Nickis rejselog 2016

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af Nicki Lolk Sørensen, 10/1/16.

  1. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    6,835
    Point:
    113
    Dato: 22. januar 2016
    Flyvning nr: 8 i 2016
    Fly nr:
    SK4434
    Route: OSL-TOS-ALF
    STD: 19:55/22:10 ATD: 20:51/23:32
    STA: 21:50/22:45 ATA: 22:57/00:08
    Sæde: 11F
    Fly: B737-800
    Pris: 5000 Eurobonus + 278 DKK (BGO-OSL-TOS-ALF-OSL-BGO)

    Kommentarer:
    Ude af loungen bevægede jeg mig mod gaten. Den ændredes imidlertid og så måtte jeg vende om og gå til den nye. Igen var der forsinkelse - denne gang 50 minutter. Men jeg kunne se på skærmen, at mit fly langt fra var det eneste, der var forsinket.

    På vej ud mod flyet kunne jeg se et SAS-fly med teksten 'Merry Christmas' parkeret nabo-gaten. Ved ikke helt, hvad det gik ud på. Jeg kunne også følge en bagagebil - eller hvad sådan en nu hedder. En bette bil med 3-4 anhængere med kufferter. På nummer to anhænger trillede der pludselig en rød kuffert af og trillede videre på fortovet, inden den stod stille. Ingen opdagede noget, så der er nok nogen, der savner den.

    Det tog meget lang tid at få alle passagererne ind i flyet. En stakkels stewardesse (eller hvad hun nu var) bad indtrængende folk om at trække ind til siden. Faktisk sagde hun samme besked mindst 10 gange - uden den store forandring. Jeg tror en del af det skyldtes, at der var mange kinesere, for de så ud til at have rigtig god tid.

    Så det lykkedes heller ikke at komme i luften med de lovede 50 minutter forsinkelse, men i luften kom vi da.

    Jeg fik sovet lidt, men ikke meget. Flyet var helt fyldt, så der var desværre ikke en ledig plads ved siden af. Her sad en mand og læste en græsk bog.

    Før Tromsø blev vi informeret om tilslutningsfly. Nogle var blevet ombooket fra en senere flyvning til Alta, så de nu skulle blive siddende i flyet. Det må være et helvede med bagagen...

    Kaptajnen fortalte, at vi var heldige, fordi Tromsø netop havde været lukket. Det var lige omkring frysepunktet, så sneen var smeltet og frosset igen - med andre ord: Islag. Men nu var lufthavnen åbnet igen, så vi kunne fint lande.

    Der blev bremset voldsomt op, da først hjulene havde rørt jorden, og det var tydeligt at mærke, at vi gled et stykke hist og her. Ikke nok til panik, men specielt var det. Og selv om vi havde været heldige at lufthavnen var åben, så var vi ikke så heldige, at der var en ledig gate. Vi måtte vente nogle minutter, før vi kunne køre hen til en.

    Jeg skulle jo bare blive siddende, fordi jeg skulle videre, men der var en del, der forlod flyet, og nogenlunde lige så mange satte sig igen.

    Mellemlandingen kom til at tage længere tid end planlagt, så vi blev endnu mere forsinket fra Tromsø.

    Det sidste stykke var kort og vi landede i Alta lufthavn nogenlunde samtidig med et Widerøe-fly. Her kunne jeg konstatere, at der bare var -2 grader, hvor jeg havde 'budgetteret' med -15. Så jeg endte med at tage halvdelen af tøjet fra min Ikeataske på og gå med resten over skulderen.

    Rygsækken lod vente på sig, men endelig kunne jeg komme af sted. En frisk gåtur midt om natten på en oplyst vej på cirka 4 kilometer til centrum.
     
