Lufthansa og kapløbet mod bunden

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af Abj, 9/10/19.

  1. Euroatc

    Euroatc VIP medlem

    Beskeder:
    176
    "Synes godt om" modtaget:
    675
    Point:
    93
    Jeg har ikke fået mine penge - endnu. Det er lykkedes at få en email fra dem, hvor de anerkender forsinkelsen, og de skriver de vil overføre 4x600EUR til mig inden for 2 uger. Det er desværre ikke sket endnu selvom det er 1 måned siden de skrev dette. De har bedt om - og fået - mine bankoplysninger 3 gange nu. Men stadig ingen penge. Senest bad de om en "bankkode" som åbenbart hverken er IBAN eller SWIFT. Jeg fik at vide af en bekendt, at det de gerne vil have udspecificeret er både registreringsnummer og kontonummer. Guderne må vide hvorfor. Problemet med Lufthansas kunderservice er, at selvom man svarer den person, der har emailet til en, så virker det som om, at ens svar ender nederst i bunken. Derfor tager det tit 10-12 hverdage for dem at svare. Og man kan ikke ringe....

    I dit tilfælde kan du ikke få halvdelen af rejsens pris udbetalt. Det er noget vrøvl de har skrevet til dig. Hvis du er mere end 4 timer forsinket er det 600EUR pr person. Hvis det er mere end 2 timer men mindre end 4 er det 300EUR pr person, såvidt jeg ved. Jeg er sikker på man nok skal få pengene, men det tager laaaaang tid og tålmodighed at kommunikere med dem. Jeg fik dem først til at anerkende, at de skulle betale, da jeg truede med at tage sagen til Trafikstyrelsen.

    Det er sgu lidt sørgeligt, at et selskab som Lufthansa har så decideret elendig kundeservice. Der kunne de lære en hel del af SAS.
     
    Beaglen, Kenneth K, Henrik Olsen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. Euroatc

    Euroatc VIP medlem

    Beskeder:
    176
    "Synes godt om" modtaget:
    675
    Point:
    93
    Som jeg forstår det, er dette kun en mulighed, hvis man vælger ikke at rejse. Hvis man accepterer" forsinkelsen (man har jo ikke noget valg på hjemturen), så er det reglerne for forsinkelse, der gælder. Altså 600EUR pr person ved forsinkelse over 4 timer på de lange rejser.
     
    Senest redigeret: 3/12/19
    Beaglen, Henrik Olsen, Nielspg og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. Søren G

    Søren G VIP medlem

    Beskeder:
    243
    "Synes godt om" modtaget:
    788
    Point:
    93
    Jeg sendte dem en mail i går, hvor jeg skrev at jeg gerne ville have de 600 Euro, og derudover skrev jeg mit Revolut IBAN nummer, da jeg gerne ville undgå en dårlig kurs.

    I dag blev jeg så noget uventet ringet op af en fra Lufthansa. Jeg vil tro han var fra Indien. Selvom han ringede fra et Tysk nummer var han bestemt ikke tysker.

    Generelt virkede han ikke specielt godt oplært, og han spurgte om det samme flere gange. F.eks hvor jeg var blevet forsinket, hvilket jeg forklarede ham 3 gange. Det underlige er at jeg har inkluderet PNR i den mail jeg har sendt til dem, så de burde jo kunne se, hvad der var sket.

    Efter at have forklaret det til ham bekræftede han at vi skulle have de 600Euro p.p Han kunne ikke bruge det IBAN fra Revolut, da det var fra UK. Han skulle bruge mit danske Reg + Konto nummer. Registrerings nummer er det de kalder Bankcode, og derudover skulle kontonummeret været 10 cifre, så det er nok en god ide at fylde op med nuller foran, hvis man skal sende det til dem, da jeg ellers ikke tror de selv forstår det. Han sagde at de ville overfører i DKK og det ville blive 4443,- så det var jo fint nok.

    Udover det skulle han have fuld adresse, også ville han sætte det i værk. Han lovede så både at ringe tilbage når det var sat i værk, og derudover sende en mail. Han sagde det ville ske indenfor få minutter, men har intet hørt fra ham i to timer nu, så er da spændt på om der bliver udbetalt penge eller ej.
     
    PENSIONISTEN, Beaglen, Kenneth K og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Jeg ville holde godt øje med kontoen - både ind- og udbetalinger..
    Bare en tanke.. :cool:

    Edit: Hvorfor?

    ..fordi det lyder mystisk. Ikke at han ikke godtager en engelsk konto, det kan der være bureaukratiske grunde til, selvom det i sig selv burde være trekvart ligegyldigt.

