Nickis rejselog 2016

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af Nicki Lolk Sørensen, 10/1/16.

  1. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    15-20 min, var der så tid til en lille lur eller er det lykkedes dig at bruge så længe i luften uden at sove? ;)
    Under alle omstændigheder ser det fantastisk ud!
     
    PENSIONISTEN, clager, Baadsgaard og 3 andre "Synes godt om" dette.
  2. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,276
    "Synes godt om" modtaget:
    6,792
    Point:
    113
    :D Nej, der blev ikke sovet. Måske er der tale om en rekord?
     
    mhsalv, isolCBflyer, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,276
    "Synes godt om" modtaget:
    6,792
    Point:
    113
    Dato: 23. april 2016
    Flyvning nr: 27 i 2016
    Fly nr:
    DY962
    Route: BGO-CPH (Bergen-København)
    STD: 07:00 ATD: 06:53
    STA: 08:20 ATA: 08:32
    Sæde: 14A
    Fly: B737-800
    Pris: 160 DKK

    Kommentarer:
    Dagen før endte med en arbejdsdag fra 07:00 til 22:30, så jeg fik ikke sovet meget, før jeg skulle mod lufthavnen. Vejrudsigten bød på fremragende vejr i Norge og sne i Danmark, så jeg burde næsten være blevet hjemme, men flybilletten var jo betalt og der var ting at give sig til i København.

    Der var forholdsvis lang kø i sikkerhedskontrollen. Ikke som i København, for der er kun to bånd, men så bevæger køen sig tilsvarende langsommere. Der ventede mig mere arbejde på hotellet, så jeg havde to bærbare computere med, og de måtte åbenbart ikke komme i samme bakke.

    Jeg havde ikke fået aftensmad dagen før, så jeg nuppede en hotdog og Zero i lufthavnen - jeg går ikke så meget op i hvad man 'må' spise og drikke hvornår :)

    Jeg holdt mig vågen med Facebook og heldigvis blev der boardet ret tidligt. Men det var koldt i Bergen, og da flyet var på dagens første flyvning, skulle vi af-ises (det er mit forsøg på den danske udgave af 'de-icing'). Så selv om der øverst står, at vi afgik før tiden, skyldes det, at vi forlod gaten på det tidspunkt. Vi kom først i luften ca. 07:30, og dermed alt for sent.

    Jeg faldt - selvfølgelig - i søvn i ventetiden, men kun indtil hjulene slap asfalten. Så vågnede jeg og kunne nyde udsigten med massiv solskin og lave skyer.

    Der blev heldigvis indhentet lidt tid, så vi kun landede 12 minutter for sent. Vejret bød fortsat på solskin!



    Is på vingen og regn på vinduet:
    2016-04-23 07.03.44.jpg
    2016-04-23 07.03.53.jpg

    Solskin og lave skyer kort efter afgang:
    2016-04-23 07.33.02.jpg

    Kort før landing i CPH:
    2016-04-23 08.28.52.jpg
    2016-04-23 08.30.03.jpg
     
    Senest redigeret: 28/4/16
    tbh, Kristian, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,276
    "Synes godt om" modtaget:
    6,792
    Point:
    113
    Dato: 24. april 2016
    Flyvning nr: 28 i 2016
    Fly nr:
    DY969
    Route: CPH-BGO (København-Bergen)
    STD: 21:55 ATD: 21:56
    STA: 23:15 ATA: 23:13
    Sæde: 3D
    Fly: B737-800
    Pris: 512 DKK

    Kommentarer:
    Ikke så meget at berette. Var i lufthavnen 'lidt' før tid - seks timer. Hyggede mig på MASH med en lækker bøf og ellers på computeren i gaten.

    Jeg var for hurtig ved indtjekningen og fik ikke valgt plads ved nødudgangen. Til gengæld fik jeg plads, så jeg kunne komme hurtigt ud af flyet igen i Bergen.
     
    Ulrik og Henry "Synes godt om" dette.
  5. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,276
    "Synes godt om" modtaget:
    6,792
    Point:
    113
    Dato: 3. maj 2016
    Flyvning nr: 29 i 2016
    Fly nr:
    DY960
    Route: BGO-CPH (Bergen-København)
    STD: 06:30 ATD: 06:28
    STA: 07:50 ATA: 07:38
    Sæde: 14F
    Fly: B737-800
    Pris: 239 DKK

    Kommentarer:
    Jeg begynder at tro på, at 2016 byder på over 100 flyvninger...
    upload_2016-5-4_20-37-12.png

    Foreløbig er 41 flyvninger i resten af året planlagt - de tæller ikke med i grafen.

