Nickis rejselog 2016

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af Nicki Lolk Sørensen, 10/1/16.

  1. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,275
    "Synes godt om" modtaget:
    6,778
    Point:
    113
    Dato: 30. september 2016
    Flyvning nr: 82 i 2016
    Fly nr:
    CI65
    Route: BKK-AMS (Bangkok-Amsterdam)
    STD: 01:50 ATD: 02:41
    STA: 09:15 ATA: 09:49
    Sæde: 17G
    Fly: A340-300
    Pris: 2645 DKK (AMS-BKK-TPE-ROR-TPE-BKK-AMS)

    Kommentarer:
    Der var god tid i lufthavnen, så jeg gik lidt rundt, så nogle serier på nettet og fik lidt mad hos Burger King.

    Der var mange afgange fra G5, så vi kom ikke tidligt ind i gaten, men måtte vente udenfor. Jeg var så træt, at jeg ikke turde stå ved glasrækværket ned til gaten, hvis jeg nu faldt i søvn - og rent faktisk faldt!

    En time før afgang åbnede de for sluserne og jeg skyndte mig ind som den første. Jeg spurgte igen til min kuffert, og da hun havde tjekket boarding-kort og pas, lagde hun det til side. Jeg måtte vente nogle minutter, og flere folk var inde over, men til slut kom meldingen: "Din kuffert er med!" Yay!

    Der blev boardet lidt forsinket, men ikke meget. Jeg faldt selvfølgelig i søvn, da jeg fik chancen, så forsinkelse plus turen op i luften gik jeg glip af. Mad var der heller ikke noget af. Jeg fik 6-7 timer med en del afbrydelser, men jeg er godt tilfreds.

    Min skærm var slukket, mens jeg sov, og jeg kunne ikke vække den igen. Jeg gad dog ikke forstyrre personalet med det.

    To timer før ankomst var der morgenmad: Omelet med en lille wienerpølse, yoghurt, frugt og en kedelig bolle. Men omelet og pølse var god!

    Vi landede i Schiphol, og her var jeg nødt til at hente kufferten - den VAR med - for sidste ben er med Norwegian. De åbner først to timer før afgang, så jeg har otte timer til rådighed :)

    Dermed slutter mit første eventyr med China Airlines også. Det blev til seks flyvninger og seks forsinkelser. Men jeg prøver dem nu igen til november på en tur til Guam!

    Hjemturen bør give point hos Delta, som er mit eneste bonusprogram i Skyteam - dog kun 25%.
     
    tbh, Baadsgaard, Henry og 7 andre "Synes godt om" dette.
  2. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,275
    "Synes godt om" modtaget:
    6,778
    Point:
    113
    Dato: 30. september 2016
    Flyvning nr: 83 i 2016
    Fly nr:
    DY3541
    Route: AMS-CPH (Amsterdam-København)
    STD: 18:30 ATD: 19:21
    STA: 19:50 ATA: 20:21
    Sæde: 12A
    Fly: B737-800
    Pris: 355 DKK

    Kommentarer:
    Otte timer i Schiphol havde været ok, hvis jeg kunne komme ind til gaten. Men jeg havde en kuffert med, og indtjekning åbnede først to timer før afgang. Damn!

    Jeg måtte sidde på gulvet og lade enheder op en times tid. Så kunne jeg finde en ordentlig stol og hygge videre på det ganske glimrende internet. Fik købt en sandwich og en cola i supermarkedet, for jeg var ikke lige i humør til burgermad.

    Tre timer før afgang satte jeg kursen mod indtjekningsskranke nummer 27. Der var selvfølgelig ikke åbnet endnu, men jeg satsede på, at de ville åbne før tid. Det gjorde de også - lidt over klokken 16.

    Jeg spurgte pænt om plads 14A eller 14F, men der var optaget. På række 15 kunne hun heller ikke klare en vinduesplads, så jeg måtte frem på 12A. Pyt - nu var jeg i det mindste fri af China Airlines og deres forsinkelser.

    Gaten hed D60, og det gav udfordringer, fandt jeg ud af. For hvor indtjekning var tæt på sikkerhedskontrollen til gate A, B, C og D1-57, så lå sikkerhedskontrollen til D60 meget meget langt væk. Jeg forstår ikke logistikken her - de to ting må da høre sammen. Så ud på en gåtur forbi alskens flyselskaber, før...

