Med rejsekonsulenten til Maldiverne

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af MaleneChristensen, 25/3/23.

Tags:
  1. MaleneChristensen

    MaleneChristensen VIP medlem

    Beskeder:
    495
    "Synes godt om" modtaget:
    1,644
    Point:
    93
    Fra Baros sejlede vi med speedbåd videre til Kurumba som ligger blot 15 min fra Male i båd. Det var det første resort på Maldiverne.

    Her får man en virkelig familievenlig ø og den er rigtig fin, hvis man ikke skal have mere end et par dage på Maldiverne, fordi deres transfer er så kort.

    Fra den ene side af øen kan man kigge til Male, så det er måske ikke helt en “Maldiverne” Vibe man får her kontra mange af de andre resorts hvor virkelig føler man er “in the middle of nowhere”. Her er der langt mere aktivitet i havet omkring.

    Vejret var desværre rigtigt dårligt om morgenen med tordenvejr, så den snorkeltur vi skulle ha’ været på blev aflyst.

    Vi spiste dog en masse lækker mad (bla. En masse fisk på deres signaturrestaurant)


    Fra Kurumba gik turen videre med speedbåd ca. 20 min til Sheraton Full Moon & Spa maldives. Forholdsvis stor ø, men stadig fin afstand til Male. Desværre døde min telefon midt i det hele, så jeg har ikke så meget herfra udover det jeg husker.

    Sheraton er Sheraton - et kendt brand og det var sgu egentlig rigtig lækkert. Fordelen for dem er helt klart, at de også er så tæt på Male. De havde rigtig mange gæster som kommer for et par dage og det kan jeg faktisk godt forstå.


    Herfra gik turen videre til et hotel som vi ikke sælger hos os og derfor kommer jeg ikke til at gå i dybere detaljer med dette :)
     

    Attached Files:

  2. MaleneChristensen

    MaleneChristensen VIP medlem

    Beskeder:
    495
    "Synes godt om" modtaget:
    1,644
    Point:
    93
    Morgenen efter var det 30 min speedbåd tilbage til Male. Herfra check in på vandfly og så videre mod Cocoon Maldives.

    Vi måtte vente lidt i lufthavnen, men det gjorde intet, da Cocoon har egen lounge med udsigt udover vandflysterminalen. Her kunne jeg godt ha’ siddet lidt flere timer :)

    Ved ankomst til Cocoon fik vi lov til at bruge hele dagen på at udforske øen selv. Så dagen blev brugt i havet, på de forskellige barer, vi fik prøvet en masse aktiviteter og sluttede dagen af med en virkelig lækker middag med hotellets manager. Vi startede kl 19 og pludselig var kl. 01. Man følte næsten, det var ferie ;)

    Om morgenen mødtes vi til morgenmad inden vi havde en site inspection for at se de forskellige værelser. Da vi jo havde udforsket hotellet selv hele dagen var det meget lige til.
     

    Attached Files:

  3. MaleneChristensen

    MaleneChristensen VIP medlem

    Beskeder:
    495
    "Synes godt om" modtaget:
    1,644
    Point:
    93
    Kl. 11 var der pickup med speedbåd og vi blev hentet af Innahura som vi skulle bruge resten af dagen med.

    Fra Cocoon til Innahura tog det ca. 30 min på en noget bumpet tur. Jeg tror lidt at det var her min søsyge for alvor startede efter så mange dage med speedbåd.

    Vi ankom og fik en fin velkomst med trommer og det hele. Dernæst så vi øen med hotellets manager inden vi spiste en frokost med ham. Hotellet var næsten fuldt booket, så vi kunne desværre ikke se så mange værelser, men vi fik set mange af de andre faciliteter.

    Innahura er en del af gruppen Crown & Champa og de åbner et nyt resort til efteråret. Det hedder Jawakara og ligger blot 4 min i speedbåd fra Innahura.

    Derfor fik vi lige en rundtur på området som dog langt fra var færdigt, men det ser ud til at blive fedt. Her kommer både golfbaner, lækre villaer og et hav af restauranter + aktiviteter.
     