    Beaglen, Daniel K, asf og 5 andre "Synes godt om" dette.
  2. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    6,835
    Point:
    113
    Dato: 24. januar 2016
    Flyvning nr: 9 i 2016
    Fly nr:
    SK4545
    Route: ALF-OSL
    STD: 18:10 ATD: 18:55
    STA: 20:10 ATA: 20:47
    Sæde: ?
    Fly: B737-700
    Pris: 5000 Eurobonus + 278 DKK (BGO-OSL-TOS-ALF-OSL-BGO)

    Kommentarer:
    Måske senere...
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  3. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    6,835
    Point:
    113
    Dato: 24. januar 2016
    Flyvning nr: 10 i 2016
    Fly nr:
    SK295
    Route: OSL-BGO
    STD: 21:45 ATD: 21:59
    STA: 22:35 ATA: 22:51
    Sæde: ?
    Fly: B737-700
    Pris: 5000 Eurobonus + 278 DKK (BGO-OSL-TOS-ALF-OSL-BGO)

    Kommentarer:
    Måske senere...
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  4. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    6,835
    Point:
    113
    Dato: 30. januar 2016
    Flyvning nr: 11 i 2016
    Fly nr:
    KL1184
    Route: BGO-AMS
    STD: 06:30 ATD: 07:19
    STA: 08:15 ATA: 09:17
    Sæde: 17A
    Fly: B737-700
    Pris: 1220 DKK (BGO-AMS-CDG/CDG-AMS-BGO + 150 DKK for bagage (BGO-AMS-CDG)

    Kommentarer:
    Tidligt op efter en orkanaften i Bergen. Med flybussen klokken 04.05 og ankomst i lufthavnen klokken 04.45. Jeg havde tjekket ind hjemmefra, men kufferten skulle afleveres, så jeg stiller mig i kø, men der bliver først åbnet for bag-drop klokken 05.00. KLM er ikke med i selvbetjeningsbagdrop.

    Der er to køer - en til priority og en til pøblen (mig). Og det går langsomt. Ufatteligt langsomt. Imens kan jeg se nabokøen hos Norwegian bevæge sig mindst tre gange så hurtigt, selv om folk skal bøvle med ski. Jeg fatter ikke hvad der tager så lang tid. Samtidig bliver priority faktisk prioriteret, så damen ved pøbelskranken tager en fra priority-køen hver anden gang.

    Med den hastighed kan jeg godt regne ud, at det når vi ikke. Det er KLM's eneste flyvning denne morgen, så alle i køen skal til Amsterdam sammen med mig. Først klokken 05:55 får jeg afleveret min kuffert - det tager max. 30 sekunder, så det er mig en gåde, hvad der er foregået med samtlige passagerer foran mig.

    Jeg går op til sikkerhedskontrollen og passerer de cirka 50 passagerer bag mig i køen.

    Jeg når igennem taxfree hen til gaten og her er boarding i gang. Jeg sætter mig ind i flyet, og der kommer løbende flere passagerer dryppende. Klokken 06:30 siger kaptajnen 'boarding completed' men fortæller så, at vi stadig mangler bagagen - selvfølgelig. Det skulle kun tage ti minutter...

    Det lykkedes mig selvfølgelig at falde i søvn, og da jeg vågner, er det til endnu en besked - denne gang 'de-icing completed'. Klokken er nu 07:40 - tiden øverst oppe var sikkert, da vi forlod gaten.

    Vi kommer alt-alt for sent i luften og her begynder mine bekymringer. Jeg er på vej til Vancouver på to forskellige bookinger. KLM fra Bergen til Paris, og British Airways fra Paris til Vancouver. Når jeg ikke BA-flyet i Paris, er jeg den eneste, der IKKE er ligeglad. Der er - efter planen - fire timers ophold i London, så mon det ikke går.

    Der bliver serveret en lidt tør oste-sandwich og jeg fik appelsinjuice til.

    Igen falder jeg i søvn (jeg havde altså også kun fået fire timer i nat) og får vel 45 minutter på øjet.

    Umiddelbart inden landing kommer der besked over højtaleren om 'connecting flights'. Mit fly fra Amsterdam til Paris når jeg ikke. Øv!

    Da vi rammer jorden, tænder jeg mobiltelefonen, og her er der allerede en mail fra KLM om, at jeg er re-booket til klokken 12:30. Det er sgu fornemt, at de er så hurtigt ude!

    Til gengæld giver det mig kun en time og fem minutter i Paris, og jeg tvivler på, at det er nok - men nu må vi se.

    I Amsterdam tjekker jeg skærmene og der er også en afgang klokken 10.40. Gaten er lige ved siden af den, hvor jeg skal med mit re-bookede fly. Jeg spørger pænt, om der ikke er en mulighed for at komme med, men desværre - der er allerede adskillige andre på standby.