    Denne smuttur til Kongens København blev planlagt på kort tid. Jeg vender jo snart tilbage til Danmark fra Norge, og så skal jeg gerne have noget at lave.

    Det blev denne dag, da billetterne var billige.

    Man skal jo frygteligt tidligt op til sådan en tur. Jeg havde bare en computertaske med, da jeg ikke skulle overnatte. Flybussen gik fra centrum klokken 04:50 og ankom på 'flyplassen' klokken 05:30 - altså en time før afgang. Jeg kunne have taget bussen en halv time senere, men så skal det ikke gå meget galt, før det... nå ja, går galt! Og jeg hader at komme for sent!

    Jeg fik dog hurtigt tjekket ind på automaten, og kom gennem sikkerhedskontrollen, selv om manden før mig i køen havde litervis af væske med. Jeg havde nok været knap så diplomatisk som den uniformerede herre, der fortalte om gældende regler.

    Det var cirka på det tidspunkt, at jeg kom i tanke om passet. Som ligger i den anden taske. Den jeg plejer at have med... Den slags hader jeg også - ikke at have styr på tingene!

    Så det var bare at håbe på, at passet ikke skulle vises. Jeg har ikke helt styr på, hvordan grænsekontrollen er mellem Norge og Danmark, for passet plejer at være med uanset hvad.

    Der blev boardet til tiden, og jeg var første mand i køen. Det kan jeg godt lide, for jeg kan finde ud af at komme på plads uden at forsinke dem bag mig. Og så bilder jeg mig selv ind, at vi måske kan komme lidt tidligere af sted end ellers. Jeg nuppede igen en plads ved nødudgangen med masser af benplads.

    Det var en kold flyver med et morgenfriskt personale. Men der VAR servering undervejs, selv om jeg aftenen før fik en lidt forvirrende sms:

    "We regret to inform that due to the ongoing industrial action amongst our catering supplier there will be no food, snack or beverages for sale on board your flight to Oslo tomorrow. We recommend that you bring your own food and drinks, please note that it is prohibited to bring alcoholic beverages for consumption on board"

    Der må være gået noget galt i deres programmering, for jeg skulle jo ikke til Oslo!

    Jeg forsøgte at sove, men det lykkedes ikke. Til gengæld fik jeg hovedpine af at gabe så meget, for jeg VAR træt.

    Landing i København før tid, og med en gratis Børsen skyndte jeg mig op til Metroen ud i hovedstadens solskin - helt uden at vise pas :)
     
    Ulrik "Synes godt om" dette.
  6. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,276
    "Synes godt om" modtaget:
    6,792
    Point:
    113
    Dato: 3. maj 2016
    Flyvning nr: 30 i 2016
    Fly nr:
    DY969
    Route: CPH-BGO (København-Bergen)
    STD: 21:55 ATD: 21:48
    STA: 23:15 ATA: 23:14
    Sæde: 14A
    Fly: B737-800
    Pris: 309 DKK

    Kommentarer:
    Efter en dag med jobsamtale, fjern-arbejde og masser af hygge med venner og kolleger var det tid til at vende hjem. Jeg var dælme også træt!

    Jeg kom ret sent til lufthavnen - faktisk havde klokken passeret 21:00, så jeg skyndte mig op til sikkerhedskontrollen uden svinkeærinder. Der stod 2 minutters ventetid på skiltet, men det har jo svigtet mig før. Men der var stort set tomt deroppe. Kun 2 bånd var åbne - til gengæld rykkede køerne sig kun langsomt pga. børn og folk der ikke kan finde ud af at forberede sig ved at tage øreringe, halskæder, armbånd, ringe og tørklæder af og tømme lommerne for lommetørklæder, læbepomader, penge, nøgler og diverse papirer INDEN de kommer helt hen til strålemaskinerne. Suk...

    Undervejs fik jeg gate A20 oplyst, men det blev senere ændret til A6, så der blev gåturen forkortet med fem minutter. Jeg var da også derude, inden de ankommende passagerer forlod flyet.

