Jeg var med SAS fra CPH-AAL for nogle måneder siden. Der boardede de Pandion før alle andre. Det fremgik dog ikke af skærmen som Gruppe 0. Der var lige 5 stk med, hvilket jeg var noget overrasket over!
Har prøvet det nogle gange nu, og synes det fungerer meget bedre med boardinggruppe 0 i stedet for at kalde Pandion frem (som var det SAS startede med at gøre). Et ekstra tiltag for Pandion, der fungerer ret godt (og cool): Havde connection i CPH og skulle videre indenrigs. Udenfor flyet stod en SAS medarbejder med et sort Pandion skilt, og så blev jeg blev ført ned fra gangbroen og kørt i en bil direkte over til lounge (faktisk fint da vi ankomst gate var i A-finger). En time efter da jeg skulle med næste fly, blev jeg kaldt op i loungen og herefter kørt videre til gate til indenrigsflyet. Det synes jeg sgu er en fornem service. Som jeg forstår det, så tester SAS konceptet af i CPH og vil overveje også at indføre i Stockholm og Oslo samt på flyvninger til non-Schengen lande.
Ja. Jeg er kun SENATOR (opnået ved status match), men waw ved en af mine sidste ture stod et medlem fra cockpit i døren og sagde "wellcome Ms. Th...." og viste mig ind til mit seat 1A !!!
Det har jeg prøvet før corona på en en tur med Swiss, ZRH-LUG. Lidt komisk at være eneste passager i en bus ud til et fly, og 2 min. senere kommer de sidste 5 passager i en anden bus. Retur var det samme show. Eneste passager i en bus som nemt kunne have taget alle passagerne med. De resterende passager ankom igen max 2 min. senere.
På CPH-Bergen ruten i søndags boardede de Pandion i gruppe 0, der var 2 med. Derudover kom folk med assistance behov også med i denne gruppe
På Swiss tilhører jeg desværre Boarding Group PRE (preboarding) sammen med HON ' erne efter mit fald, så jeg er i kørestol .
I Lissabon bliver man placeret i "båse" alt efter boadinggruppe. Det fungerede superfint, så dem med lavere gruppenr. ikke står allerforrest og prøver forgæves at åbne porten med deres stregkode 5 gange, selv om den lyser rødt og bipper og dermed spærrer adgangen for dem med højere boardinggruppe.
Det undrer også mig. Det bliver annonceret på dansk og engelsk, det står på skærmene. Og alligevel er der altid nogen i boardinggruppe Å der forsøger sig. HVORFOR?
Fordi det er ret tilfældigt om det rent faktisk enforces eller ej. I hub lufthavnene bliver det somregl enforced, men i mindre lufthavne, og særligt der hvor flyselskaberne ikke har eget personale er det lidt 50-50 om det bliver enforced.
Hvordan styre de hvem der kommer ind i hvilken "bås"? Hvis det er op til passagerne selv at finde den rigtige "bås", er det ikke meget anderledes end når alle forsøger at kæmpe sig frem til gaten samtidig. Du vil stadigvæk have alle dem som ikke "kender" deres boarding gruppe forsøge at boarde først.
Mon oplevelse er faktisk det bliver holdt i nogenlunde stramme tøjler. Har ikke oplevet andet de sidste mange gange.
Enig, det er blevet meget bedre i CPH og det er lang tid siden jeg har oplevet at det ikke blev håndhævet. I fredags var gruppen foran mig i gruppe 2, og de blev bedt om at stille sig til siden så os i gruppe 1 kunne komme til.
Det så nu ud til at virke ualmindeligt fint. I og med at der er "båse", begynder folk jo at tænke, hvorfor det, og hvilken skal jeg stå i? Desuden gik der en medarbejder rundt på gulvet og guidede folk i stedet for at stå og småpludre med hinanden bag skranken.
Det hjælper ikke meget at det håndhæves i CPH, ARN og OSL, hvis det ikke håndhæves i de lufthavne, hvor SAS ikke har eget personale.