    Så jeg må i automaten og tjekke ind til klokken 12:30. Som lille plaster på såret, får jeg en voucher på fem euro, som jeg bruger på en sandwich.

    Og her sidder jeg så og spilder tiden, mens resten af dagen er uvis...
     
    Henrik Olsen, asf, Beaglen og 7 andre "Synes godt om" dette.
  5. Schlandy

    Schlandy VIP medlem

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,653
    Point:
    93
    Det bliver da dagens thriller det her. Håber det hele flasker sig !
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, Ekeren og 3 andre "Synes godt om" dette.
  6. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    6,835
    Point:
    113
    Dato: 30. januar 2016
    Flyvning nr: 12 i 2016
    Fly nr:
    AF1585
    Route: AMS-CDG
    STD: 12:30 ATD: 12:40
    STA: 13:45 ATA: 13:41
    Sæde: 18D
    Fly: A319
    Pris: 1220 DKK (BGO-AMS-CDG/CDG-AMS-BGO + 150 DKK for bagage (BGO-AMS-CDG)

    Kommentarer:
    For dem, der ikke har læst foregående rejseberetning: Jeg er på vej til Vancouver på to forskellige bookinger: En fra Bergen til Paris over Amsterdam, og en fra Paris til Vancouver over London. Turen fra Bergen til Amsterdam blev forsinket, så jeg er ombooket til et senere fly til Paris - det kan bringe resten af turen i fare...

    På flyet til Paris blev der boardet til tiden - så vidt, så godt. Men jeg havde alligevel lyst til at råbe til de andre passagerer, at de skulle skynde sig, så vi kunne komme af sted før tid. Selvfølgelig var der igen problemer med noget bagage, så vi blev lidt - ikke meget - forsinket. Kaptajnen fortalte, at turen ville tage 50 minutter (planlagt 75 minutter), hvilket gav mig lidt optimisme, men hans 50 minutter er selvfølgelig tiden i luften. Så hvor lang tid vil taxa-turen tage, bagageudlevering, check-in, sikkerhedskontrol og transport gennem det hele og frem til gate?

    Der var jo ikke så meget jeg kunne gøre, så i stedet kunne jeg nyde serveringen, der bestod af en sandwich med Philadelphia - troede jeg. Først halvvejs inde i sandwichen så jeg, at der rent faktisk VAR en engelsk tekst på indpakningen, og det viste sig at være gedeost. Synes nok den var lidt underlig! :)

    Der er jo et Air France-fly, så der blev talt fransk - også selv om jeg talte engelsk til dem. Så "'Co-ca 'Co-la" blev til "Co-'ca Co-'la?", da hun ville bekræfte min bestilling. Jeg kunne høre på nabopassagererne, at det foregik på samme måde ved dem. Sædvanlig fransk arrogance.

    Vi satte hjulene på asfalten i Paris, og kørte og kørte. Her var jeg ved at opgive håbet - spørgsmålet var, hvor længe check-in holder åbent. Hvis der er under en halv time tilbage, tror jeg ikke på det.

    Omkring klokken 13:55 kom jeg ud fra gaten - 55 minutter til næste afgang. Uret tæller...

    Jeg skyndte mig ned til bagagebåndet - måske var de hurtige. Forventet kuffertankomst: 14:14. Aargh... Jeg tror ikke på det længere, men det KAN jo være, de kommer tidligere.

    Nej! Først 14:16 begyndte kufferterne at komme, og min var ikke først. Ud til bussen, der skulle tage mig fra Terminal 2F til 2A. Ventetid 7 minutter. Så er håbet ude, for jeg havde tjekket, om der skulle være forsinkelse, og det var der ikke. Suk...

    Turen er gået i vasken, men hvad nu? Tjekke om der er andre afgange til London, men det ser sort ud. Der er flere afgange mellem London og New York end mellem Paris og London! Toget? Jeg regnede lidt på det, men det var ikke muligt.

    Jeg gik dog hen til British Airways, men her var der ikke megen hjælp at hente. Den franske mand talte fint engelsk og havde ladt arrogancen blive hjemme, men der var ikke noget at gøre.