    Og så kunne jeg lige så godt placere mig helt i front ved automaterne og komme først på flyet igen. 14A ved nødudgangen - det er ved at blive en vane. Der skulle tankes, så af med sikkerhedsselen og på igen. Og igen syntes jeg, at kaptajnen fortalte det samme to gange uden at lægge mærke til, at det var på to forskellige sprog.

    Denne gang faldt jeg i søvn og sov næsten til vi landede. Det var en rimelig hård landing med et lille hop. Der var ikke så mange passagerer, så vi kom hurtigt af flyet og heldigvis stod der ikke en eller anden emsig politimand klar for at tjekke mit pas!
     
    asf, mhsalv, tbh og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,276
    "Synes godt om" modtaget:
    6,792
    Point:
    113
    Dato: 12. maj 2016
    Flyvning nr: 31 i 2016
    Fly nr:
    DY960
    Route: BGO-CPH (Bergen-København)
    STD: 06:30 ATD: 06:21
    STA: 07:50 ATA: 07:33
    Sæde: 14F
    Fly: B737-800
    Pris: 245 DKK

    Kommentarer:

    Jeg er i gang med denne tur - en lille omvej, men det er der en grund til.
    [​IMG]

    Første del af turen foregik med Norwegian, og da næste del er med Airberlin, var jeg lidt nervøs for, om 3 timer og 20 minutters planlagt mellemlanding var nok. Det er jo gået galt en gang før, hvor jeg ikke nåede næste fly pga. forsinkelse.

    Men jeg stod op 03:30 for at pakke og gøre lejligheden klar. Jeg flytter jo snart til Danmark, så hver torsdag er der mulighed for, at ejeren viser interesserede rundt. En rygsæk blev fyldt, for det er bare tre nætter, så det er til at overse.

    Flybussen klokken 04:50 fra Festplassen. Den blev helt fyldt - noget jeg vist ikke har oplevet før. På Flesland kom jeg gennem sikkerhedskontrollen og købte noget så morgenmadsagtigt som et stykke pizza. Men det var dét eller en kanelsnegl - andet interessant havde de ikke.

    Boarding begyndte omkring klokken 06:00 og jeg satte mig på den sædvanlige nødudgangsrække. Plads 14F uden nogen til venstre for mig. Ellers var flyet vel godt 60% fyldt og vi kom i luften før tid.

    Det meste af turen lukkede jeg øjnene men kunne desværre ikke falde i søvn. Udsigten var dog også glimrende...

    Landing i København over et kvarter for tidligt, så ingen grund til bekymring om at kunne nå næste fly. Til gengæld havde jeg svært ved at finde næste afgang. To afgangsskærme hver bestående af fire monitorer var i stykker, så jeg kom ud på lidt af en gåtur. Men min afgang var slet ikke til at se endnu, så ingen gate - ligesom på hjemmesiden og WorldMate-appen.

    Så jeg gik ud af B-fingeren for at finde en rolig gate med stikkontakt. Og CPH, for fa'n - det må I sgu snart få gjort noget ved!

    I øvrigt er det vist i dag, at Norwegian for første gang flyver til Boston fra København...

    2016-05-12 06.30.04.jpg

    Gule marker nord for hovedstaden:
    2016-05-12 07.22.40.jpg
     
    Senest redigeret: 12/5/16
    Ulrik, tbh og Kristian "Synes godt om dette"
  8. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,276
    "Synes godt om" modtaget:
    6,792
    Point:
    113
    Dato: 12. maj 2016
    Flyvning nr: 32 i 2016
    Fly nr:
    AB8043
    Route: CPH-DUS (København-Düsseldorf)
    STD: 11:10 ATD: 11:27
    STA: 12:30 ATA: 12:48
    Sæde: 10A
    Fly: A320
    Pris: 980 DKK (CPH-DUS-JFK-DUS-CPH)

    Kommentarer:
    Med denne pris er det vist logisk at jeg måtte af sted. Jeg mener, at dealen også var at finde her på siden, men jeg kan ikke finde den.

    Airberlin kommer ikke til at tjene penge på mig. Således ser regningen ud:
    upload_2016-5-12_13-51-15.png
    Med kursen den 18. januar, hvor jeg købte billetten, lander vi på de 980 danske kroner. Men fra start har Airberlin altså 116 norske kroner i underskud på mig. Det er deres problem...

