Min første tur med SAS Plus (Premium Economy): En skuffende oplevelse

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Lars87, 20/3/26 at 08:58.

1. Lars87

Lars87 Aktivt medlem

Beskeder:
    68
    "Synes godt om" modtaget:
    157
    Point:
    33
    Jeg er netop vendt hjem fra min første rejse på Premium Economy (Plus) med SAS på ruten CPH <-> ICN (Seoul). Selvom sædet bød på mere komfort og sideplads, må jeg desværre konstatere, at det er den næstdårligste Premium Economy-oplevelse, jeg har haft.

Service-niveauet føltes meget lavt sammenlignet med konkurrenter som Lufthansa, LOT og Austrian Airlines. Her er mine største "pain points":
    • Ingen velkomst: Der blev ikke serveret velkomstdrink/snak inden man letter (noget man ellers får hos de fleste andre selskaber i samme klasse).
    • Mangel på information: Intet menukort der giver en let oversigt over valgmuligheder (kød/vegetar), drikkevarer eller snacks mellem serveringerne.
    • Dårlig timing af servering: Først serveres drikkevarer og peanuts, men der går 30-45 minutter, før maden kommer. Til allersidst bliver der kun tilbudt kaffe og te, og ikke yderlig drikkevarer. (Jeg er klar over at man kan spørge efter mere, men det vil være rart her at det var en del af servicen der gør det let tilgængelig)
    • Langsom afrydning: Der gik 1.5 time fra maden var spist, til bakkerne blev hentet (kun overgået af Austrian, der engang brugte 2 timer).
    Det er befriende at se, at jeg ikke er alene med denne oplevelse. Gabe fra Flightradar24 har lavet lige netop en video om præcis samme produkt, hvor han påpeger mange af de samme mangler:

Ulrik, Calle77, jespersm og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. jespersm

jespersm VIP medlem

Beskeder:
    808
    2,400
    Point:
    93
    Det har altid undret mig, at man skal bestille alle sine drikkevarer på én gang til en flyvetur på 10 timer. Flyver man i Europa, kan personalet godt nå rundt i kabinen et par gange, men på de lange ture, kan (vil/må) de åbenbart ikke. Underligt!

Kenneth K, Ulrik, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. Kenneth K

Kenneth K SAS LTD, Hyatt Globalist og ikke meget andet

Beskeder:
    1,255
    4,861
    Point:
    113
    Som han nævner i videoen så har SAS en slem mani med at sætte "boarding" på tavlerne selvom de slet ikke boarder, det er ret irreterende og når man så endelig boarder så er det ud i broen for så at stå og glo der i enten in iskold bro eller hvis solen er fremme så med risiko for hedeslag.

Så SAS har nu tilføjet 2 ekstra definitioner.
    Boarding to gate
    Boarding to flybridge

Henry "Synes godt om" dette.
  4. Offlyer

Offlyer SK937 is back :-)

Beskeder:
    1,443
    4,758
    Point:
    113
    Go to gate = vi har fundet et fly
    Boarding = vi har besætningen ombord
    Gate closing = Boarding
    Final call = tøm espressokoppen og kom afsted

Jeblin, frank123, Lars87 og 3 andre "Synes godt om" dette.
  5. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    237
    504
    Point:
    93
    Det er jo ikke uden grund at det hedder Premium ECONOMY. ;) Men ellers kan jeg kun give dig ret. Den eneste forskel på Premium economy og economy er det bredder sæde.

Den langsomme afrydning oplever jeg også fra tid til anden på Business. Her har vi dog mulighed for at stille bakken til side, men selvom jeg normalt sidder på et sæde hvor afstillings pladsen er mellem mig og gangen, så har jeg flere gange oplevet at stewadesserne har passeret mig flere gange uden at tage den med. Servicen hos SAS skal jo passe til janteloven. ;)

Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side