    Øv, øv, øv... Så gik jeg på McDonald's for at trøstespise. For at det ikke skal være løgn, kvajede jeg mig på automaten og fik bestilt to menuer. Jeg syntes godt nok, det var en lidt høj pris!

    Der blev regnet vildt og vanvittigt. Skulle jeg tage et andet fly? Kunne det bedst betale sig at blive i Paris en uge og tage det planlagte fly tilbage, eller skulle jeg hellere tage det hurtigste fly hjem.

    Jeg fik hurtigt regnet ud, at det i hvert fald ikke kunne betale sig at rejse retur samme dag. Så jeg fik booket et værelse hos Holiday Inn til 99 euro med gratis shuttlebus.

    Her var der ombygning, og derfor bød de på en gratis drink, og på værelset var der en gratis flaske shampoo, en Lion-bar samt vand. Dagens positive overraskelse!

    Jeg endte med at sove en times tid, før jeg gik i gang med de videre planer. I første omgang fandt jeg en ganske billig billet til Miami dagen efter (omkring 2600 kroner) og overvejede det ganske kraftigt, inden jeg alligevel droppede det. Så gik planen på, at det ville være billigere at tage til en anden by og blive der en dag eller to, inden jeg tog hjem. Både Berlin, Prag, Hamborg og København kunne klares for under 100 euro. Men da jeg kom længere ind i processen, blev det alligevel for dyrt, når bagagen også skulle med.

    Det endte med en bonusbillet til Bergen dagen efter: 18.000 point plus 436 NOK. Det var nok den bedste løsning - når det nu ikke kunne blive Vancouver...
     
    Henrik Olsen, asf, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Surt show! Hvorfor dækker din rejseforsikring ikke så du bare kunne booke dig ind på næste afgang og rejse videre...?
     
  8. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    6,835
    Point:
    113
    Tja. Jeg har ikke tjekket. Gik bare ud fra, at når det er to forskellige bookinger, så er der ingen hjælp...
     
  9. Schlandy

    Schlandy VIP medlem

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,653
    Point:
    93
    De fleste dækker vel indhentning af rejserute ??
    Men nøøøj den var bitter den der :(
     
  10. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Det var da en øv'ert!!:(

    Men jeg tror altså rejseforsikringen på eksempelvis Mastercard Platinum gælder, når bare man har overholdt Minimum Connect Time i lufthavnene. Og det har du vist som jeg kan læse det!?

    Men gad vide om, HVIS du kom til Vancouver ad anden vej, om du så kunne bruge retur rejsen? De kan jo godt finde på, at aflyse billetten hvis man ikke har taget start leg'gen mener jeg? Det ville jo fandme være dobbelt øv.
     
  11. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Det er netop det forsikringen er til jo! Tjek betingelserne for forsinket fremmøde. Du valgte jo at flyve til din rejses udgangspunkt (Paris) og grundet hændelser udenfor din kontrol (forsinkelse) kom du for sent frem. Jeg synes helt klart du skal ringe til dem. Jeg har endnu ikke set en rejseforsikring der ikke dækket det...
     
    asf, Nicki Lolk Sørensen, Kristian og 2 andre "Synes godt om" dette.
  12. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    6,835
    Point:
    113
    Dato: 31. januar 2016
    Flyvning nr: 13 i 2016
    Fly nr:
    SK566
    Route: CDG-CPH
    STD: 11:10 ATD: 11:01
    STA: 13:00 ATA: 13:03
    Sæde: 16A
    Fly: A320
    Pris: 18.000 point + 343 DKK (CDG-CPH-BGO)

    Kommentarer:
    Jeg havde ikke tjekket, hvornår shuttlebussen gik tilbage til lufthavnen, men jeg tjekkede ud af hotellet klokken otte, og tre timer måtte da være nok til at komme til lufthavnen på den anden side af vejen.

    Jeg var selvfølgelig kommet på et dårligt tidspunkt og måtte vente tyve minutter. Bussen kørte kun til terminal 2, så jeg skulle finde videre derfra, da SAS flyver fra terminal 1. Den tur gik med tog/metro forbi terminal 3.

