Man må sige at ambitionerne så absolut ikke fejler noget hos Kjos & Co. Flyindustriens Lars Larsen Men det sætter jo unægteligt tommelskruerne på SAS, og for så vidt også de øvrige europæiske flyselskaber. Det lyder i hvert fald som om at man i SAS har erkendt at omkostningsniveauet til lønninger er for højt, da man nu vil afprøve muligheden for at få indført DIS-modellen i luftfarten: http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2014/12/04/065352.htm
Hvorfor står der at forsinkelser er hyppige med Norwegians 787? Er det fordi de ikke har maskiner de kan skifte imellem hvis der er noget galt?
Det er jo i hvert fald nok en del af årsagen. Derudover har de jo heller ikke så lang erfaring med long haul-drift, og har heller ikke et netværk af partnere at kunne trække på i tilfælde af forsinkelser.
Derudover har de sammensat etprogram for den enkelte maskine der er VILDT UREALISTISK, så den mindste forsinkelse skubbes foran maskinen som flodbølge ved juletid......