    I forhold til sidste post må jeg lige tilføje, at det ser ud som om der er flere stikkontakter på vej i CPH. De er ved at sætte nogle nye borde op, der har huller til stikkontakter - men de var ikke installeret. Tværtimod var der blankplader på de borde, der var taget i brug. Jeg har dog på fornemmelsen, at det kommer!

    Jeg havde tjekket ind hjemmefra og ingen ind-tjekket bagage, så jeg behøvede ikke at gå ud og ind af lufthavnen. Der var boarding til tiden, men vi kom ikke af sted til tiden. Fem minutter før afgang kom en eller anden børnesportsklub ind i flyet, og de havde ikke travlt. Det havde jeg heldigvis heller ikke, for så havde jeg nok kæftet op. Det hjalp heller ikke at de var svenskere ;)

    Da vi endelig forlod gaten, kom vi også ud på en vanvittig lang taxatur - tror ikke jeg har prøvet så lang en tur før i CPH. Det er nok også derfor, vi ikke indhentede lidt af forsinkelsen. Men i luften kom vi da, og heller ikke denne gang lykkedes det mig at sove.

    Der var servering af drikke og enten søde kiks med chokolade eller saltkiks.

    Flyet rystede en del under indflyvningen, men vi kom da ned uden problemer. På vej ud ad flyet stod personalet klar med de traditionelle chokoladehjerter med Airberlin-logo. Jeg tror de er vokset i størrelse - dét brokker jeg mig ikke over!

    Lige nu sidder jeg i en tilfældig gate, hvor et af sandkasseselskaberne vist holder personalemøde :)


    Gik forbi Air Nostrum-flyet, der flyver for SAS
    2016-05-12 07.41.12.jpg

    'Mit' fly:
    2016-05-12 10.31.42.jpg

    Spørgsmål! Hvad er det her for en solterrasse? Det er ved gate A23. Er det et offentligt sted, og hvis det er, hvordan kommer man derop?
    2016-05-12 11.28.07.jpg

    Københavns Lufthavn kort efter afgang:
    2016-05-12 11.37.42.jpg

    Og København:
    2016-05-12 11.37.55.jpg

    Den her mødte jeg i Düsseldorf. Enten er den gammel eller også er der retro-bemaling:
    2016-05-12 12.47.23.jpg
     
    Schlandy, Henry, Ulrik og 3 andre "Synes godt om" dette.
  9. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Den er på toppen af bygningen, som huser CPH's hovedkvarter, så mon ikke det blot er et personalegode? :cool:
     
    mhsalv, Ulrik, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,276
    "Synes godt om" modtaget:
    6,792
    Point:
    113
    Ærgerligt. Der kunne jeg da godt vente et par timer på et fly...
     
  11. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,276
    "Synes godt om" modtaget:
    6,792
    Point:
    113
    Dato: 12. maj 2016
    Flyvning nr: 33 i 2016
    Fly nr:
    AB7480
    Route: DUS-JFK (Düsseldorf-New York)
    STD: 17:05 ATD: 17:11
    STA: 19:25 ATA: 19:43
    Sæde: 42G
    Fly: A330-200
    Pris: 980 DKK (CPH-DUS-JFK-DUS-CPH)

    Kommentarer:
    Der blev boardet efter gruppe, men når der ikke er kø til de enkelte grupper ender det jo altid med at folk står i en klump. Jeg fandt min plads i et fyldt fly - desværre en gangplads, da der ikke var en vinduesplads ledig. Men det var trods alt ikke en midterplads.

    Vi kom i luften og jeg fik tændt for det ganske glimrende underholdningssystem. Udvalget var ikke enormt, men det var nok til at få tiden til at gå. Jeg så en komedie med Robert de Niro, der hed The Intern.

    Der kom først drikkevarer og derefter mad. Det bestod af et lille stykke kylling med brun sovs, flødekartofler og grøntsager. Kartoflerne smagte godt, men kyllingen var tør. Dertil en blåbærsfromage og de sædvanlige kiks.

    Jeg forsøgte at sove - igen - men det lykkedes ikke. Så jeg fik spillet nogle spil på systemet - bl.a. Sudoku, hvor jeg måtte give op på det avancerede niveau. Øv! Ellers gik tiden med Two and a Half Men og The Big Bang Theory.

    Cirka halvanden time før landing blev der serveret igen, denne gang dog kun en klap-sammen-mad med salami.