    Terminal 1 er rund, og det gør den absolut ikke lettere at finde rundt i. Manglen på tydelige skærme, der fortæller om afgange, udgange og check-in-skranker hjælper heller ikke ligefrem. Men jeg fandt en, der pegede forkert i forhold til den retning man går i, og jeg skulle nedenunder. Her fik jeg hurtigt afleveret kufferten og udskrevet boarding-kort, selv om jeg havde ordnet det på nettet.

    McDonald's havde åbnet, men uden automater - til gengæld et personale, der absolut ikke havde travlt. Tålmodighed er ikke en dyd, så jeg satsede på loungen i stedet.

    Først gik turen på en underlig blanding af rullende fortove og rulletrapper med gummibelægning, der bragte mig længere op i cirkelbygningen. Videre ned ad en gang til udgang 70-78, og først her var der sikkerhedskontrol - sådan en er der åbenbart for hver 10 udgange!

    Jeg gik direkte mod loungen, men der var lukket! Den åbner først klokken 10.00, og så er der kun 40 minutter til boarding. Ahr, SAS! Så jeg havde en lille halv time inden åbningen, men de tilstødende udgang havde nu masser af siddepladser og sørme også strøm til de tørstige enheder.

    Da loungen åbnede, var der hurtigt brød, ost og æg på tallerkenen sammen med lidt appelsinjuice. Der var også en sodavandsmaskine, men det er åbenbart ikke kutyme at drikke den slags om formiddagen. Hrmpf!

    Tiden gik og udgangen blev ændret fra 70 til 77. Der blev boardet benhårdt efter priority, og folk blev sendt væk fra køen. Jeg viste mit guldkort, men måtte også vise mit pas af en eller anden grund. Jeg forstod det ikke helt, for det skulle dem på Plus (række 1-6) ikke, så jeg tænkte, om der måske er snyd med at folk låner guldkort ud???

    Vi kom i luften og jeg havde nabosædet frit, så der var god plads. Jeg spillede lidt på telefonen og blundede vist også et par minutter. Ellers kedede jeg mig bare godt og grundigt.

    Et par sæder foran var lyset under bagagehylden ramt af en gang kaffe (se billede længere nede). Der må godt nok have været turbulens, når kaffen ryger helt derop. Nogle af de andre lys var også ramt, men ikke nær så voldsomt. Nu er jeg selvfølgelig ikke flyselskab, så jeg skal passe på med at gøre mig til ekspert, men umiddelbart ville jeg da mene, at man gør den slags rent :)

    Vi kom til København til planlagt tid - altid en fornøjelse at være i hjemlandet. Jeg havde valgt en afgang med otte timers mellemlanding, så jeg kunne få tid til at besøge mine gamle kolleger på TV 2 NEWS, som netop denne dag var gået i HD med nyt studie. Et lille plaster på såret for den eller mislykkede tur til Vancouver.


    Loungen i CDG:
    20160131_094032_resized.jpg

    Sen åbning:
    20160131_094022_resized.jpg

    Kaffe i loftet:
    20160131_110016.jpg
     
    Senest redigeret: 4/2/16
    Peter F., tbh, Kristian og 4 andre "Synes godt om" dette.
  13. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Sjovt, jeg hørte i fast track i går at damen havde 'inddraget' et guldkort. Hørte desværre ikke grunden.
     
  14. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Fint at der bliver lavet kontrol med det engang i mellem.. Så længe man ikke bliver åbentlyst mistænkeliggjort
     
  15. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    6,835
    Point:
    113
    Dato: 31. januar 2016
    Flyvning nr: 14 i 2016
    Fly nr:
    SK2870
    Route: CPH-BGO
    STD: 21:00 ATD: 20:58
    STA: 22:25 ATA: 22:32
    Sæde: 15F
    Fly: A320
    Pris: 18.000 point + 343 DKK (CDG-CPH-BGO)

    Kommentarer:
    Jeg ankom med taxa til lufthavnen omkring klokken 19:00 til terminal 2 - det er billigere end terminal 3. Så hellere gå det sidste stykke inde i terminalen.

    Jeg gik direkte til sikkerhedskontrollen, for der stod, at der kun var to minutters ventetid. Men det var i hvert fald ikke korrekt, for der var lang kø hen til boardingkort-tjekket og derefter var der også godt proppet bagefter. Så jeg gik ned igen, hen til terminal 3, fik en bid mad hos Burger King og gik så til SAS' fasttrack i stedet.