    KAOS! Hold nu op, det var jo værre end CPH! Kø alle steder til sikkerhedskontrollen og en ventetid omkring en halv time. Det på trods af deres effektive kontrol, hvor folk kommer igennem på kort tid. Så kan I regne ud, hvor lange køerne har været. Øv øv...

    Så kunne jeg stå der i køen og lægge nogle tal sammen. Indtjekning åbner 120 minutter før afgang. Gaten lukker 30 minutter før afgang. Så er der 90 minutter tilbage. 10 minutter til kø hos indtjekning, 15 minutters gang til sikkerhedskontrol, 30 minutter i sikkerhedskontrollen og 10 minutters gang til gaten. Jo jo, det går da, men der er ikke meget tid til indkøb, som lufthavnen jo må være interesseret i.

    Selv om jeg syntes, jeg var sent på den, var jeg første mand i gaten, og personalet var ved at lukke foregående flyvning. Jeg tog plads og nød endnu en cola og udsigten. Den bød så også på en mus, som rendte rundt inde i en holder til noget redningsudstyr. For en god ordens skyld gjorde jeg personalet opmærksom på det. De gjorde ikke noget ved det, og det regnede jeg nu heller ikke med. Den slags er nok ikke til at undgå.

    Her er den lille fætter:
    20160930_171210.jpg

    Gaten blev fyldt op - endda mere end det. Så da vi nærmede os afgang, måtte jeg nærmest ud af gaten for at stille mig bagest i køen. Vi var en smule forsinket, men ikke meget.

    På plads på 12A, og - ja, det lyder utroligt - så faldt jeg i søvn. Da jeg vågnede, blev der sagt 'Cabin, be seated for landing'. Dejlig lur! Men da jeg fik kigget på klokken, blev jeg noget skuffet over forsinkelsen.

    Det tog selvfølgelig en krig, før bagagen kom frem på bælte 6, som også modtog kufferter fra to andre flyvninger samtidig. Men da den endelig kom, skulle jeg blot kæmpe mig gennem de mange mennesker i ankomsthallen, inden jeg kunne tage toget...
     
    Senest redigeret: 3/10/16
    asf, PENSIONISTEN, Baadsgaard og 5 andre "Synes godt om" dette.
  3. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,275
    "Synes godt om" modtaget:
    6,778
    Point:
    113
    Det var nu ikke en dåse, men ja, jeg fik skrevet det forkert. Retter lige...

    Det er længe siden :) Jeg købte colaen på airside sammen med noget andet - men hva' fa'n det var, kan jeg ikke huske. Det er jo også bare en detalje.
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  5. Christian Larsen

    Christian Larsen Amatør

    Beskeder:
    165
    "Synes godt om" modtaget:
    356
    Point:
    63
    På vej hjem fra PMI lykkedes det mig at få 3 dåsesodavand gennem security :D

    Dog ikke for at spare, men af ren glemsomhed. De virkede heller ikke seriøse på nogen måde :eek:
     
    Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om" dette.
  6. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,275
    "Synes godt om" modtaget:
    6,778
    Point:
    113
    Dato: 22. oktober 2016
    Flyvning nr: 84 i 2016
    Fly nr:
    W64424
    Route: MMX-SOF (Malmø-Sofia)
    STD: 21:25 ATD: 21:12
    STA: 00:55 ATA: 00:25
    Sæde: 2A
    Fly: A320
    Pris: 243 DKK (MMX-SOF-MMX) inkl. valg af sæde

    Kommentarer:
    Jeg fik fat på ovenstående billige billet, som jeg købte sammen med transfer til og fra hotellet i Sofia for 135 DKK. Dertil kom transport fra København til Malmø lufthavn for 200 DKK retur. Det syntes jeg var ganske rimeligt.

    Men da jeg skulle på bussen ved det håbløse område omkring DGI-Byen, viste det sig, at jeg havde glemt at betale et gebyr. Neptunbus, som står fra transporten, har lavet en så tåbelig hjemmeside, at når man vil betale med kreditkort, bliver man sendt videre til PayPal og skal SELV indtaste det beløb, man vil betale - og jeg havde ikke læst noget om et gebyr. Håbløst! Nå, men jeg skulle af med otte kroner, hvilket jeg selvfølgelig ikke havde i kontanter. Så der skulle betales med kreditkort, og den slags er der et gebyr på 10 kroner på!