    Og SÅ faldt jeg selvfølgelig i søvn. 20 minutter og så vågen et par minutter før vi satte hjulene på asfalten. Alt for tidligt - klokken var kun 18:45.

    Men det var for godt til at være sandt. Først holdt vi i kø og måtte vente indtil et fly foran os blev slæbt væk - det kunne åbenbart ikke køre selv. Lidt længere fremme måtte vi vente på at vores gate blev ledig, da der holdt et fly med tekniske problemer.

    Så vi endte med at være forsinket fremme ved gaten. Derefter var det jo 'bare' at komme gennem immigration med automater til pas og fingeraftryk og videre til shuttlebussen.

    Jeg fik slet ikke taget billeder på denne tur - beklager...
     
    asf, PENSIONISTEN, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  12. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,276
    "Synes godt om" modtaget:
    6,792
    Point:
    113
    Dato: 15. maj 2016
    Flyvning nr: 34 i 2016
    Fly nr:
    AB7451
    Route: JFK-DUS (New York-Düsseldorf)
    STD: 17:25 ATD: ??:??
    STA: 06:50 ATA: ??:??
    Sæde: 32A
    Fly: A330-200
    Pris: 980 DKK (CPH-DUS-JFK-DUS-CPH)

    Kommentarer:
    Efter noget der minder om tre timers rejsetid fra Manhattan på grund af sporarbejde i subwayen kom jeg endelig frem til terminal 8 i JFK. Jeg havde tjekket ind på forhånd men gik alligevel op til disken for at få boarding-kort på papir.

    Det var en god idé, for hun fortalte mig, hvordan jeg kom til fasttrack i sikkerhedskontrollen. Noget mit bronze-niveau hos British Airways åbenbart giver adgang til. Fremme ved gaten fik jeg set et endnu afsnit af en Netflix-serie, som jeg ellers ikke har kunnet følge med i, efter at Netflix har blokeret alle de vpn'er, jeg har kunnet komme i nærheden af. Jeg er tæt på at opsige mit abonnement, for det er efterhånden et sølle udvalg.

    Der blev boardet efter gruppe, hvorefter jeg kunne sætte mig på 32A. Jeg var glad for vinduespladsen men knap så glad for at sidde op og ned ad toilettet. Det er dårlig research fra min side!

    Jeg lagde mig hurtigt til at sove og gik glip af maden. Jeg hørte dog svagt i det fjerne nogen spørge om 'chicken or pasta'. Det blev en gang 'on-and-off'-søvn, specielt fordi min tyske sidekvinde havde det med at strejfe - og dermed kilde - mig med både tæppe og pude.

    Det endte dog med cirka fem timers søvn, hvilket må siges at være godkendt. En time før landing blev der delt sandwich rundt med mozarella og tomat, og herefter smuttede jeg på toilettet for at få kontaktlinser på.

    Efter landing i Düsseldorf skulle de fleste ud på en lang gåtur til A- og B-gates. Jeg ved ikke om der er ombygning i terminalen, men turen gik ned ad en lang smal gang og der opstod kø. Det virkede ikke ret optimalt...
     
    mhsalv, asf, PENSIONISTEN og 3 andre "Synes godt om" dette.
  13. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,276
    "Synes godt om" modtaget:
    6,792
    Point:
    113
    Dato: 16. maj 2016
    Flyvning nr: 35 i 2016
    Fly nr:
    AB8042
    Route: DUS-CPH (Düsseldorf-København)
    STD: 09:10 ATD: 09:04
    STA: 10:30 ATA: 10:17
    Sæde: 23D
    Fly: A319
    Pris: 980 DKK (CPH-DUS-JFK-DUS-CPH)

    Kommentarer:
    Jeg fandt et sted med strøm og udnyttede de 30 minutters gratis internet. 30 minutter på den ene telefon, 30 minutter på den anden og 30 minutter på den bærbare. Fik set Besserwisserne på TV 2 PLAY.

    Flyet var helt fyldt og der var blandt andet en gruppe fodboldspillere fra Malmö FF på omkring 13 år. To af dem sad ved siden af mig, og personalet kom med en pose til den ene. Han havde åbenbart jævnligt problemer med at holde maden indenbords. Lækkert... Der skete dog ikke noget!

    Flyet kom i luften og jeg fik sovet ca. 15 minutter, før de vækkede mig - den ene skulle på toilettet. Kort efter kom serveringen og jeg fik cola plus en slags pretzel-brød.