    Tiden var efterhånden så fremskredet, at jeg gik direkte til gate. Jeg skulle også helt ud til B19, hvor jeg fandt en stikkontakt og fik ordnet mail.

    Der var boarding til tiden, og et veloplagt personale tog imod. Flyet var ikke blevet helt ryddet op og gjort rent efter seneste flyvning, så der var krummer på sædet og sikkerhedsbæltet lå på midterste sæde.

    Vi kom i luften, og kedsomheden fra sidste tur fortsatte. Der var servering, men jeg købte ikke noget. Personalet var dog i hopla, og der blev smilet og grinet.

    Fik kigget lidt i Scandinavian Traveler og de skal vist have opdateret deres miljømål:

    20160131_220150_resized.jpg

    ...egentlig ville det også være rart at vide, om de nåede målet i 2015?

    Tiden gik, og vi nåede frem. Anden flyvning i dag, hvor der var afgang før tid og ankomst 'efter tid'. Måske har der været kraftig vind fra nord...

    Jeg var en anelse bekymret for, om kufferten var røget ud af systemet under den otte timer lange mellemlanding, men den dukkede fint op på båndet.
     
    tbh, PENSIONISTEN, Henrik Olsen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  16. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    18.000 POINT???????????? Det er vist årets mileage run!!!!! ;)
     
  17. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    6,835
    Point:
    113
    Prøv lige at læse det, der står FØR kolonnet :)
     
    isolCBflyer og Baadsgaard "Synes godt om" dette.
  18. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Arr, Damn - jeg er blind! Sorry! :( Hastværk er..... Ja den kan jeg ikke snakke hjem! ;-)
     
    tbh og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  19. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    6,835
    Point:
    113
    Dato: 21. februar 2016
    Flyvning nr: 16 i 2016
    Fly nr:
    KL1184
    Route: BGO-AMS
    STD: 06:15 ATD: 06:22
    STA: 08:00 ATA: 07:44
    Sæde: 11B
    Fly: B737-700
    Pris: 5373 DKK (BGO-AMS-GRU-AMS-BGO)

    Kommentarer:
    Denne gang går turen til Sao Paulo på en arbejdstur med først 15 dages arbejde i rap og så tre dage til at slappe af i og være turist. Jeg skal have kigget på diverse ture, men jeg har udskudt det for at høre de lokales forslag først.

    Dette første 'ben' frygtede jeg lidt, fordi sidst jeg tog samme afgang, missede jeg forbindelsen og kom ikke på ferie til Vancouver. Min tillid til KLM var ikke specielt stor...

    Denne gang tog jeg flybussen en afgang tidligere og var allerede i lufthavnen klokken 04:05. Jeg fik en toast og en kakao, og så var der allerede åbent hos bagdrop. Hvor de sidste gang åbnede to skranker halvanden time før afgang, var der denne gang tre skranker to timer før afgang. Så det blev hurtigt overstået, og jeg kom også forholdsvist hurtigt gennem sikkerhedskontrollen, selv om en flok irriterende norske unge på vej til København stod foran mig i køen. Det var vist bare mig, der var lidt morgensur over, at de var lidt for morgenfriske.

    KLM-flyet stod klart ved gate 27A, og jeg fik tiden til at gå med at høre podcasts fra lytbar.dk. Der skulle da også gå lang tid, før der skete noget. Først klokken 06:00 ankom crewet, hvilket jeg syntes var en anelse sent. Så vidt jeg ved skal kaptajnen da gå en rute om flyet og lave diverse sikkerhedstjek, så afgang 15 minutter senere virkede urealistisk. Altså forsinkelse igen! Jeg begyndte at finde statistik på forsinkelser på afgangen, men det lykkedes ikke. Til gengæld fik vi at vide over højtaleren, at der havde været 'misforståelser' omkring crewets transport til lufthavnen. Det kunne tolkes som en bytur, hvor det havde taget lidt tid at vække den ene af dem!