    Vi kom 20 minutter for sent af sted - blandt andet fordi jeg skulle betale. Jeg fik en skraber, og da jeg vågnede, åbnede døren. Men vi var ikke fremme, for selvfølgelig var der paskontrol. Stop jer selv, Sverige! Da vi nåede frem til lufthavnen, var det med et kvarters forsinkelse. Jeg havde ikke været i Malmø lufthavn før, så jeg nuppede da lige et billede:

    20161022_194723.jpg

    Der var to afgange tilbage på tavlen. Min, og en til Budapest en halv time senere - også med Wizzair.

    Bussen havde fortrinsvis været fyldt med bulgarere, og det var også dem, der var flest af i lufthavnen. Der var en del pas- og boardingkort-kontrol undervejs, men det lykkedes mig da at komme hen til gaten. Undervejs måtte jeg forbi taxfree og købe en oplader til mobilen, for den havde jeg selvfølgelig glemt :(

    Jeg fik indtaget en cola og en Wasa knækbrødssnak (when in Rome...) og gik på det gratis wifi. Eller ER det gratis? Jeg var på i fem minutter, så blev jeg logget af. I stedet blev jeg henvist til en side, hvor der skulle betales. Heldigvis er der 3LikeHome, så det blev også udnyttet til den bærbare.

    Flyet kom ret tidligt og boarding startede tilsvarende tidligt. Det endte også med, at vi kom hurtigt i luften, for alle folk var ombord.

    Jeg fik ikke sovet undervejs, men jeg fik læst PET-chefens bog færdig (særtillæg i Politiken). Desværre var den sidste tredjedel ikke så interessant som de to første.

    Personalet fór frem og tilbage med vognen. Snack og drikkevarer mindst to gange, affald mindst to gange og taxfree en enkelt gang. Den ene steward så noget brysk ud og kunne sagtens have spillet skurk i en film, men flinke var de, og der blev serveret en del alkohol til pladserne omkring mig.

    På min række var der dog ikke andre. Jeg havde betalt lidt ekstra for at få en vinduesplads, men der var åbenbart bonus, så både 2B og 2C var ledigt. Resten af flyet var ellers godt fyldt - jeg vil gætte på 75-80%

    Vi landede i Sofia en halv time for tidligt, men det passede mig fint, for det var trods alt sent. En bus tog os det korte stykke hen til terminalen, og så var der ellers kø til paskontrol. Jeg var af en eller anden grund kommet bagerst i rækken, så det tog 10 minutters tid at komme igennem.

    Ud i ankomsthallen, hvor der var et skilt med mit navn hos OK Taxi. Her fik jeg udleveret nogle papirer, og det ene af dem havde et nummerpladenummer, som jeg så skulle finde udenfor. Jeg havde jo ikke været i lufthavnen før og der var mørkt, så jeg fumlede lidt rundt, men pludselig var han der: Den rygende og gebrokkent-engelsk-snakkende taxachauffør. Alt var i orden med papirerne, og så blev jeg kørt ind til hotellet på omkring et kvarter. Drikkepenge er der ikke nogen af, når taxaen lugter af røg...
     
    PENSIONISTEN, Kristian, tbh og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Lidt OT, men jeg skal fra MMX kl 6.30 i marts (MMX-ARN-CPH-BOS R/T). Ved du om lufthavnsbygningen er åbent hele døgnet så jeg kan overnatte der? Tror det er umuligt at komme dertil kl lort om natten, specielt til en betalelig pris.
     
  8. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,275
    "Synes godt om" modtaget:
    6,778
    Point:
    113
    Det aner jeg ikke, men mon ikke? Der er godt nok ikke så mange afgange, men jeg tror ikke de låser dørene.

    Der er dog et lufthavnshotel, og det er trods alt mere behageligt: http://sturupairporthotel.se/en/home/
     
    tbh, Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  9. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,393
    "Synes godt om" modtaget:
    12,784
    Point:
    113
    Måske kan du få lov til at sidde i en sofa i receptionen på hotellet, hvis lufthavnen er lukket.
     
    tbh "Synes godt om" dette.
  10. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,275
    "Synes godt om" modtaget:
    6,778
    Point:
    113
    Dato: 25. oktober 2016
    Flyvning nr: 85 i 2016
    Fly nr: W64423
    Rute: SOF-MMX (Sofia-Malmø)
    STD: 19:15 ATD: 19:26
    STA: 20:55 ATA: 20:55
    Sæde: 3F
    Fly: A320
    Pris: 243 DKK (MMX-SOF-MMX) inkl. valg af sæde

    Kommentarer:
    Jeg havde betalt for transfer til lufthavnen, men jeg skulle ringe dagen før og aftale afhentning fra hotellet. Så det gjorde jeg... Men kvinden i den anden ende lød lidt forvirret og forstod ikke helt, hvilket hotel, jeg var på. Det endte dog med, at hun sagde 'ok, ok', så det måtte være godt nok. Da jeg lagde på, fortalte min telefon også, at det nummer, jeg havde ringet til, var i Varna i den anden ende af landet, så derfor kunne hun sikkert ikke tyde det. Jeg gik bare ud fra, at det var et lokalt nummer.

