Norwegian åbner bank i Danmark - vil bl.a. tilbyde kreditkort med bonuspoint

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af obs, 7/12/15.

1. mdk

mdk VIP medlem

Beskeder:
    382
    "Synes godt om" modtaget:
    641
    Point:
    93
    Jeg har umiddelbart ikke fået alle mine reward points. Derudover har support ikke svaret på min anmodning om at blive tilmeldt PBS og automatisk betale hele udestående hver måned, men derudover fungerer kortet fint. Bl.a. købt to rejser med kortet uden gebyr, mens der var 50 Kr. MC gebyr.

2. mdk

mdk VIP medlem

Beskeder:
    382
    641
    Point:
    93
    Så har jeg fået at vide at det ikke er muligt at blive tilmeldt PBS-betaling, så kortet ryger i skuffen for mit vedkommende, og bliver kun brugt til kontanthævninger i udlandet fremadrettet. Gider ikke at skulle betale fakturaen manuelt hver måned, men det er selvfølgeligt en smags sag om man ser det som et irritationselement eller ej.

jtraveler "Synes godt om" dette.
  3. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,754
    13,451
    Point:
    113
    For mig er det en afvejning af bøvlet, omkostningerne og den nytte, jeg har af kortet. De måneder, jeg ikke bruger mit SAS-Master card meget, gider jeg heller ikke betale et par hundrede kroner over netbanken (så hellere betale den femmer i rente).

4. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,171
    8,309
    Point:
    113
    Betalingservice fungerer da ellers fint med SAS MC?

5. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,754
    13,451
    Point:
    113
    Ja, men hos mig trækker SEB 2% af saldoen (minimum 250 kr). Så der bliver altid et beløb tilbage, som skal forrentes med 1,8%. Og det er jo en høj rente. Så derfor udligner jeg altid saldoen (med mindre det er et lille beløb).

På mit diners kort trækkes hele saldoen hver måned.

6. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,171
    8,309
    Point:
    113
    Kan kundeservice ikke rette op på det? Mener jeg havde valgmuligheden mellem at få trukket det samme som dig eller det fulde beløb da jeg meldte mig til. Det er da irriterende og ligegyldigt ekstra arbejde når de alligevel trækker noget tænker jeg

7. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,754
    13,451
    Point:
    113
    Det var ikke en mulighed, da jeg fik kortet. Forsøgte det dengang, men fik afslag. Jeg gik ud fra, at det var en ny politik, for at tjene penge. SEB har efterfølgende forsøgt at lokke mig over på samme ordning med mit Diners kort. Men det ser jeg ingen grund til ;););)

8. PeterA

PeterA VIP medlem

Beskeder:
    1,247
    3,065
    Point:
    113
    Jeg synes det er lidt forskelligt om der er gebyr eller ej. Var inde på en Statoil-tank idag, hvor der var 1,4% i gebyr på Norwegian-kortet, men kun 0,75% på Diners.

Men som flere skriver her, er det rigtigt, at der ikke er gebyr på betaling i Netto.

Virker lidt som om, at betalingssystemerne ikke identificerer Norwegian-kortet korrekt.

clager "Synes godt om" dette.
  9. mdk

mdk VIP medlem

Beskeder:
    382
    641
    Point:
    93
    Fik SEBs kundeservice til at ændre indstillingerne hos mig, så der konsekvent bliver trukket hele saldoen :)

Henry og PeterA "Synes godt om" dette.
  10. mdk

mdk VIP medlem

Beskeder:
    382
    641
    Point:
    93
    Jeg tilføjede kortet til PayPal i forbindelse med en betaling i Mexico, her blev jeg tilbudt at betale med lokal valuta eller kortets valuta - det spøjse er at PayPal identificerer kortet som værende norsk!

11. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,754
    13,451
    Point:
    113
    Fint - det må jeg også prøve. Mange tak for hintet.

12. SebastianBruun

SebastianBruun Persona non grata.

Beskeder:
    2,069
    4,833
    Point:
    113
    Ikke spor spøjst, men helt korrekt. BankNorwegian er en norsk bank, og udsteder derfor norske kort. De har så blot valgt, også at tilbyde det til kunder bosiddende i Danmark.
    Et kort fra f.eks. Jyske Bank er også et dansk kort, selvom kortindehaver skulle bo i Norge. Det er også den norske indskydergarantifond, der dækker indskud og ikke den danske (men med samme beløbsgrænser, der er fastlagt af EU).

13. Michael Wahl

Michael Wahl VIP medlem

Beskeder:
    406
    730
    Point:
    93
    Men dermed er det jo et udenlandsk kreditkort som NETS (og dermed forretningerne) er berettiget til at hæve gebyr for (om de vælger det er vel så spørgsmålet)

14. mdk

mdk VIP medlem

Beskeder:
    382
    641
    Point:
    93
    Forskellen ift. Jyske Bank er vel at et Norsk JB CC vil være i NOK, mens PayPal ville trække beløbet i NOK og ikke DKK.
    Amazon ser F.eks. BN kortet til at være i DKK og ikke NOK som PayPal gør.

15. SebastianBruun

Beskeder:
    2,069
    4,833
    Point:
    113
    Det vil jeg tro. Hvis kortnummer starter med 4925 er det et norsk Visa kort; VisaDankort har 4571 som prefix. Jeg kender ikke prefix for et dansk Visakort uden Dankortdelen, idet der er en helt ny foreteelse, som vist ingen har taget i brug endnu. Muligvis 4711; et rent dankort har svjh 5019.
    Det samme gælder formentlig Visakort fra Bank Santander, hvor det også er den norske bank der håndtere danske kunder.

Michael Wahl "Synes godt om" dette.
  16. clager

clager Platinum VIP medlem

Beskeder:
    1,722
    5,879
    Point:
    113
    Mit kort BN Visa cc starter med 4796 xxxx

17. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,754
    13,451
    Point:
    113
    Kan man også få kort med denne duft? o_Oo_Oo_O

SebastianBruun "Synes godt om" dette.
  18. mdk

mdk VIP medlem

Beskeder:
    382
    641
    Point:
    93
    +1

19. SebastianBruun

Beskeder:
    2,069
    4,833
    Point:
    113
    Ja, så er det ikke et dansk Visakort - de har 4571 xx.

Se evt listen her, selvom den ikke er helt up to date - bl.a. mangler 4796 :)
    https://www.bindb.com/bin-list.html

20. mdk

mdk VIP medlem

Beskeder:
    382
    641
    Point:
    93
    Det er Visa/DK der har 4571 efterfulgt af din banks registreringsnummer.
    Der står vel ret beset ikke noget om rene Visa-kort på den liste..

Del denne side