Mit fly blev aflyst pga. snekaos i AMS, og jeg har siddet i telefonkø i over 2 timer nu Er der nogen fordele, hvis man er SkyTeam Elite Plus / SAS EBD, der gør, at man kan komme hurtigere igennem? Kan man fx ringe til Air France, hvis de bruger samme system? Eller måske kontakte SAS EuroBonus Diamond, siden de er alle en del af SkyTeam? KLM har ændret min booking til en afgang dagen efter og som varer 12h, men jeg har fundet en alternativ rute med SAS på den oprindelige rejsedato. Det er den rute, jeg helst vil have ændret til.
Kan ikke huske om de har en chat? Hos f.eks. LH kan det ofte være en hurtigere løsning (end fysisk eller telefonisk kø).
Har ringet til SAS, de kan ikke hjælpe siden det er KLM der har udstedt billeten. Skrev til KLM WhatsApp i går og har stadig ikke modtaget et svar
.. Og kunne du blive ombooket til dit eget forslag? Antager de har ombooket dig til anden KLM/AF forbindelse, så vil være interessant at høre om man kan bede om at blive ombooket til anden SkyTeam-partner.
Det er ikke overraskende at det ikke er nemt at komme igennem til KLM når deres hub er brudt sammen. Det overraskende for mig er at AMS nu på 3. dag er totalt brudt sammen, blot fordi der er faldet 5-10cm sne. Jeg håber der sidder nogle med rigtig røde ører. Det er på linje med LHR nedsmeltninger tilbage i 00'erne (?)
Såvidt jeg har forstået er det ikke så meget sneen, som giver problemer, men mangel på deicing væske. et problem som vist er ved at sprede sig til andre lufthavne i Europa.
Radioavisen nævnte lige, at lufthavne i Belgien og Frankrig også er berørt af vejret. Og at det specielt er kraftig vind, som giver problemer. Hvis der er snefygning, så kræver det vel en del at holde banerne fri for snedriver. Jeg gætter også på, at der er problemer med logistikken: At have fly og personale til rådighed, når de skal bruges. Specielt, hvis der også har været aflysninger dagene før.
Fedt det lykkedes! Af interesse, lykkedes du også med lounge adgang denne gang? Og ligegyldig detalje for emnet, men luxair er ikke med i star alliance, selvom de er miles & more partner airline.
Jeg undrede mig bare over at du i dit første indlæg skrev. "men jeg har fundet en alternativ rute med SAS på den oprindelige rejsedato" og senere skrev "Ja, blev ombooket til en Star Alliance fly uden problemer". De 2 udsagn kan jeg ikke få til at hænge sammen. Men godt at det lykkes dig at komme igennem og blive ombooket.
Jamen, det var det jeg troede, siden SAS har en codeshare med Luxair, og det var KLM der bookede pladsen. Uheldigvis ikke. Os hvis biletten var købt hos KLM, så var min billet printet med Luxair logo på, og derfor blev jeg afvist i Loungen. Men KLM var så sød og bestilte en Business Menu på flyet, så det var overraskende at jeg fik den service.