    En af de andre fodbolddrenge væltede et kæmpebæger Jelly Beans og kravlede rundt på gulvet for samle dem op. Den gamle gnavne mand rullede lidt med øjnene...

    Ned i København før tid og her skulle vi ud ad bagdøren. Der var vist noget galt med broen... Men de havde ikke fået markeret det godt nok, så den første halvdel af passagererne gik under vingen - inklusive uopmærksomme mig - og det er jo fy-fy.
     
    PENSIONISTEN, Ulrik og Kristian "Synes godt om dette"
  14. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,276
    "Synes godt om" modtaget:
    6,792
    Point:
    113
    Dato: 16. maj 2016
    Flyvning nr: 36 i 2016
    Fly nr:
    DY969
    Route: CPH-BGO (København-Bergen)
    STD: 21:55 ATD: 21:45
    STA: 23:15 ATA: 23:05
    Sæde: 14A
    Fly: B737-800
    Pris: 449 DKK

    Kommentarer:
    Ingen kommentarer :)
     
    asf og Ulrik "Synes godt om" dette.
  15. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Sov du siden du ikke oplevede noget? Du kan godt fornemme at vi er blevet forvente med dine rapporter da de altid er underholdende læsning, så du slipper ikke så let. I hvert fald ikke uden en lille kommentar ☺
     
  16. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,276
    "Synes godt om" modtaget:
    6,792
    Point:
    113
    Jeg fik ikke skrevet den i tide, og min hukommelse rækker ikke langt. Kan faktisk ikke engang huske om jeg sov :)
     
    Ulrik "Synes godt om" dette.
  17. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Det var i mandags...........
     
    mhsalv og Ulrik "Synes godt om" dette.
  18. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,276
    "Synes godt om" modtaget:
    6,792
    Point:
    113
    Ja... Og pointen er? :)
     
  19. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Som vi sagde da jeg boede i Mississippi: Bless your heart
     
  20. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,276
    "Synes godt om" modtaget:
    6,792
    Point:
    113
    Dato: 20. maj 2016
    Flyvning nr: 37 i 2016
    Fly nr:
    SK2861
    Route: BGO-CPH (Bergen-København)
    STD: 06:00 ATD: ????
    STA: 07:20 ATA: ????
    Sæde: 4F
    Fly: B737-800
    Pris: 443 DKK

    Kommentarer:
    Op klokken 03:00 og af sted med Flybussen 04:05. Det bliver en lang dag med arbejde i Odense.

    Check-in gik hurtigt, og så stod jeg foran Narvesen og ventede et kvarter på at de åbnede klokken 05:00. Fik en kakao og en 'kanelknude'.

    Jeg fik downloadet aviser i SAS-appen, men flere af dem var fra dagen før.

    Boarding til tiden, og afgang til tiden. Flyet var godt fyldt med tre rækker med Plus.

    Jeg fik sovet lidt sammen med det meste af flyet, og da jeg vågnede, røg min ene linse ud. Luften i flyet var så tør, at jeg kunne mærke det i øjnene, næsen og munden.

    Jeg havde ekstra linser med, men det måtte vente til senere.

    Vi landede i København en smule før tid, og jeg spurtede mod toget. Hvis jeg var heldig, kunne jeg nå en afgang før. Det lykkedes desværre ikke, men heldigvis skulle jeg kun vente cirka 10 minutter.

    Herefter gik der så kaos i det. Toget var forsinket fra Hovedbanen, og der var jo udsigt til togbusser fra Nyborg, selv om de skulle have været færdig i tirsdags. Toilettet var aflåst, så jeg kunne ikke få ny linse i. På Sprogø holdt vi pludselig stille i cirka 20 minutter. Og da vi endelig kørte videre, var det bare for at holde for rødt lige uden for Nyborg. Signalerne var i stykker, og der skulle tilkaldes en Banedanmark-mand. Efter yderligere cirka 20 minutter kørte vi endelig til perron i Nyborg. Så var der omskiftning til busser.

    Her var der forvirring blandt de ellers mange busser, der holdt klar. Pludselig skulle nogle af busserne åbenbart til Sjælland, fordi togene var gået helt i stå. Jeg syntes ikke, det var mit problem.

    Men endelig kørte bussen og vi ankom 'kun' cirka 70 minutter for sent til Odense.
     
    tbh, Ulrik og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"

Del denne side