    Vi aftalte, at jeg skulle hentes klokken 16:00, hvilket var fem timer efter udtjekning, så jeg skulle have lidt tid til at gå. Men efter et museum, indkøbscenter, mad og en times arbejde på computeren med 3LikeHome i en park, var det tid til at mødes med taxaen. På min seddel fra Wizz Transfer stod der, at jeg skulle stå klar 15 minutter før, så det gjorde jeg. Nogenlunde samtidig ankom en taxa, og da chaufføren sprang ud og spurgte 'airport', slog jeg til, og vi kørte.

    Undervejs lagde jeg mærke til, at taxameteret kørte. Han engelske var dog ikke så godt, at jeg havde lyst til at diskutere det, mens vi kørte. Så da vi ankom til lufthavnen, ville han selvfølgelig have penge, og det ville jeg ikke give ham. I stedet fik han tre papirer, som gerne skulle løse det. Han læste og læste og kaldte op på radioen, og pludselig fik jeg 'thumbs op', et smil og 'ok, ok'!

    Jeg gik ind i lufthavnen, der så så tilpas kedelig ud, at jeg gik direkte mod sikkerhedskontrollen. Ved indgangen blev pas og boardingkort tjekket, hvorefter jeg kunne stå i kø. Der var tre rækker, men den ene var reserveret til crew og personale og den anden var lukket. Det er lidt underligt, når man tænker på, at Sofia er af samme størrelse som København. Ganske vist var jeg 'kun' i terminal 1, som primært er til Wizzair og Ryanair, men alligevel. Køen var dog ikke så lang, så det gik fint.

    Der var vist 10 gates, men kun de seks var 'synlige' - de andre var nogen, hvor man skulle gennem en dør ad nogle gange. De seks gates var delt op i to, med tre gates i hver ende af terminalen med en tilhørende kiosk. På skærmen kunne jeg se, at der ikke ligefrem var voldsom aktivitet i forhold til, at det er landets hovedstad:

    [​IMG]
    Den koldeste destination er min afgang :)

    Jeg fandt en stikkontakt og med computeren i opladeren gav jeg mig til at lave noget så kedeligt som regnskab! Undervejs kom en mand og åbnede en dør, så der var fri adgang til og fra terminalen. Jeg måbede lidt, men jeg gik ud fra, at der uden for min synsmæssige rækkevidde måtte være en eller anden form for ydre hegn, så folk ikke bare kunne vade ude og ind, men det virkede ikke sådan.

    Jeg sad overfor indgangen til toiletterne, men der var spærret - på grund af rengøring, gik jeg ud fra. Men det viste sig senere - da en af rengøringsfolkene begyndte at skændes med en passager - at der ikke var vand. Hverken koldt eller varmt. I hele lufthavnen! Så alle toiletter var afspærret i en terminal med et par hundrede passagerer. Er det holdbart? Nej, vel. Jeg endte også selv med at gå forbi afspærringen og forrette min nødtørft - uden at kunne skylle eller vaske hænder. Heldigvis havde en butik renseservietter.

    Og jeg ved ikke, om det hele var ved at falde fra hinanden, men pludselig lukkede taxfree og den forretning, hvor jeg havde købt renseservietter. Personalet gik - også selv om der ved taxfree stod, at de havde åbent til 'last flight'. Jeg begyndte at spekulere i, om personalet strejkede, fordi der ikke var vand...

    [​IMG]

    Hvis jeg ikke KUN skal være negativ omkring Sofias lufthavn, så havde den stikkontakter. Rigtig mange stikkontakter! Altså virkelig mange mange stikkontakter!!

    Da afgangen nærmede sig, blev 'gaten' - eller nærmere bænkene omkring gaten ryddet, så de kunne tjekke passagererne. Op på en række og så blev vi lukket ind igen. Ved nogle passagerer tjekkede de bagagens størrelse, men ellers var det 'kun' pas og boardingkort. Inde i gaten blev der dannet nye køer til priority og pøbel - jeg tilhørte sidstnævnte.

