Lounge tråden

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Kristian, 7/3/14.

  1. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,044
    "Synes godt om" modtaget:
    4,448
    Point:
    113
    Det ser virkelig spændende ud. Desværre meget restriktiv adgang. Nu har jeg lige googlet det. Åbenbart kommer der endnu en Signature Suite i Vancouver næste måned. https://onemileatatime.com/air-canada-signature-suite-vancouver/
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. SimonFraLolland

    SimonFraLolland Udkants VIP

    Beskeder:
    247
    "Synes godt om" modtaget:
    1,172
    Point:
    93
    Er den almindelige SAS Lounge i Arlanda noget værd? - Jeg gik lige fra at have en 1h15m mellemlanding i Arlanda til en på 4h30m og tænkte på om det er værd at smide 3000 point efter adgang. Alternativet ville være at købe noget morgenmad og finde sig et bord med nogenlunde ro, strømstik og plads til min laptop et andet sted i lufthavnen. - De par gange jeg har været i Arlanda har jeg brugt mindre en 10 min i terminalen så ved ikke rigtig om der er nogen ordentlige siddepladser til brug af laptop.

    Hvad tænker i?
     
    PENSIONISTEN, Bekgaard og Henry "Synes godt om dette"
  3. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,182
    "Synes godt om" modtaget:
    6,443
    Point:
    113
    Det afhænger meget hvordan du værdsætter dine points og hvad du forventer. Hvis det er en ordentlig stol, wifi og stikkontakt, så kan de godt klare den. Forvent dog ikke de store kulinariske oplevelser :)
     
    SimonFraLolland, PENSIONISTEN, Bekgaard og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,379
    "Synes godt om" modtaget:
    12,757
    Point:
    113
    Med 4½ time har du vel mulighed for at bruge 15 - 20 minutter på at se lidt omkring: hvor kan du sidde og hvad koster morgenmaden. Og det kan du så holde op mod prisen på lounge adgang (du kan vel også betale 339 SEK ved receptionen - eller købe adgang på forhånd for 269 SEK)

    Adgang kan købes her:

     
    SimonFraLolland, PENSIONISTEN, jespersm og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. HenrikM

    HenrikM VIP medlem

    Beskeder:
    193
    "Synes godt om" modtaget:
    750
    Point:
    93
    Jeg går ud fra, at det er i Terminal 5, at du skal hænge ud?

    Der er...

    SAS Business Lounge (T5)
    Ligesom i CPH, er der udpræget mangel på dagslys. De fleste vinduer vender mod check-in området inde i terminalen. Jeg har dog til tider valgt den fremfor SAS Gold Lounge på grund af mindre trafik og støj.

    SAS Gold Lounge (T5)
    Kan der ikke købes adgang til...
    Masser af dagslys og selvom maden som regel er akkurat det samme (kedelige) som hos naboen, så er drikkevarerne (de alkoholiske) bedre.

    SAS Domestic Lounge (T4)
    Selvbetjent adgang og så vidt jeg ved kun for rejsende med Plus/Gold+ på billetten...?
    Her er mad og drikke endnu mere fesent, men man er selvfølgelig tæt på de rigtige gates, hvis man skal flyve indenrigs.

    Sky City (T4-T5)
    Midt imellem de to terminaler og dermed udenfor det sikre område.
    Her er der meget åbent og lyst, men meget trafik og støj.
    Noget jeg nok kun ville vælge, hvis der er behov for et ordentligt skud lys for at holde sig vågen og man er frisk på en tur mere gennem sikkerhedskontrollen :)
     
    Beaglen, SimonFraLolland og Henry "Synes godt om dette"
  6. SimonFraLolland

    SimonFraLolland Udkants VIP

    Beskeder:
    247
    "Synes godt om" modtaget:
    1,172
    Point:
    93
    Var mest bare ude efter en ordentlig stol med adgang til net og strøm, så jeg kan bruge min pc nogenlunde komfortablet. Madfroten er lidt mere ligemeget, et rundstykke eller en skål youghurt er som såden mere en fint. Jeg takker for kort og præcis beskrivelse :)

    Det var faktisk muligheden for at købe online der fik mig til at tænke om jeg kunne købe adgang via points, da jeg har en slat jeg ikke rigtig har noget at bruge til. - Der er langt til en bonus rejse men stadig en slat man kan bruge til noget. Ville nok sætte værdien for mig til at være nogenlunde det samme som en gang morgenmad i lufthavnen :)

    Tænkte på den almindelige Buisness Lounge. Guld og Domestic er uden for rækkevide denne gang. Manglende status + intet indenrigs fly på denne tur :)

    Det er faktisk ret intrassant det med at smutte ud for security, det havde jeg ikke tænkt på. Synes ofte at restaurant og siddeplads områderne før secuirty virker mindre travle (CPH undtaget) + man har mulighed for at tage en travetur udenfor, kold vind i hovedet plejer at være ret effiktivt til at holde en frisk.
     