    Men at han ikke vil have et dansk IBAN, men alene reg-/kontonro_O..
    Du kan sagtens lave en udenlandsk overførsel uden hverken SWIFT eller IBAN, men det kræver pokkers mere manuelt arbejde hos enten Lufthansa eller deres bank..
     
    Senest redigeret: 3/12/19
    Beaglen, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  5. Søren G

    Søren G VIP medlem

    Beskeder:
    243
    "Synes godt om" modtaget:
    788
    Point:
    93
    Jeg har netop modtaget flg. mail:

    "Dear XX
    Thank you for the pleasant phone call.

    As agreed upon, we transferred the amount of DKK 13452 to your bank account. Please allow some days for the transactions to clear.

    If you would like to give us feedback after your future trips with Lufthansa, we remain at your service.

    We hope that you will continue to put your trust in Lufthansa and its partners in the future, and we look forward to welcome you onboard again soon.

    Sincerely,
    XX"

    @SebastianBruun
    Jeg holder bestemt øje med indbetalinger, men udbetalinger er jeg nu ikke nervøs for. De kan intet hæve med reg+konto nummer :)



     
    PENSIONISTEN, Beaglen, Henrik Olsen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  6. Euroatc

    Euroatc VIP medlem

    Beskeder:
    176
    "Synes godt om" modtaget:
    675
    Point:
    93
    Lyder spændende. Håber det lykkes for dig! Har lige e-mailet min nye bedste veninde hos Lufthansa og rykket for svar. Har ikke de store forventninger. Men det er frustrerende at man ikke hører noget eller kan ringe til dem. Ville være rart hvis de gad ringe til mig...
     
    PENSIONISTEN, Beaglen, Henrik Olsen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Naturligvis en beroligende mail, så alt lyder fornuftigt, bortset fra det med det manglende IBAN, men det er jo deres problem og ikke dit.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,475
    Point:
    113
    Eller... måske har de faktisk en konto i en dansk bank i danske kroner?
     
    SebastianBruun, Kenneth K og Henry "Synes godt om dette"
  9. Søren G

    Søren G VIP medlem

    Beskeder:
    243
    "Synes godt om" modtaget:
    788
    Point:
    93
    Jeg tror du har misforstået min post en smule. Har aldrig oplyst mit danske IBAN. Har ene og alene oplyst den til Revolut, og den kunne ikke godtages da overførslen skulle knyttes sammen med en adresse i det land, hvor kontoen er placeret.

    Han fik derefter mit danske reg+konto nummer. Der har aldrig været et dansk IBAN nummer på tale, hverken fra min ellers Lufthansas side :)
     
    Henry og Erwin Lansing "Synes godt om" dette.
  10. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Det er jeg helt med på - og det er netop det der undrer mig. Det er som jeg skriver (eller har prøvet at skrive :oops: ) langt nemmere for dem at overføre til en dansk konto, hvis de kender IBAN nummeret på den.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. Søren G

    Søren G VIP medlem

    Beskeder:
    243
    "Synes godt om" modtaget:
    788
    Point:
    93
    Det skal jeg ikke kunne sige, men han sagde de overførte fra en Dansk konto i danske kroner, så mon ikke det er derfor de går efter det danske reg+konto nummer?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Helt plausibelt; så er der jo ikke tale om en udenlandsk overførsel (og derfor de ikke ville bruge din engelske konto)
    ..så det eneste udestående at pengene kommer.:)
     
    Senest redigeret: 5/12/19
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. Søren G

    Søren G VIP medlem

    Beskeder:
    243
    "Synes godt om" modtaget:
    788
    Point:
    93
    Så skete det.. En uge efter samtalen med min indiske ven tikkede der i alt 13.452DKK ind på min konto.

    Jeg er målløs over at det gik så nemt, og det er virkelig utroligt at der er så stor forskel på, hvad forskellige personer oplever med det samme flyselskab.

    Pengene er forøvrigt overført fra en dansk konto.
     
    T4L, Beaglen, Erwin Lansing og 5 andre "Synes godt om" dette.
  14. Euroatc

    Euroatc VIP medlem

    Beskeder:
    176
    "Synes godt om" modtaget:
    675
    Point:
    93
    Tillykke! Jeg modtog mail i weekenden om at de havde overført penge til mig den 27/11. Venter stadig i spænding på de går ind på kontoen. Gad godt vide hvad det er for et system Lufthansa bruger til bankoverførsler. I morgen er der gået 14 dage... men jeg kan jo altid skrive til dem igen - så får jeg nok svar en gang i det nye år.....
     