    Attached Files:

  4. MaleneChristensen

    MaleneChristensen VIP medlem

    Beskeder:
    495
    "Synes godt om" modtaget:
    1,644
    Point:
    93
    Fra Jawakara / Innahura var det videre med speedbåd til Kuredu Island. Vi havde dog været en del forsinkede meget af dagen og ankom først sent til Kuredu. Da øen er enorm brugte vi ca. 3 timer på at se det hele inden vi lige havde 45 min til at gå i bad og skifte tøj inden vi skulle til middag og fest.

    Kuredu har virkelig alt fra golfbane til lækre hvide strande, House Reef og mange restauranter.
    100% noget for hele familien. Her vil man virkelig ikke kede sig!

    Aftenen brugte vi på middag og derefter “fest” i et af hotellets barer med livemusik og hygge. Da kl var 24 var det dog tid til at gå i seng, for vi havde afgang med vandfly kl 09.00 dagen efter.
     

    Attached Files:

  5. MaleneChristensen

    MaleneChristensen VIP medlem

    Beskeder:
    495
    "Synes godt om" modtaget:
    1,644
    Point:
    93
    Vores vandfly var selvfølgelig forsinket og vi kom derfor først en time senere afsted en planlagt.

    45 min flyvetur med vandfly til Male og da vi ankom, havde vi misset båden til SAIi Lagoon & Hard Rock hotel. Vi måtte derfor slå 2 timer ihjel i lufthavnen hvor især jeg kæmpede med svimmelhed og en fornemmelse af stadig at befinde mig på en båd.

    Vi kom dog langt om længe afsted og efter 20 min i speedbåd ankom vi til Marina området der forbinder de to hoteller.

    Jeg ved ikke hvad vi havde forventet, men var virkelig positivt overrasket.

    Vi startede på SAii som er inspireret af portugisisk stil. Det er virkelig unikt og ikke noget jeg har set på Maldiverne før. Vandet er helt klart, flot og blåt og man kunne se fisk svømme rundt i havet.

    Herfra gik turen til hard rock hotel som også var en fed oplevelse. Musik rundt omkring på øen, rytme massage og små detaljer med musik alle steder. Helt fantastisk hotel. Vi nåede lige en frokost på 15 min inden restauranten lukkede og herefter måtte vi tilbage til Male - kun 3,5 timer forsinkede.

    Det skulle dog vise sig, at vi skulle blive endnu mere forsinkede.


    Ved ankomst til Male var båden til næste resort selvfølgelig sejlet (for vi var jo allerede forsinkede). Derfor måtte vi igen vente i Male lufthavn på næste båd. Her ventede vi igen 1,5 time. Har man været i Male lufthavn, så ved man allerede nu at der ikke er meget at tage sig til. Har man ikke været der endnu, kan jeg fortælle at der vitterligt intet er at lave - ikke engang gratis wifi, så det var nogen lange timer at slå ihjel.

    Vi kom dog endelig med en båd og ankom til Sun Siyam Olhuveli kl 18:30 efter 45 min med speedbåd. Vi skulle være ankommet kl 14:30 ifølge planen, så det var en lang dag. Vi checkede ind i en water villa og det var helt perfekt.

    Kl 20 skulle vi spise med hotellet og dagen efter havde vi site inspection.

    vi startede site inspection 07:30 og var færdige ca. 10:30. Vi fik set alle værelser, restauranter og områder. Helt perfekt til børnefamilier. Mødte endda en dansk familie her. Helt rart at snakke dansk.

    Jeg skulle flyve fra Male 18:25 da jeg havde to nætter i Dubai på vej hjem.
    Min kollega havde to nætter på vej ud og skulle derfor med det sene fly kl. 23 mod dubai og videre til Frankfurt. Jeg skulle derfor med båd kl. 14:15 fra hotellet.

    Resten af dagen blev brugt på en god frokost, bade og vandski på Olhuveli. En god og solid slutningen på vores tur - 9 dage og 19 hoteller senere. :)

    Jeg håber I synes det har været sjovt at følge med. Er der spørgsmål siger i blot til :)
     

    Attached Files:

  6. MaleneChristensen

    MaleneChristensen VIP medlem

    Beskeder:
    495
    "Synes godt om" modtaget:
    1,644
    Point:
    93
    Lige et par billeder fra Olhuveli :)
     

    Attached Files:

    Beaglen, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side