    Beaglen, Erwin Lansing og Henry "Synes godt om dette"
  7. Thorkild

    Thorkild VIP medlem

    Beskeder:
    250
    "Synes godt om" modtaget:
    1,275
    Point:
    93
    Bangkok Domestic - Bangkok Airways Blue Ribbon Club
    12MAR 2020

    Vi havde pga flyændringer ca 4 timer mellem ankomst fra REP og videre til HST. Med Priority Pass er der adgang til Bangkok Airways lounge normalt forbehold deres egne premium kunder.

    Der var god plads, super service og et skiftende udvalg af varme retter, der blev made-to-order som f.eks. den gang nudler og and vist her.

    DSC_6285.JPG DSC_6286.JPG
     
    Beaglen, SophieHendriksen, HenrikM og 5 andre "Synes godt om" dette.
  8. Thorkild

    Thorkild VIP medlem

    Beskeder:
    250
    "Synes godt om" modtaget:
    1,275
    Point:
    93
    Turkish Airlines Lounge Miami, 17 December 2020

    Såvel Aviancas som Latams lounge i J concourse er lukkede pt. United kunne ikke anvise nogen lounge, men lige efter security var der posters om en ny Turkish Airlines lounge og den var virkelig ny. Iflg staff var den åbnet 11 December. Indgang er i gangen mellem H og J concourse og man op med elevator og lidt rundt på 3rd level for at finde den. Den ligger praktisk hvis man skal med Star Alliance selskaber incl SAS internationalt eller United indenrigs. Hvis man ikke har adgang via billet tager det også Priority Pass og det skulle ikke undre mig om man også kan betale for adgang. Den er også åben selv om TK ikke har afgang den dag.

    Som mange andre steder er der ikke tagselv buffet men betjening. Super serviceminded staff og et karakteristisk TK præg på indretning. Store fine toiletter og jeg kunne se der også var mulighed for et bad.

    Der er tænkt på adgang til strøm fra de fleste pladser såvidt jeg kunne se.

    20201217_142224.jpg 20201217_142726.jpg 20201217_142838.jpg 20201217_142953.jpg 20201217_143039.jpg
     
    Beaglen, HenrikM, Erwin Lansing og 6 andre "Synes godt om" dette.
  9. Thorkild

    Thorkild VIP medlem

    Beskeder:
    250
    "Synes godt om" modtaget:
    1,275
    Point:
    93
    Uh det var ikke en god morgen i SAS lounge CPH. Stort set ingen rene borde, ingen tallerkener, kaffemaskiner løb tør og det stakkels (sparsomme) personale kunne slet ikke følge med . Ca 8:30 havde der været over 400 gæster....no wonder. Iflg SAS ground staff er halvdelen fyret. Mon ikke de skulle få nogen af dem tilbage på de travle dage.
     

    Attached Files:

    Beaglen, PENSIONISTEN, clager og 2 andre "Synes godt om" dette.
  10. Thorkild

    Thorkild VIP medlem

    Beskeder:
    250
    "Synes godt om" modtaget:
    1,275
    Point:
    93
    Indenrigs med AA i First giver hverken fast track eller lounge adgang i MIA. Min afgang er fra E-fingeren og der var køen ikke lang denne søndag morgen og lige efter security finder jeg til min overraskelse en Turkish Airlines lounge (udover den de har i H-J området. Adgang med bl.a. Priority Pass og Lounge Key.

    Det er meget få lounger i USA jeg har oplevet som fantastiske og det er denne måske heller ikke, men i forhold til f.eks. en United Club så er den faktisk rigtig god. Samtlige medarbejdere man møder siger "Hello and Welcome". Der er buffet (med betjening) med havregrød, scrambled eggs, vafler, sandwich, frugt, ost, yogurt osv. Det bedste er dog apron view og udsigt til landende fly på den sydlige bane og tværbanen.