    T4L, Beaglen og Henry "Synes godt om dette"
  15. Euroatc

    Euroatc VIP medlem

    Beskeder:
    176
    "Synes godt om" modtaget:
    675
    Point:
    93
    Så skete det også for mig :D Der er netop gået 17.928kr ind på kontoen hos mig. Det har så også taget det meste af 3 måneder... Til andre, der skulle være nødt til at kræve kompensation af Lufthansa, så kan det anbefales ikke at give op. Og når man opgiver kontonummer, så skal det åbenbart være i et format a 14 karakterer. Mit kontonummer på 11 cifre blev i første omgang afvist, men efter jeg så bad dem indsætte 3 0er foran, så lykkedes det. Pengene er i øvrigt overført i danske kroner. Kan ikke se fra hvilken konto, men indbetaler står som Lufthansa, hedegaardsvej 88, 2300 Kbh S.
     
    SophieHendriksen, T4L, PENSIONISTEN og 3 andre "Synes godt om" dette.
  16. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    530
    "Synes godt om" modtaget:
    1,846
    Point:
    93
    Hvor er det godt kæmpet @Abj, @søren og @Euroatc. Nu ved I, at det handler om tålmodighed - og jeg er helt enig: Lufthansas såkaldte kundeservice kunne være langt bedre. Selv kæmper jeg (og mit juridiske bureau) med en større sag mod Lufthansa og den kom jeg så langt med, at Lufthansa uden videre lukkede sagen ned, selvom sagen ikke var afsluttet. Kravet lyder på 6600(!) Euro, så der er noget på spil. Lufthansas nyeste påfund er at henvise til et nyt tvistbilæggelsesorgan i Tyskland ved navn SÖP. For at sagen kan lande dér, kræver det i første omgang at flyselskabet er tilmeldt det pågældende tvistbilæggelsesorgan. Norwegian er f.eks. ikke tilmeldt et sådan organ. Eftersom jeg både skriver og taler tysk, lavede jeg hele sagsfremstillingen på tysk og sendte den til SÖP. Men ak, sagen blev afvist, fordi jeg i kraft af mit juridiske bureau ikke kan stå som sagspart. Så nu skal min kunde selv kontakte SÖP. Det er godt nok op ad bakke, men jeg håber virkelig at sagen snart løses - og ellers skal jeg nok lige bruge et par mailadresser eller to fra Jer ;)
     
    Kenneth K, Erwin Lansing, asf og 5 andre "Synes godt om" dette.
  17. Euroatc

    Euroatc VIP medlem

    Beskeder:
    176
    "Synes godt om" modtaget:
    675
    Point:
    93
    Nu ved jeg godt det ikke handler om Norwegian her. Men det er ikke korrekt, at Norwegian ikke er tilmeldt er "tvistbilæggelsesorgan". I hvert fald ikke i England. Jeg kørte en sag mod Norwegian, som de først afviste med reference til en eller anden dom, men de skrev samtidig at hvis man ikke var enig i deres afvisning, skulle man tage sagen op i Aviation ADR www.aviationadr.org.uk , som er et eller andet forbrugerorgan i England. De tog sagen, og fik Norwegian til at punge ud. Og i hvert fald i England er det et organ, som Norwegian er "tilmeldt" og det lader til at de accepterer de "kendelser" ADR kommer med...

    Hvordan det lige står til i Tyskland aner jeg ikke... Men held og lykke i hvert fald. Jeg har ikke andre emailadresser end den gængse til Lufthansas håbløst langsomme customer relations.
     
    Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.
  18. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    530
    "Synes godt om" modtaget:
    1,846
    Point:
    93
    Hmmm, nå, det er lidt spøjst. Norwegian gav mig dette svar i en mail fra den 05-12-2019:

    Hvis du ikke er tilfreds med udfaldet af din sag hos os, kan du kontakte det nationale tvangsorgan i det land, hvor dit fly fandt sted. Besøg norwegian.com/neb. Vær venligst opmærksom på, at vi ikke er tilmeldt en alternativ tvistbilæggelsesleverandør.
    Vi er også forpligtet til at oplyse, at en platform for online tvistbilæggelse (ODR) er oprettet af Europa-Kommissionen, der giver adgang til alternativ tvistbilæggelse (http://ec.europa.eu/consumers/odr/). Vi er i øjeblikket ikke tilmeldt ODR-platformen, og eventuelle klager eller krav, der indgives her, kommer ikke til os.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. Euroatc

    Euroatc VIP medlem

    Beskeder:
    176
    "Synes godt om" modtaget:
    675
    Point:
    93
    Jeg tænker umiddelbart, at Norwegians strategi er at forvirre kunderne mest muligt, så de opgiver deres sager... Men det er halvandet år siden jeg brugte det ADR, og der kan jo være sket meget siden da...
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side