En ekstra julehilsen fra de fine folk jeg har været med til at låne penge ud til. 6 lån blev der afbetalt på i dag: Så er vi klar til 2016
Et lille juletip herfra. Jeg har en far, der har alt. Derfor ønsker han sig altid godgørende ting. Jeg giver ham i år et gavekort til Kiva på 75$- Det synes jeg selv er en super gave. Han plejer at få en ged eller et bistade. Man kan jo også give det som mandelgave eller i pakkespil.
Det er en flot gave at give - En rigtig god tanke og så lav det til ham på en egen konto (gerne med link til vores InsideFlyer gruppe), så kunne han selv "geninvestere" nogle af pengene når de bliver betalt tilbage. På den måde holder de rigtigt lang tid.
Det er nemlig tanken. Det er en gave der holde og han kan selv vælge, hvem der skal have det. Jeg synes sådan set set det er genialt.
Jeg gav min venstreorienterede kusine et $50 Kiva-gavekort i 40 års fødselsdagsgave med den bagtanke at hun måske kunne blive grebet af det, og selv udlåne nogle flere $. Men hun endte med at lade det udløbe og blive en donation. Hvis man gerne vil have en fysisk gave under træet sammen med gavekortet, kan jeg anbefale Bob Harris: The International Bank of Bob - læs evt om Kiva-gruppen oprettet for ham her.
Jeg har netop bestilt den hos saxo hvor jeg er plus medlem. Glæder mig til at læse den og så får jeg både EB point hos saxo og EB point via diners - win/win
Nå, så er vi inde i et nyt år, og var det dobbelt op der var visionen i år? Jeg har i hvertfald smidt de første 25$
Jeg har fået hele 50$ tilbage på en gang. De er genudlånt plus 50$ ekstra, så vi kan komme godt i gang.
Har også fået lidt tilbage, som er spædet op og skal ud igen - det sværeste er at vælge hvem de skal (gen)udlånes til!
Ja. Jeg synes faktisk også det er svært. Jeg har jo ingen anelse om hvad der er godt og skidt. Det er helt random, hvad jeg låner ud til.
Jeg blev egentligt lidt irriteret på kiva over alle de mails hen over julen, synes ellers ikke jeg har tilmeldt deres 'spam', men måske har jeg trykket forkert engang? 9 mails i december som ikke omhandlede mine lån..
ok, men min strategi, hvis man kan sige det sådan er: - Sprede til alle Verdensdele - Sprede sig på køn ca. 50/50 - Tag en der ansøger om et lille beløb, for derved at sikre sig en "større bid af kagen" - Max 13 måneders tilbagebetaling - Kommercielt formål, for at sikre (måske) at der kommer penge den anden vej - Enkeltpersoner og ikke grupper (ved ikke hvorfor) Tror derved, at jeg kan "maksimere" min investering og sørge for, at komme penge tilbage i systemet!
Du er sgu da også så organiseret @Kristian Jeg er kønsdiskriminerende og går altid efter kvinder. Det er selvfølgelig noget fis. Men det er fordi jeg tænker, der er større sandsynlighed for at det også kommer nogle børn til gode. Så helt random er det ikke alligevel.
De spammer kun mig, når jeg har penge stående ved dem. Så skynder jeg mig at få pengene genudlånt , så bliver de stille.
Aha jeg var ikke helt opmærksom på det med tilbagebetalingstid... har 2x25$ ude med tilbagebetalingstid på hhv. 33 og 37 mdr! Så forstår jeg bedre, hvorfor der er så stille hmm, vil helt klart være opmærksom på dette fremover.
Jeg har generelt gode erfaringer med lån til transport eller gensalgsvarer, med tilbagebetaling over maks 8 måneder - 60% er til mænd indtil nu, og 100% har været til enkeltpersoner.
Findes der andre "godgørende" sites, hvor man gøre investeringer og få mere igen end bare indsatsen. Tager gerne risici....