Manglende point Austrian/Brussels eller ej?

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Skovgaard, 19/3/18.

  1. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,409
    "Synes godt om" modtaget:
    12,842
    Point:
    113
    Indledningsvis vil jeg undskylde "skole-mester tonen". Men jeg kan ikke svare på anden måde.

    OK, jeg forstår dit spørgsmål på denne måde:

    Du køber en billet AAL-CPH-XXX-BUD, hvor AAL-CPH flyves af SAS, mens CPH-XXX-BUD flyves af Lufthansa. Du kan købe billetten hos SAS eller hos Lufthansa. Billetten koster stort set det samme hos SAS og Lufthansa, så du ønsker at vide, hvor SAS tjener mest.

    Det er jo et noget vanskeligt spørgsmål, som både har en indtjeningsdel og en omkostningsdel.

    Indtjeningsdelen kan vel skæres ned til dette enkle spørgsmål: Hvor er formidlingsgebyret størst: Hos SAS, når de beholder "gebyret" for at formidle salget af Lufthansas del af turen - eller hos Lufthansa, når de får gebyr for at formidle indenrigsbilletten. Muligvis kan spørgsmålet også formuleres som: Hvad kan Lufthansa købe billetten AAR-CPH til. Og hvad skal SAS betale for Lufthansas billet fra CPH til BUD.

    Omkostningsdelen er jo også interessant: Hvor store er SAS omkostninger, i de 2 situationer. Jeg går ud fra, at forskellen er marginal - men også her, må jeg melde pas.

    Min konklusion: Det har jeg absolut ingen idé om. Jeg kender simpelthen ikke svaret.
     
    THammer, klausbm og AaB_CPH "Synes godt om dette"
  2. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Alt forladt - og du har forstået det helt rigtigt.:)

    Helt forventet. Der er naturligvis en aftale mellem flyselskaberne, men formentlig ikke en de har lyst til at offentliggøre. :cool:

    Jeg kom bare til at tænke.:oops::p
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,409
    "Synes godt om" modtaget:
    12,842
    Point:
    113
    Mit umiddelbare bud ville være, at SAS tjener mest, når billetten er købt dér.
     
  4. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Formentlig - om ikke andet så af den rent matematiske grund, at SAS formidler to LH-ben, LH kun ét SAS-ben.
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side