Dato: 30. januar 2016
Flyvning nr: 11 i 2016
Fly nr: KL1184
Route: BGO-AMS
STD: 06:30 ATD: 07:19
STA: 08:15 ATA: 09:17
Sæde: 17A
Fly: B737-700
Pris: 1220 DKK (BGO-AMS-CDG/CDG-AMS-BGO + 150 DKK for bagage (BGO-AMS-CDG)
Kommentarer:
Tidligt op efter en orkanaften i Bergen. Med flybussen klokken 04.05 og ankomst i lufthavnen klokken 04.45. Jeg havde tjekket ind hjemmefra, men kufferten skulle afleveres, så jeg stiller mig i kø, men der bliver først åbnet for bag-drop klokken 05.00. KLM er ikke med i selvbetjeningsbagdrop.
Der er to køer - en til priority og en til pøblen (mig). Og det går langsomt. Ufatteligt langsomt. Imens kan jeg se nabokøen hos Norwegian bevæge sig mindst tre gange så hurtigt, selv om folk skal bøvle med ski. Jeg fatter ikke hvad der tager så lang tid. Samtidig bliver priority faktisk prioriteret, så damen ved pøbelskranken tager en fra priority-køen hver anden gang.
Med den hastighed kan jeg godt regne ud, at det når vi ikke. Det er KLM's eneste flyvning denne morgen, så alle i køen skal til Amsterdam sammen med mig. Først klokken 05:55 får jeg afleveret min kuffert - det tager max. 30 sekunder, så det er mig en gåde, hvad der er foregået med samtlige passagerer foran mig.
Jeg går op til sikkerhedskontrollen og passerer de cirka 50 passagerer bag mig i køen.
Jeg når igennem taxfree hen til gaten og her er boarding i gang. Jeg sætter mig ind i flyet, og der kommer løbende flere passagerer dryppende. Klokken 06:30 siger kaptajnen 'boarding completed' men fortæller så, at vi stadig mangler bagagen - selvfølgelig. Det skulle kun tage ti minutter...
Det lykkedes mig selvfølgelig at falde i søvn, og da jeg vågner, er det til endnu en besked - denne gang 'de-icing completed'. Klokken er nu 07:40 - tiden øverst oppe var sikkert, da vi forlod gaten.
Vi kommer alt-alt for sent i luften og her begynder mine bekymringer. Jeg er på vej til Vancouver på to forskellige bookinger. KLM fra Bergen til Paris, og British Airways fra Paris til Vancouver. Når jeg ikke BA-flyet i Paris, er jeg den eneste, der IKKE er ligeglad. Der er - efter planen - fire timers ophold i London, så mon det ikke går.
Der bliver serveret en lidt tør oste-sandwich og jeg fik appelsinjuice til.
Igen falder jeg i søvn (jeg havde altså også kun fået fire timer i nat) og får vel 45 minutter på øjet.
Umiddelbart inden landing kommer der besked over højtaleren om 'connecting flights'. Mit fly fra Amsterdam til Paris når jeg ikke. Øv!
Da vi rammer jorden, tænder jeg mobiltelefonen, og her er der allerede en mail fra KLM om, at jeg er re-booket til klokken 12:30. Det er sgu fornemt, at de er så hurtigt ude!
Til gengæld giver det mig kun en time og fem minutter i Paris, og jeg tvivler på, at det er nok - men nu må vi se.
I Amsterdam tjekker jeg skærmene og der er også en afgang klokken 10.40. Gaten er lige ved siden af den, hvor jeg skal med mit re-bookede fly. Jeg spørger pænt, om der ikke er en mulighed for at komme med, men desværre - der er allerede adskillige andre på standby.
Så jeg må i automaten og tjekke ind til klokken 12:30. Som lille plaster på såret, får jeg en voucher på fem euro, som jeg bruger på en sandwich.
Og her sidder jeg så og spilder tiden, mens resten af dagen er uvis...
Click to expand...