    Herfra skulle vi ud i bussen og endnu engang blev boardingkort tjekket og bippet. Ved parret foran mig sagde den ikke bip, men brummede i stedet. For de skulle ikke til Malmø, men Malta! Den afgik 19:20 og altså fem minutter efter Malmø, så de har sikkert nået det. Men de så helt forkerte ud i ansigtet.

    Med bussen ud til A320'eren og på plads ved siden af to bulgarske teenagere. De generede dog ikke nær så meget som manden bagved, som konstant skulle gøre et eller andet ved mit sæde. Jeg faldt dog i søvn og fik cirka en halv times søvn efter vi var kommet i luften. Selve flyveturen var ganske begivenhedsløs, og selv om jeg skulle tisse, holdt jeg mig, fordi jeg ikke ville genere de to andre på række 3.

    Det rystede lidt umiddelbart inden nedstigning, hvilket gjorde et par passagerer lidt usikre, men det var ikke slemt.

    Vi landede til tiden i et mørkt og koldt Malmø, hvor jeg nåede at få en fransk hotdog hos 7-Eleven, hvor ekspedienten talte dansk med tyk svensk accent. Det føltes alligevel lidt som 'hjemme' :)


    Fra Sofia:
    [​IMG]
     
    tbh, Henrik Olsen, PENSIONISTEN og 4 andre "Synes godt om" dette.
  11. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    @Nicki Lolk Sørensen - Så Sofia er en OK lufthavn at lave et hurtigt transit skift i?
     
    PENSIONISTEN, Kristian og Henry "Synes godt om dette"
  12. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,275
    "Synes godt om" modtaget:
    6,778
    Point:
    113
    Dato: 31. oktober 2016
    Flyvning nr: 86 i 2016
    Fly nr: FR7620
    Rute: CPH-KUN (København-Kaunas)
    STD: 11:55 ATD: 12:24
    STA: 14:25 ATA: 14:54
    Sæde: 23F
    Fly: B737-800
    Pris: 591 DKK (CPH-KUN-CPH)

    Kommentarer:
    På vej ud til gaten lagde jeg mærke til, at Københavns Lufthavn åbenbart er gået i gang med den ombygning, som check-in.dk omtaler her: http://www.check-in.dk/cph-vil-fjerne-gang-til-lavprisfinger/

    Hvis man ser på check-in.dk's billede kan man se, at gangen ud til lufthavnsterminalen former sig som en banan mod højre. Nu har de så - i hver ende af gangen - sat en anden gang på, der også ligner en banan, men svinger mod venstre i stedet - henover den vej, man også kan se på billedet. Jeg tog et billede af det fra flyet, men det er svært at se:

    upload_2016-11-3_21-16-37.png

    I den ene ende - den henne mod terminal 2 og 3 - var de ved at etablere adgang til den nye gang, mens der ikke var hul igennem i den anden ende.

    Der var forholdsvis fyldt ude i lavpristerminalen og den eneste butik, 7-Eleven, ser ud til at klare sig godt. Jeg måtte plante min mås på gulvet for at arbejde lidt på den bærbare. Det er også grunden til at jeg tager et par dage væk: Jeg skal arbejde effektivt i fred og ro, og det kommer så til at foregå på et hotel i Kaunas med billige bonusbilletter hos Club Carlson.

    Da gaten blev annonceret, dannede der sig hurtigt en kø, men jeg orkede ikke at stå der i op mod en time. Flyet var da heller ikke ankommet endnu, så der var ingen grund til stress. De begyndte at lukke folk ind i gaten omkring klokken 11:40, og så kunne jeg godt regne ud, at vi ikke ville nå en afgang et kvarter senere. På monitorerne skiftede meldingen til 'boarding' på trods af, at flyet stadig ikke var ankommet.

    Senere skiftede skærmen ved gaten til en 11:45-afgang til Milano med Easyjet, og så var forvirringen total. Dén afgang var forsinket til klokken 13:05, så der var god tid til at nå begge afgange fra samme gate, men systemet tænker åbenbart ud fra den oprindelige tid, og 11:45 kommer før 11:55. Gatepersonalet kunne ikke se den skærm, så de begyndte at blive forvirret over, at der pludselig kom passagerer, der skulle til Milano. 'You have to look on the screens', sagde de til passagererne, der netop havde gjort dét!

