MasterCard til EuroBonus / Hvornår kan det svare sig.?

Poster i 'NYANKOMNE, VELKOMMEN' oprettet af Jannik, 1/8/15.

  1. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Og et lille tip: Kortselskaberne lever af, at du IKKE betaler saldoen hver måned og derfor skal betale de dyre renter. Så ofte bliver du kun opkrævet et minimumsbeløb på BS, fx 250 kr. - og så skal du selv betale resten manuelt. Det er lidt bøvlet. Du kan ringe til kundeservice og bede dem ændre opkrævningen, så hele saldoen automatisk trækkes på Betalingsservice.
     
    Jannik "Synes godt om" dette.
  2. Jannik

    Jannik Medlem

    Beskeder:
    61
    "Synes godt om" modtaget:
    27
    Point:
    18
    Så er kortet bestilt, men når ikke, at betale mine billetter til Hong Kong med SASMC ;(
     
  3. AMJ

    AMJ VIP medlem

    Beskeder:
    182
    "Synes godt om" modtaget:
    446
    Point:
    63
    bestilte en SAS MC - der gik kun en uge fra bestilling til det landede i postkassen, det første år er jo gratis og i næste måned er jeg guld, så jeg satser på at det bliver uden beregning.
    især større indkøb og omkostninger (hotel osv) der skal rejseafregnes bliver lagt her, alle point tæller vel... første indkøb blev en CPH-ORD til weekendens tilbudspris.

    Spørgsmål: får man fortsat EBB/EBS/EBG/EBD tilsendt som et seperat kort eller er alt flyttet over til SEB MC kortet?

    Anders
     
    tbh og Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  4. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    [QUOTE="AMJ

    Spørgsmål: får man fortsat EBB/EBS/EBG/EBD tilsendt som et seperat kort eller er alt flyttet over til SEB MC kortet?[/QUOTE]
    Ja det gør du og ellers kan du bestille det i din euro bonus profil.
    Husk den større foreign exchange fee, så til private beløb i udlandet er det ikke gratis point! Men selvfølgeligt smart hvis det bliver afregnet :)
     
    AMJ "Synes godt om" dette.
  5. AMJ

    AMJ VIP medlem

    Beskeder:
    182
    "Synes godt om" modtaget:
    446
    Point:
    63
    tak for svar @tbh "større foreign exchange fee" er der noget fine print jeg ikke har læst - er der højere gebyrer på SAS/SEB MC end Danske Bank MC?
     
  6. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Nok ikke end Danske Bank MC (uden at have læst på deres betingelser), men generelt de MasterCards jeg har set på i Danmark har 2%, hvorimod VisaDankort har 1,5% på valuta uden for EU (ca). Og Inden for EU er det 1,5% mod 1%.
     
    AMJ "Synes godt om" dette.
  7. AMJ

    AMJ VIP medlem

    Beskeder:
    182
    "Synes godt om" modtaget:
    446
    Point:
    63
    ok - ingen kredit er gratis ;-)

    Anders
     

Del denne side