen, Henry og Tomas "Synes godt om dette"
  3. Tomas

    Tomas VIP medlem

    Beskeder:
    130
    "Synes godt om" modtaget:
    333
    Point:
    63
    Mange tak for jeres input. Endte med Aviator Carlsberg lounge og det var udmærket ift at få lidt mad og få arbejdet lidt. Fra Amsterdam skal jeg flyve med Saudia til Dubai på business class via Jeddah. Turen fra Amsterdam til Dubai bookede jeg til kun 400 euro tur/retur, da secretflying.com for nogle måneder siden gjorde opmærksom på en errorfare
     
    AMJ, Beaglen, Jeblin og 4 andre "Synes godt om" dette.
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Det er en spændende tur - den må du gerne dele lidt billeder og beskrivelser fra. Hvordan det er med Saudia på Business Class og hvad det er at være i transit i Jeddah - håber du har tid og lyst til det :)
     
    AMJ, Ulrik, Tomas og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. henrik.kristiansen

    henrik.kristiansen EB GOLD

    Beskeder:
    38
    "Synes godt om" modtaget:
    91
    Point:
    18
    Hvad tænker I om denne? ;-)

    Jeg skal afsted på job i weekenden, så denne “gruppebillet” er betalt af firmaet. Uden problemer tilføjet i app’en og opdateret med Gold fordele. Super.
    Kan man også på disse type billetter “tillade” sig tage fx et par kollegaer med i Fast Track og Lounge?
    Familie og venner er intet problem, men ja, I kan nok se hvor jeg vil hen. ;-)
    Er det et rent “samvittigheds-spørgsmål”?
     
    Beaglen, Erwin Lansing og Henry "Synes godt om dette"
  6. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    Man må kun tage en enkelt person med i fast track og lounge når det ikke er familie. Så du er nødt til at vælge hvem du helst vil have med :)
     
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,808
    Point:
    113

    Du kan naturligvis altid købe adgang til loungen for dine kolleger. Du kan naturligvis betale med point - eller kontanter. Det er billigere at købe adgang på forhånd på hjemmesiden.
     
    Beaglen, Jeblin og henrik.kristiansen "Synes godt om dette"
  8. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Eller ikke vil have med? :D
     
    Beaglen, Kenneth K, Nielspg og 3 andre "Synes godt om" dette.
  9. MaHA

    MaHA VIP medlem

    Beskeder:
    241
    "Synes godt om" modtaget:
    575
    Point:
    93
    Nogen der ved, om der virkelig ikke er åbne lounges i CDG for EBG med SAS? Ser ud til der kun er noget åbent i non-schengen.
    (SAS lounge er vel lukket permanent?!)
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  10. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    God eftermiddag fra PTY, fra den (for mig) nye Copa Club lounge i den nye terminal 2. Sidst jeg var her er 5 år siden, og det var en gammel slidt lounge dengang. Den nye er meget større, og mere rummelighed, placeret på første sal med udsigt ud over gates og landingsbane.
    Maden er dog de samme tørre mini-burgere som jeg husker fra dengang...
     
    Beaglen, Erwin Lansing, Nielspg og 2 andre "Synes godt om" dette.
  11. Ziggy

    Ziggy Nyt medlem

    Beskeder:
    10
    "Synes godt om" modtaget:
    18
    Point:
    3
    Hej med jer
    Jeg har fået anskaffet mig EuroBonus Gold status. I den forbindelse vil jeg høre, hvilken lounge I vil anbefale ude i CPH?
     
    Beaglen, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  12. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    ahh, den var let: SAS loungen :)
    ...og så kan selv vælge, om du vil i Guld-loungen på 1. sal (der hvor der altid er rift om pladserne, hvor madtruget ofte er halvtomt, og hvor toiletterne er trange og slidte), eller den 'almindelige' lounge i stueetagen (hvor der altid er rigeligt med mad, drikke, siddepladser, og hvor toiletterne er nyrenoverede)
     
    Beaglen, Kenneth K, Henrik Olsen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  13. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,808
    Point:
    113
    I København kan du kun komme ind i én lounge på dit Eurobonus guldkort. Det er SAS loungen. Hvis du vil bruge de andre, så skal du betale.
     
    Beaglen, Henrik Olsen, Erwin Lansing og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. Ziggy

    Ziggy Nyt medlem

    Beskeder:
    10
    "Synes godt om" modtaget:
    18
    Point:
    3
    Tak for svar begge to. Jeg havde lige misforstået, at det ikke var alle lounges i Star Alliance appen, man havde adgang til, men har nu fundet ud af, at man filtrere ud fra sin status med loyalitetsprogram.
     
    jespersm og Henry "Synes godt om" dette.
  15. DanR

    DanR Nyt medlem

    Beskeder:
    5
    "Synes godt om" modtaget:
    8
    Point:
    3
    Har tidligere haft lounge adgang via SAS Gold og AMX gold, men rejsebehovet er ændret markant.

    Jeg sætter dog ofte pris på lounge adgang, da jeg tildels afholder konen fra at shoppe, når hun er med, men samtidig kan få arbejdet, når jeg ellers er afsted.

    Kan det bedst svare sig, at få et mastercard platinum, AMX eller andet kreditkort eller vil det være bedst blot at købe priority pass med 10 x adgange.

    Jeg er klar over, at der er forskellige vilkår i de forskellige banker, men vil gerne høre om jeres erfaringer.

    Vil maksimalt komme til at bruge det 5-10 gange om året og vil helst kunne tage familie eller en kollega med ind, når jeg er afsted.
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  16. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,808
    Point:
    113
    Du kan vel i princippet også betale ved indgangen hver gang du bruger en lounge.
     
    DanR "Synes godt om" dette.
  17. DanR

    DanR Nyt medlem

    Beskeder:
    5
    "Synes godt om" modtaget:
    8
    Point:
    3
    Helt enig, men økonomisk giver det nok mest mening, at anskaffe sig et kort eller lignende, når det nu skal bruges optil 10 gange i løbet af året.
     
  18. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    God morgen fra SAS loungen CPH. Min første oplevelse med SAS Link har indtil videre givet mig en 1.5t forsinkelse. Flyet er klar og parat, men der er ikke noget crew - så vi venter på et incoming fly med vores besætning.
    Til gengæld er der æg og bacon i loungen :)

    UPDATE: Så kom vi ud i flyet, men nu venter vi på mekaniker..... God start på dagen!
     
    Senest redigeret: 5/9/23
    Beaglen, Erwin Lansing, Ulrik og 4 andre "Synes godt om" dette.
  19. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Kom du så afsted?!!?
     
    Jeblin, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  20. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    Ja, heldigvis tog det kun et kvarters tid for mekanikeren af fixe hvad der nu var galt. Så vi endte med lidt over to timers forsinkelse ved ankomst i ZRH. Håber hjemturen fredag bliver bedre, for der har jeg kun 1.5t i CPH inden turen går til HEL...
     
    Beaglen, Erwin Lansing, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side