Så fik jeg denne besked fra KIVA:
We're writing to let you know that your Kiva loan to Mauai has ended in default, for this reason:
Client's loan is in arrears, because she passed away at end of November 2018.
Det er naturligvis sørgeligt for hendes familie og venner. Jeg håber, at hun har noget familie, som kan fortsætte hendes forretning - og pengene derfor ikke er gået helt tabt - og også at den resterende familie kan forsørge sig selv.
Jeg har jo somme tider tænkt over, om jeg også skulle give lån til ældre låntagere (dem, som er ældre end mig). Men nu tror jeg, jeg vil begynde at diskriminere de ældre låntagere på KIVA.
Og så har KIVA vist ikke helt styr på, hvordan de fletter forskellig text sammen i en e-mail. For fortsættelsen lyder:
With Kiva loans it's common to work to accommodate repayment when loans fall behind schedule, however sometimes, despite efforts to be flexible, loans do end in default. Kiva loans are defaulted at the point in time where it’s deemed that future repayment is unlikely, or when the loan is more than 180 days past due.
To date, $5.14 has been repaid to you, and the remainder of your loan can be considered a loss.