Mini anmeldelse, Turkish Airlines 321 og 787 Business Class

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af Offlyer, 3/3/26 at 00:53.

1. Offlyer

Offlyer SK937 is back :-)

Beskeder:
    1,437
    "Synes godt om" modtaget:
    4,731
    Point:
    113
    En lille mini anmeldelse af Business Class oplevelsen på Turkish Airlines CPH-IST-HKG.

Overvejende rigtig godt - men også med forbedringspotentiale. Jeg vil ikke tøve med at vælge dem igen.

Billetterne blev købt direkte hos Turkish for ca 15.500 per person og bookes i J.

Check-in i CPH gik relativt hurtigt i T2 - ingen foran i prioritetskøen. Eventyr loungen bliver renoveret og i stedet fik vi hver en mad voucher på 250kr.

Igennem CPH fast track uden problemer. Tror dog ikke der var meget vundet ved det - og de nye røntgenmaskiner er i min bog ret langsomme. Igennem parfumehelvedet og til Sommelier hvor vi indtog en ret stabil morgenmad. Deres yoghurt med frugt og müsli er verdensklasse.

Til gate C28 til en 10.30 afgang - fremrykket fra 10.40 (!). Business class boarding - men kun til gate (hader det princip). Ca 10min senere begyndte rigtig boarding. Stadig med prioritet. Maskinen til IST er/var en A321 med dejlig frisk kabine i 2-2 i business class, som kun var ca 1/2 fuld. Sæderne dejlig komfortable og med god plads. Stor skærm, som jeg dog ikke brugte på denne tur. En pre-departure drink hvor valget var mellem flere friske juicer og Turkish kendte mint lemonade.

Afgang til tiden og så mod Istanbul. Hurtig starter serveringen. Først lidt bobler naturligvis (Tattinger så vidt jeg husker). Maden var der flere valgmuligheder: jeg valgte lammet som var fortrinligt. Min viv snuppede “ricotta esagoni” som også var godt. Forretter og salat var også gode. Jeg sneg mig uden om artiskokken som ikke lige var mig - og hoppede over den søde jordbær kageagtige ting. Tog i stedet en tyrkisk kaffe for at runde det hele af.

Ankomst til tiden i Istanbul. Taxied i 100år forbi ikke mindre end 5 Qatar Airways maskiner - der nok var strandet grundet krigen i regionen. Lagde til ved A7 - og flyet til Hong Kong gik fra A11. Så kan man næsten ikke gå længere i den kæmpelufthavn. Ikke tid til lounge i denne omgang.

TK170 blev annonceret 15min forsinket i afgang og en jeg talte med i gate fik i sin app meddelelse om at flyet var aflyst. Der stod intet i min app. Og 5 min senere begyndte boarding - uden der var lavet udkald. Der var en prioritetskø - men man skulle kæmpe sig igennem slangen af alle ande passagerer. Ikke optimalt.

Velkommen ombord i en fyldt 787 biz kabine. Konfigureret i 1-2-1, hvor hver 2. række havde “honeymoon sædder” i midten. Vi havde midtersæderne på 1. række. Stelia Aerospace har leveret disse sæder. Og det har de ikke gjort godt. De er relativt smalle når man sidder - havde dog intet problem i vandret position. Der er ikke meget fralægningsplads og endelig så er de formet som skaller med vinger ud til specielt den ene side. Dette bevirker at “honeymoon” sæder som vi sad i, der kunne du faktisk ikke rigtigt se hinanden - og ved nogle vinduessædder blokerede disse vinger delvist for vinduet. Dejlig stor skærm med masser af indhold - og OK Denon høretelefoner.

Der er billeder af noget af maden og nogle af menuerne. Og det er her at Turkish virkelig ekselerer. Der er et meget stort udvalg af mad og drikke og det er rigtig godt. Det er med afstand det bedste mad jeg har fået i 11km højde. Appetizers, Meze - med ca 10 forskellige valgmuligheder af høj kvalitet og flere gode hovedretter. Fik selv “prawns” og perfekt tilberedt. Alt flot anrettet på et stort bord med et lille “stearinlys”. Mellem måltiderne kunne du bestille snacks - som jeg dog ikke gjorde. Jeg var for mæt.

Bagsiden af dette er, at det tager tid. Der gik en time fra afgang til første servering og 3 timer før vi var igennem. Og så lærte vi at drikkevarer skal bestilles. Udover første runde bliver de ikke tilbudt. Jeg benyttede med at alle de forskelluge juicer og så en overraskende go tyrkisk Sauvignon Blanc.

Morgenmad små to timer før ankomst. Igen høj kvalitet med yoghurt, frugt, varmt brød, mm. Ig juice . Fik eggs benedict som den varme ret. Ikke noget jeg har set før på et fly, men nok også det svageste led i severingen.

14,5 timer efter afgang fra København stod vi i Hong Kong. Rimelig udhvilet (og glade for at vi ikke at være strandet i Mellemøsten) og meget mætte.

Ville absolut gøre det igen til den pris. Hjemturen er desværre med deres 777 i 2-3-2 konfiguration. Mon ikke det går.

Attached Files:

clager, isolCBflyer, Ulrik og 5 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side