    Men der blev boardet ret kort tid efter, og jeg satte mig på min vinduesplads ved nødudgangen, hvor der kun var to sæder på rækken. Kaptajnen bød velkommen og uddybede undskyldningen - angiveligt ventede de på en bus, der aldrig kom og det måtte derfor skaffe anden transport. Efter en kort gennemgang af, hvordan man åbner nødudgangen, lukkede jeg øjnene. Jeg faldt dog først i søvn efter en - sådan føltes det - meget langsom opstigning. Cirka 50 minutter senere vågnede jeg og konstaterede, at jeg havde misset serveringen - den sædvanlige oste-sandwich. Jeg faldt i søvn igen og vågnede, da hjulene ramte landingsbanen.

    Jeg ved ikke om det var planlagt, men jeg synes vi var ret tæt på slutningen af landingsbanen, før vi var helt nede i fart og drejede til højre.

    Således ankommet i Schiphol sidder jeg nu og venter i gate E22 på næste afgang.
     
    Senest redigeret: 1/3/16
    asf, bertil storr, tbh og 3 andre "Synes godt om" dette.
  20. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    6,835
    Point:
    113
    Dato: 21. februar 2016
    Flyvning nr: 17 i 2016
    Fly nr:
    KL 791
    Route: AMS-GRU
    STD: 09:55 ATD: 10:00
    STA: 18:05 ATA: 18:51
    Sæde: 16D
    Fly: B777-300ER
    Pris: 5373 DKK (BGO-AMS-GRU-AMS-BGO)

    Kommentarer:
    I Amsterdam blev der hurtigt dannet en kæmpelang kø til økonomi, men det gik nu hurtigt med at få boardet. Ved pastjek fik jeg en bemærkning om, at jeg var den første, der havde slået op på fotosiden. 'It's not my first time' svarede jeg stolt :)

    Jeg var ikke blandt de første om bord, men der var fint plads til bagagen, og jeg fandt mig tilrette med pude, tæppe, hovedtelefoner og alt det andet, der hører til.

    Jeg havde ikke de store ambitioner om at sove undervejs, så jeg gennemgik underholdningssystemet, og der var et par film, der skulle ses.

    Vi kom i luften og der blev serveret. Jeg valgte kødboller med kartoffelmos. Ikke noget særligt, men bedre end vegetarmad.

    Herefter stod den på film og generelt tidsfordriv. Jeg havde desværre ikke fået en vinduesplads, men måtte nøjes med det næstbedste: En gangplads. Det blev så udnyttet til at gå på toilettet lidt oftere end jeg ellers ville have gjort.

    Cirka halvvejs blev der uddelt landingspapirer og en lunken pizzastang, som ikke smagte af meget.

    Jeg fik set Pixar-filmen 'The Good Dinosaur', og de ved altså, hvilke knapper, der skal trykkes på. Faktisk var jeg ikke specielt imponeret over filmen, men da den stakkels dinosaur finder sammen med familien igen, måtte jeg snøfte lidt. Ja, jeg er en sucker for den slags og ser også Home Improvement :)

    Sådan en tolv timers flyvetur er lidt mere end jeg synes er sjovt. Jo, måske hvis det er en natteflyvning på business, men en dagsflyvning på økonomi er altså lang. Jeg skulle have taget en mellemlanding i Miami...

    Halvanden time før planlagt landing blev der serveret en sidste gang, men jeg kan simpelthen ikke huske, hvad det var. Desserten var dog noget kaffecreme, som jeg ikke skulle nyde noget af.

    I Sao Paulo blev der taget noget af en omvej, før vi endelig kunne lande. Så selv om turen afgik til tiden, opstod der forsinkelse ved landing.

    I paskontrollen var der en lang kø, og jeg måtte vente knap en halv time. Efter køen med passagerer fra 'mit' fly må der være kommet yderligere et fly eller to, og de kom vist til at vente noget længere tid end mig.

    Derefter var det bare at finde kufferten på båndet og finde en taxa. Her var der også kø - til gengæld var det ordnede forhold med forudbetaling og destination på kvitteringen. Hele turen til hotellet foregik i styrtregn, som vejrudsigten også havde lovet. Ganske vist er jeg vant til meget regn fra Bergen, men der regner det bare en smule hele tiden.
     
    asf, RasmusH, Peter Krogh Frausing og 4 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side