    Der er over 30grader udenfor og selvfølgelig hundekoldt i loungen. Nå ja, fin model af en TK flyver, men måske lidt kikset at have den stående ved indgangen når den har mistet 2 motorer.

    Om lidt går det videre med en 777 til DFW - med lie-flat seat :).
    20210725_084626.jpg 20210725_084229.jpg 20210725_093953.jpg 20210725_084140.jpg 20210725_084604.jpg 20210725_091601.jpg
     
    Beaglen, Nielspg, HenrikM og 9 andre "Synes godt om" dette.
  11. SimonTopp2

    SimonTopp2 Aktivt medlem

    Beskeder:
    32
    "Synes godt om" modtaget:
    121
    Point:
    33
    Hejsa, jeg er blevet opgraderet på min hjemtur fra Paris til København.
    I den forbindelse vil jeg høre, hvad loungesituationen er?
    Google siger, at SAS-loungen i CDG er lukket permanent og jeg har svært ved at finde noget på SAS' hjemmeside.
    Bliver man ført over i en anden *A lounge eller hvordan forholder det sig?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  12. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,379
    "Synes godt om" modtaget:
    12,757
    Point:
    113
    Lounge i Tyskland kun for vaccinerede og folk, der er raske efter COVID.

    Jeg har i dag modtaget denne meddelelse fra Lufthansa:

    Covid-19 conditional regulations: Access to the lounges in Germany
    To access lounges in Germany, travelers now need proof that they have been fully vaccinated against Covid-19 or have recovered from infection with the SARS-CoV-2 virus. Children up to the age of 6 are exempt from these regulations.
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  13. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Det er korrekt at SAS loungen er lukket.

    Så du skal søge mod andre Star Alliance lounger der. Vær opmærksom på hvor de ligger og om de kræver lidt længere gåtur.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,379
    "Synes godt om" modtaget:
    12,757
    Point:
    113
    Men: Hvis man ikke har guld statues, har man så adgang til *A lounge med billetter på Plus?
     
  15. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    SAS flyver i øjeblikket fra terminal 2B, jeg tror stadig terminal 1 er lukket. Både SAS, Lufthansa og Star Alliance loungerne ligger i terminal 1, så en plusbillet hjælper dig pt. ikke med lounge i CDG.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. SimonTopp2

    SimonTopp2 Aktivt medlem

    Beskeder:
    32
    "Synes godt om" modtaget:
    121
    Point:
    33
    Det er også min bekymring. På *A's hjemmeside skriver de, at det er kun er Air Canada-loungen som er åben, og det er med det obskure tidspunkt 07-13 30. Trist når mit fly først er 19 50. Håber check-in agenterne kan hjælpe.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Inden for Europa betragtes plus som business i den forstand (der vil stå kabine klasse C på dit boarding pass). Så såfremt du kunne komme frem til Air Canada loungen og den var åben ville du teknisk set have adgang til den.
    SAS giver ikke adgang til 3. parts lounger, så ikke nogen grund til at få forventnignerne op...
     
    SimonTopp2 og Henry "Synes godt om" dette.
  18. Tomas

    Tomas VIP medlem

    Beskeder:
    128
    "Synes godt om" modtaget:
    324
    Point:
    63
    Jeg flyver om få dage retur fra SFO til CPH og da jeg er så heldig at flyve på bizz, er der jo som udgangspunkt adgang til lounge. Dog fremgår det ikke på selvbetjeningen på sas.dk at jeg har adgang til lounge, som det ellers gjorde da jeg fløj fra CPH. Nogen der ved hvad der op og ned her?
    Er det fordi den normale lounge kan være lukket pga. covid og hvis ja, har jeg så lov til at benytte en anden lounge i stedet?
     
    PENSIONISTEN, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  19. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,538
    "Synes godt om" modtaget:
    4,450
    Point:
    113
    Gad vide om SAS åbner op for underetagen i cph når restriktionerne imorgen droppes.
    De seneste 3 uger har der været godt proppet i overetagen og det er egentlig svært at holde afstand, når alle pladser er besat.
    Idag er ingen undtagelse, menneske helvede
     
    Beaglen, PENSIONISTEN, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  20. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Mon dog, jeg tror at de laver en "enhancement". For fokusere på den gode madoplevelsese samt en god kaffeoplevelse fra vores lukkede baristabar lukker vi underetagen på ubestemt tid.
     
    jespersm, PENSIONISTEN, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side