    20161031_114656.jpg

    Foran mig i køen var en mor med en datter på hånden, og jeg kunne se, hun havde et nepalesisk pas. Jeg undrede mig lidt over, at hun ville med til Kaunas fra København, og det viste sig da også at være forkert. Hun skulle dog heller ikke til Milano, men til Alicante, så hun var helt forkert på den.

    Flyet ankom nogenlunde på det tidspunkt, hvor vi skulle være lettet, men 'turnaround' gik hurtigt, og boarding begyndte. På mit sæde sad der en i forvejen, så jeg måtte forklare, at de skulle flytte sig. Det havde hun ikke den store forståelse for, men når jeg har en vinduesplads, så har jeg en vinduesplads. Ind på 23E med hende...

    Piloten beklagede forsinkelsen, der skyldtes en tur til Luton tidligere. Der havde været tåget, og de måtte taget par ture rundt, inden de kunne lette.

    Vi kom i luften - det gik ret stærkt, og det var tydeligt, at skyerne også lå lavt i København, selv om det dog ikke var tåget. Overover var der masser af sol, og jeg måtte trække forhænget (jeg har ikke noget bedre dansk ord) for på noget af turen.

    Selve turen var helt sædvanlig, så der er ikke rigtig noget at fortælle om. Det lykkedes ikke at indhente noget af forsinkelsen, så vi kom en halv time for sent ned i Kaunas. Det var med udsigt til en DAT-flyver:

    20161031_144618.jpg

    Jeg aner ikke, hvad den lavede der, men DAT har jo et DOT-datterselskab i Litauen.

    En gåtur ind til terminalen og ud på den anden side, hvor buslinje 29 kører til centrum...
     
    PENSIONISTEN, Henry, Kristian og 2 andre "Synes godt om" dette.
  13. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,275
    "Synes godt om" modtaget:
    6,778
    Point:
    113
    Det tør jeg ikke svare entydigt på. Jeg var jo kun i lavpristerminalen, så jeg ved ikke, hvordan det fungerer i den anden.
     
    PENSIONISTEN, Henry og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  14. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Ok - takker :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,275
    "Synes godt om" modtaget:
    6,778
    Point:
    113
    De næste flyvninger bliver blot registreret. Har sindssygt travlt for tiden.

    Dato: 4. november 2016
    Flyvning nr: 87 i 2016
    Fly nr: FR7621
    Rute: KUN-CPH (Kaunas-København)
    STD: 06:15 ATD: 06:15
    STA: 06:50 ATA: 06:27
    Sæde: 22F
    Fly: B737-800
    Pris: 591 DKK (CPH-KUN-CPH)

    Kommentarer:

    20161104_054801.jpg
    Jeg fløj med den til venstre. Den anden var vist en Aeroflot, men der var klistermærker hen over alle tekster.

    20161104_065212.jpg
    Ombygning mellem ankomst og Starbucks i CPH. Der er vist tale om udskiftning af gulvet som nævnt her: http://www.check-in.dk/koebenhavns-lufthavn-bygger-bro-rejsekaos/
     
    Ulrik og Henry "Synes godt om" dette.
  16. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Du nærmer dig med hastige skridt de 100 flyvninger i år må man sige.... travlt år :)
     
  17. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    DIAMOND!!! (hos Ryanair/Norwegian) :D:p:D:p
     
    PENSIONISTEN, alexanderln, Henrik Olsen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  18. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Well - rent faktisk er Norweigan Rewards ikke så dårligt igen og du opnår nogle fordele. Bruger du så kreditkortet fra Norwegian, så kan du altså ret hurtigt gå en gratis returbillet med Norweigan til USA. Så hvis det er det mønster som passer, så er det ikke helt skidt mere. Selv Ryanair er kommet med noget medlemsprogram, så det ser vi nok meget mere af i 2017.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  19. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    :eek::eek::eek::confused::confused::confused: JEG gør ikke :D:D:D
     
    PENSIONISTEN, jakobv84 og Henry "Synes godt om dette"
  20. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,275
    "Synes godt om" modtaget:
    6,778
    Point:
    113
    Ja, jeg rejser en del, men bonusmæssigt får jeg ikke nok ud af det, fordi jeg ikke er loyal. Har lige genkvalificeret IHG Spire og jeg når nok også Club Carlson Gold, men ellers er det sløjt - desværre.

    Sådan er det, når jeg vil besøge nye steder, hvor det er lettere at bruge ikke-netværksselskaber.
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side