Men så har du risikoen, når flyet er forsinket (eller aflyst) og du ikke når det næste. Med de nuværende problemer i København er det vel heller ikke et ønske scenarie for at få 450 basispoint.
mjah, det lykkedes faktisk for mig at booke som enkeltrejser, og sparede endda 20 kr i forhold til en retur Og ja, jeg bærer nu selv risikoen, hvis der er forsinkelser, men hvem har nogensinde hørt om, at SAS er forsinket!!
Det jeg mente var hvis man booker enkelte segmenter hver for sig for en enkeltrejser. Altså hvis man for en rejse A-B-C så booker A-B og B-C som to enkeltrejser. I dette tilfælde vil prisen nok være en helt anden... For returrejser indenfor Europa plejer prisen at være nogenlunde den samme uafhængig af om den bookes som enkelt eller retur (altså hos SAS - for det er dog ikke tilfældet hos LH, hvilket er lidt irriterende nogen gange...).
Nej, ikke nødvendigvis. Jeg bookede faktisk netop A-B og bagefter B-C ... og sparede 20 kr. Normalt koster det lidt mere (måske 50-100 kr), men i mit tilfælde var det altså en anelse billigere.
Interessant. Synes ellers ofte det er dyrere at booke enkeltvis når jeg har fundet lidt spøjse ruter ifm. mileage run. Men bør måske nok kigge lidt grundigere fremadrettet...
Jeg vil sætte pris på lidt input til et milage run på hverdage i oktober inden mit optjeningsår udløber d. 31/10. Jeg er ca. 11.700 point fra diamant igen og jeg sætter pris på drikkevarer bag i bussen, lounge ved ankomst og et guldkort der kan gives væk. Jeg er allerede LTG. Det skal være fra LHR og jeg kan godt ta' en overnatning. Pro bio lader til at være det smarteste og jeg kan finde fx LHR-OSL-ARN-MMX-ARN-OSL-LHR som giver 10.750 point eller LHR-OSL-ARN-VBY-ARN-OSL-LHR som giver 11.500 point. Og så plus 6x450 point. Det burde være nok, hvis jeg har regnet rigtigt? Det ville være fint at ramme CPH til overnatningen, men jeg kan ikke få sas.dk til at give mig en tur fra LHR med stop andre steder. Oktobers (dobbelt) point fra MC kommer først ind i november, så de tæller ikke med i oktober, korrekt?
Nu lader det til, at SAS har ændret navn på deres billetter. De hedder Basic, Standard og Comfort. Og med tilføjelsen Bio, hvis der købes billetter med biobrændstof. Jeg har fundet Standard Bio mellem London og Oslo til 1877 kr., som giver 3075 basispoint. Nemlig: 2100 basispoint + 525 basispoint (25% bonus til EuroBonus medlemmer med guld eller diamant status) + 450 basispoint Derfor vil jeg opfordre dig til at tjekke din pointoptjening - jeg tror nemlig, du har undervurderet optjeningen på dit mileage run. Men, jeg har ikke regnet efter.
Jeg søger bare på fx LHR til VBY og vælger "Plus Pro Bio" (eller hvad de nu finder på at kalde det) hvor der er to stopovers. Fx sådan her. Mener du at jeg kan flyve frem og tilbage nogle gange i stedet?
Nej. Formålet med Mileage Run er jo, at du sal vælge den billet / tur, der giver dig de manglende point til den laveste pris. Og hvis det er den, du foreslår, så er det naturligvis den, du skal vælge. Jeg mener, at du skal tjekke den pointoptjening, du har opgivet i dit opslag. Når en biobillet på det, der tidligere hed GO mellem London og Oslo giver 25% af de manglende point (og en billet på det, der tidligere hed Plus giver hele 36% af de manglende point), så er spørgsmålet om det er nødvendigt at flyve så langt, som du foreslår. Altså et svar på dit spørgsmål om du har regnet rigtigt.
LHR-OSL er det længste segment og de andre er intera-Scandinavia med lavere optjening, men kombineret gi'r de point jeg skal bruge jf. både app og sas.dk. Men du har ret, måske kan jeg finde en tur med stop i norden og så destination i Europa og tilbage, og så nøjes med én mellemlanding og måske nå frem og tilbage samme dag. Jeg tænkte der måske var nogen, som har lavet et lignende milage run, der havde forslag til smart routing og hvordan det nemmest bookes?
Tak. LHR-CPH-HAM-CPH-LHR lader til at fungere. Ud og hjem samme dag, perfekt. 11.500 + bio point i Comfort/Plus pro bio til 5.100 kr. I GO/standard bio er det billigere, men så bliver det 8.000 + bio point, måske ikke nok. Er der nogen som har prøvet de 450 bio point for nylig som ved om det stadig er pr. segment på trods af den uklare ordlyd?
Jeg kan da se, at jeg slet ikke har fået noget Bio-tillæg for min rejse på Plus Pro Bio HEL-ARN-CPH d 11. september, så jeg kan desværre ikke svare - men er meget nysgerrig på hvad andre har fået...
Nu hvor jeg alligevel havde en verserende diamant-mail-sag, har jeg spurgt ind til dette. Og det var en fejl jeg ikke havde modtaget dem - de skriver de har IT-problemer med at tilskrive Bio-point for tiden............. Anyways, jeg har modtaget 2*450 point for min rejse, og dermed må man forstå, at de 450 point er pr segment.
Ja, jeg har haft en del "bio-ture" - senest i sidste uge, og de giver stadig 450 pr leg. De kommer aldrig automatisk ind på kontoen, men når man skriver til diamantmailen efter en uge, sætter de points ind på kontoen i løbet af 10 minutter. Fungerer fint.... rigtig god tur