Norwegian åbner bank i Danmark - vil bl.a. tilbyde kreditkort med bonuspoint

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af obs, 7/12/15.

  1. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Kunne læse mig til Bjørn Kjos og Goldman Sachs er bagmændene bag Bank Norwegian
    Ved ikke rigtigt om det er godt eller skidt;)
     
    isolCBflyer "Synes godt om" dette.
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Ansøgte også i dag og læste lige deres T&C igennem. Denne her er ret sjov, men vigtig lige at huske på:

    upload_2016-6-21_23-52-3.png
     
    Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om" dette.
  3. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Nå, men hoppede på "Norwegian" vognene også, jo en ok måde til kontanthævninger, som jeg kan læse mig til! Både i DK og i udlandet..

    Slightly off topic, de har altså en ebdre indlånsrente end Santander og IKANO, hvis man har kontanter.. så tror jeg vil hoppe derover også, man er under Norsk indskydergaranti der dækker op til 2M NOK (1.6M DKK), der er betydelig bedre end EU garantien på 100K €/745K DKK
     
    mdk, clager og Ulrik "Synes godt om dette"
  4. Jmeier

    Jmeier Aktivt medlem

    Beskeder:
    67
    "Synes godt om" modtaget:
    106
    Point:
    33
    Hvordan får man den promokode?:)
     
  5. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Jeg er medlem af Norwegian Reward, som er deres FF program.
    Mon ikke alle medlemmer har fået en promo email for at lokke kunder til banken så foreslår du melder dig ind i Norwegian Reward på hjemmesiden så kommer der nok et tilbud om at blive bank kunde i Bank Norwegian.
     
    Jmeier og Ulrik "Synes godt om" dette.
  6. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,060
    Point:
    113
    Har fået kortet i går. Andre der oplever problemer med at tilføje det til MobilePay?
     
  7. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Ja - det virker heller ikke hos mig. MobilePay genkender kortet som et visa-kort (det kan man se på de små kort-ikoner) men kommer med en generisk fejl-meddelelse.

    Bemærk også, at kortet er et Visa credit, ikke et Visa debet. Det tegner ikke godt for kortgebyr i diverse butikker rundt omkring...
     
  8. PilgrimofScandinavia

    PilgrimofScandinavia VIP medlem

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    266
    Point:
    63
    Sikkert samme problem som med BA MC kortet fra Resurs Bank. Kortet er for "eksotisk" for Mobilepay eller systemerne er ikke ajour.
     
  9. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,060
    Point:
    113
    Jeg testede kortet ved et småkøb på 30 kr hos Statoil, og der var 0,42 kr i gebyr. Det er jo 1,4%!! Gribbe!
     
  10. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,823
    Point:
    113
    Bliver det betragtet som en udenlands kort, hvor der er større gebyrer?
     
  11. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Testet i dag i SuperBrugsen - her gik det ind som et debetkort UDEN gebyr. Forvirringen er total...
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  12. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Netto ligeledes gebyrfri.
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  13. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Hos transferwise.com vil de have 0,3 pct. i gebyr, når man overfører vha. Norwegian Visa-kortet. Det er samme gebyr som Eurobonus Mastercard'.

    (Visa/DK er gratis at benytte. )
     
  14. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Fik kortet idag.
    Modtag samtidig denne mail - bemærk de 30kr ( eller 50kr på et MC) man betaler til andre banker for kontanthævning i udlandet bortfalder - til gengæld er der valutagebyr på 1,75% hvor der på et visa/dankort kun er 1% i Europa/ 1,5% udenfor Europa men hvis man hæver €250 i Europa er der stadig en lille fordel på Norwegian kortet som er et kreditkort som andre har skrevet.

    "Vi håber, at du er tilfreds med dit nye Norwegian-kort – kortet, som gør det muligt at spare op til ferie hele året.

    Alle køb, du foretager med kortet, giver dig CashPoints. CashPoints kan bruges til hel eller delvis betaling af rejser hos Norwegian. Kortet har desuden en række andre fordele:

    · Op til 6 ugers rentefrihed på alle varekøb. Alle varekøb, der foretages med kortet, er rentefri i op til 45 dage. Fakturaen udsendes med 15 dages forfald. Der påløber ingen renter, hvis du betaler inden forfald. Du optjener løbende CashPoints, når du bruger kortet.

    · Intet hævegebyr på kontanter. Hvis du har behov for kontanter, tilbyder vi gratis hævning i både danske og udenlandske hæveautomater. Hvis du hæver penge i udlandet, anbefaler vi, at du bruger den lokale valuta, da det som regel giver den bedste valutakurs. Nogen banker kan tage egne gebyrer. Disse tilfalder ikke Bank Norwegian. Ved alt brug i udlandsk valuta vil der pålægges et valutapåslag på 1,75% på valutakursen.

    · Optjen så mange CashPoints, du vil. Vi har ingen begrænsninger for, hvor mange CashPoints du kan tjene. Hyppigere brug af kortet betyder hurtigere opsparing til din næste rejse. Mad, elektronik, møbler og alt andet, du kan betale med kortet, giver CashPoints. Desuden får du op til 20 % CashPoints på udlandsrejser bestilt hos Norwegian.

