Gad vide, om det kun er navnet, der er ændret, eller kommer der også ændringer til pointoptjening og service ombord?
Ja, det må netop være SAS' definition af "fungerer fint" når det drejer sig om en SKIT "automatisk" procedure......
.. og tak for rådet - har netop kigget mine seneste rejser igennem, og der var endnu en bio-tur jeg ikke havde fået point for (i august). Men har nu fået pointene via diamant-mailen. Fremragende system!
Hehe, ja netop: fremragende (læs: selvom det ikke burde være nødvendigt, så virker det da i det mindste, og de gør det hurtigt)
Jeg tjekkede lige en tur jeg havde i Juli. Ingen bio point. Jeg har skrevet til SAS og bedt om at få de 450 point. Dårlig stil af SAS de ikke løser dette.
Nu har jeg også skrevet til diamantmailen. Jeg købte et klippekort med biofuel mellem Aarhus og København. Rent faktisk fik jeg to klippekort. Et på billetten og et på biofule. Nu har jeg så haft min første rejse for en god uges tid siden. Der kom naturligvis slet ingen point ind på min konto. Jeg lavede en efterregistrering - så der er nu dumpet 1.500 basis point ind på kontoen for et klip. Men naturligvis ikke pointene for biofuel. Men ser nu til min skræk, at der stadig er 20 klip tilbage på mit biofuel klippekort. En oplagt sag for diamantmailen.
Er spændt på hvad du får af svar, hvis du henvender dig ang. point for biofuel. Jeg havde selv købt et klippekort med biofuel og fik efterfølgende bekræftet af corporate kundeservice at det altså ikke giver ekstra point. Jeg endte med at refundere klippekortet. Meget mærkeligt produkt hvis det er ikke er nogen ekstra kundefordel udover måske bedre samvittighed
Så er jeg glad for, jeg ikke tilkøbte biofuel, for jeg har ikke lyst til at spilde tid på kundeservice-tamtam når jeg ikke bare kan skrive en mail til diamantmailen. Og så kommer jeg nok heller ikke til at tilkøbe det foreløbigt. Bare ærgerligt SAS. der går I glip af noget oplagt mersalg.
- Jeg mister min EBD status pr. 1.august24. Desvære har min rejse aktivitet været nulstillet siden 1.september23 pga et uheld. - Jeg sendte 2 forslag til SAS om at forlænge min status velvidende at det var utopi, og naturligvis var det det. 1) Forslag nr 1 Min EBD status forlænges som et gratiale for 10 års uafbrudt EBD medlemsskab. 2) Forslag nr 2 ville være en win-win situation for begge parter. ** jeg køber 7 billetter af den dyreste kategori cph-osl-zrh-osl-cph. De udløser det antal point, som jeg kommer til at mangle. ** SAS annullerer reservationerne, godskriver point på min status konto og SAS beholder alle 7x beløb.fra billetterne. ** SAS sparer udgifter til 7x Senator lounge i zrh, og SAS sparer lufthavnsafgifter i cph, osl og zrh. - Det lykkedes ikke at overbevise SAS. .
**************************************************************************************** Er jeg til grin efter 10 år med EBD ? eller måske lidt for godtroende ? ---------------------------------------------- SAS udsender nu tilbud til rigtigt, rigtigt mange EBS- og EBG-medlemmer : EBS kan vælge guld og EBG kan vælge diamant mod at gennemføre et vist antal SK rejser. SAS kalder det >> Tillykke, du er udvalgt << . SAS anvender udtrykket UDVALGT - hvad med lille mig og mange andre, der ikke har modtaget et sådant tilbud, er vi ikke "gode" nok til SAS ? Sogar Eurobonus medlemmer bosiddende i f.eks. USA er blevet "udvalgt" Er jeg misundelig, nej, for nu helliger jeg mig LH OG LX med Senator. Jeg har en SAS booking i næste uge med 4 legs. Den må jeg hellere annullere, den var planlagt som en opstart til en ny æra med EBD.
Nej, det er du bestemt ikke. Du har jo gennem alle 10 år haft fordelene ved at være EBD. Vi har jo også set, at mange har fået status via forbrug på kreditkort, som giver statuspoint, Mileage run og køb af point. Den e-mail er vel et godt eksempel på, at SAS forsøger at få EuroBonus medlemmerne til at flytte med over i Sky Team. Nu skal de loyale SAS kunder jo vænne sig til at flyve med KLM, AirFrance og andre selskaber i Sky Team i stedet for at flyve med Lufthansa og de mange selskaber i Star Alliance. Det kræver vel, at kunderne skal motiveres til at flyve med selskaber i den nye alliance.
Jeg er helt enig; det er en lidt underlig situation. Jeg har selv foræret en ven et guldkort, og nu bliver han efter 10 ture opgraderet til Diamond, mens jeg, som i forvejen er Diamond og mangler 8 ture, bliver nedgraderet til Guld. Akja, sådan er Verdens goder så skævt fordelt!
Jeg må indrømme, at jeg (bl.a. pga min høje alder) har taget konsekvensen : - Opsagt mit MC Premium - Annulleret en rejse med 4 x SK legs - Booked LX cph-gva-cph Biz Flex koblet på LH Senator. (01.AUG nøjagtig selv samme dag som et utal EB guld medlemmer modtog tilbud om upg til EBD blev jeg efter 10 år med diamant sat ned til EBG pga manglende optjening, flot konduite SAS - gensidig loyalitet).
Som jeg forstår det, fjerner de også per 1/9 de 25 % ekstra optjente statuspoint for guld - og diamant medlemmer
Det kan man se på sas's point oversigt gældende fra 1.sep. - Det bliver 25% dyrere end hidtil for EBG og EBD at optjene status.
Ja, så de vil nok have færre statusmedlemmer; men det stemmer ikke helt overens med den kampagne i henviser til. Vi ved selvfølgelig ikke hvor mange der har fåer tilbuddet, og hvor mange der reelt for det eftertragtede diamantkort.
Når man følger forskellige rejse sites, synes det at være ganske mange, f.eks. i Norge samt EB'ere bosiddende i usa - men never mind det er SAS's beslutning.