    · Enkelt bonussystem. 1 CashPoint svarer til 1 norsk krone. Eksempelvis: Hvis du har 2.000 CashPoints, får du 2.000 norske kroner i rabat på din næste billet hos Norwegian. Hvis kursen på norske kroner er 100 danske kroner for 125 norske kroner, vil du ved 2000 CashPoints kunne fratrække 1600 danske kroner på din flybillet. CashPoints kan bruges til alle typer flybilletter hos Norwegian.

    · Fleksibel kredit. Du kan når som helst logge på MinSide og overføre penge fra kreditkortet til din personlige NemKonto. Det kræver blot, at du bruger dit NemID. Tjenesten er gebyrfri, men der påløber renter fra brugsdatoen.

    · Tilgængelig PIN-kode. Hvis du har glemt PIN-koden, behøver du ikke vente på at få en ny PIN-kode med posten. Du kan hurtigt og nemt logge på MinSide. hvor du kan hente PIN-koden ved hjælp af dit NemID. "
     
    Senest redigeret: 29/6/16
    Kristian "Synes godt om" dette.
  15. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Såfremt man er udenfor EU er det værd at være opmærksom på at VISA/DK tager den daglige middelkurs + 1,5 pct. Det vil sige der "kun" er 0,25 pct. forskel i kursen på køb og kontanthævninger udenfor EU.
     
  16. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,060
    Point:
    113
    Er det ikke +1,5 % inden for EU og +2,0% uden for EU? Det er i hvert fald sådan på udstedte kort fra SEB, bl.a. Eurobonus MasterCard og Diners Club. Med andre ord er der her en lille gevinst, når man bruger kortet uden for EU.
     
  17. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Lidt OT, men alligevel..

    Sidder med en regning fra et australsk rejsebureau for en flyrejse til Europa.
    ..der er ikke tale om valutatillæg – det er en australier, der betaler sin australske regning i AUD..
    Tillæg, afhængig af korttype:

    Paypal: 1.00% (men hvad tager Paypal så derudover, når man betaler sin konto hos dem?)
    Mastercard: 1,98%
    Visa : 1,98 %
    Amex: 2,97 %
    Diners 3.00% !!

    Så hvad brokker vi os over :)
     
    Henry og isolCBflyer "Synes godt om" dette.
  18. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Coles, Woolworths, IGA, Big W, K Mart, Telstra osv. tager nu ikke gebyr når du handler i deres butikker med australske kort. Jetstar og Tiger Airways tager gebyr for kortbetaling, men normalt har man mulighed for at betale gebyrfrit via deres bank-overførselssystem (kan ikke huske navnet mere, men sparede mig en del $$), så han er noget uheldig hvis ovenstående muligheder er hans eneste.
     
    Senest redigeret: 29/6/16
    Ulrik "Synes godt om" dette.
  19. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Jeg ansøgte i fredags og jeg har ikke fået mit kort endnu.. i andre fik det kun en dag eller to efter bestilling ikke?
     
  20. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Måske bevæger vi os off-topic her, men min indre nørd skulle luftes, så jeg begyndte at læse det med småt omkring valutatillæg. Det er ikke så lige til. Hvis vi nu bare nøjes med at se på USD, så har jeg følgende muligheder:

    Nationalbankens middelkurs i dag er 670,66. Den kan jeg ikke handle til, men det er en god officiel kurs at tage udgangspunkt i. Ved bankoverførsler og kontantvaluta vil banken benytte middelkursen plus/minus et tillæg. Dagens købskurs i Nykredit for rejsevaluta er 686,78.

    Mit Visa/Dankort har i dag en kurs på 677.9109 (nets.eu/valutakurser). Hertil kommer et tillæg på 1,5% til banken, dvs. min reelle kurs bliver 688,08.

    Mit Mastercard fra Nykredit har en kurs på 673,80 (nets.eu/valutakurser). Hertil kommer et tillæg på 1,99% til banken, dvs. min reelle kurs bliver 687,20. Altså en bedre kurs, selv om valutatillægget er højere.

    Mit SAS Mastercard fra SEB har en kurs på 676,9509 (sebkortbank.com/currency). Hertil kommer et tillæg på 2% til banken, dvs. min reelle kurs bliver 690,49.

    Mit Dinerskort har en kurs på 674,75 (seb.se/pow/apps/Valutakurser/dkkfix.asp). Hertil kommer et tillæg på 2% til banken, dvs. min reelle kurs bliver 688,25.

    Mit nye Norwegian Visa-kort kan jeg ikke finde en reel kurs på. Norwegian fortæller ganske vist, at tillægget er 1,75%, men de fortæller ikke, hvilken referencekurs dette skal baseres på - blot "markedskursen for køb/salg af valuta".

    Konklusionen er altså, at det ikke er nok at se på størrelsen af tillægget, for stort set hvert kort bruger sin egen kursliste. God fornøjelse :)
     

Del denne side