Ny lufthavn i Århus?

Poster i 'NYHEDER' oprettet af jefi99, 26/4/14.

  1. Simon M

    Simon M Nyt medlem

    Beskeder:
    2
    "Synes godt om" modtaget:
    10
    Point:
    3
    KLM benytter Tirsstrup til træning af deres personale. Der er de jo ikke til gene for andre
     
    Frequie, mhsalv, Henrik Olsen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Se det er dælme humor at skrive dette - tragisk humor dog.....
     
    obs, Simon M, mhsalv og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. mhsalv

    mhsalv VIP medlem

    Beskeder:
    144
    "Synes godt om" modtaget:
    355
    Point:
    63
    Haha det ligner, at det ikke en gang er løgn...

    Screen Shot 2015-05-15 at 22.18.13.png

    Screen Shot 2015-05-15 at 22.20.45.png
     
  4. Simon M

    Simon M Nyt medlem

    Beskeder:
    2
    "Synes godt om" modtaget:
    10
    Point:
    3
    Tirsstrup eller Århus Lufthavn er desværre en tragisk historie om årtier med politikere uden ambitioner for Århus... Men vi er nogen der krydser finger for at næste skridt mod en ny lufthavn bliver taget på mandag.

    Det bedste ved Århus lufthavn er at jeg hvergang får dobbelt op på flyvninger, da man altid skal over CPH, og der ved realt kun skal rejse halvt så mange gange som andre for at opnå EBG ;o)
     
    Schwert, jefi99, Frequie og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
  6. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Kasper "Synes godt om" dette.
  7. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Jeg kan ikke helt lade være med at synes, at en ny lufthavn i Flensted/Låsby vil komme til at ligge for tæt på både Karup og Billund, og samtidig for langt fra Aarhus. Fra Aarhus er der ca. 30 km. til Flensted, og derfra er der kun 80 km. til Billund, og endnu mindre til Karup. 3 lufthavne inden for så kort afstand virker som mindst 1 for meget.

    Samtidig er der jo heller ikke nogen jernbane, letbane eller lignende i nærheden, i hvert fald ikke på nuværende tidspunkt (men var der noget om at man ville lave et shortcut på banen fra Silkeborg så den gik direkte ind mod Aarhus?), så den vil jo umiddelbart blive lige så svær at komme til som Karup og Billund, omend den som den eneste af de tre vil komme til at ligge lige ved en motorvej (som jo om muligt har været endnu længere tid undervejs, og stadig heller ikke er færdigbygget :rolleyes: )

    Men jeg kan da håbe at jeg har overset et eller andet... Ellers ville jeg mene at en placering ved Thomasminde ville være mere fornuftig, da det er tættere på Aarhus.
     
  8. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Til gengæld er man i gang med forarbejdet til at bygge jernbane til Billund lufthavn som så potentielt vil ligge en god time væk i tog fra Aarhus H? http://www.bane.dk/visBanearbejde.asp?artikelID=21331

    Så skal Låsby International da bygge nogle gode ruter op inden da for at være konkurrencedygtig! ;)
     
  9. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Hvilket er hvad jeg umiddelbart ville kalde endnu et håbløst foretagende, når jeg kigger på kortet på den hjemmeside. Jeg kunne måske forstå det hvis den bane skulle gå direkte fra Vejle. Men at den skal gå via Jelling virker uforståeligt, når man ser på at banen Vejle-Jelling er enkeltsporet og at der køres med forholdsvis lav hastighed på det første stykke ud af Vejle.

    Nå men det er jo en helt anden historie...
     
  10. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
  11. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Sagen om en ny Århus lufthavn minder mig en person med Tourettes syndrom, - hver 4-5 år kommer der tics....
    Konsulenthuse bliver sat på sagen og efter et par måneder går alt i stå igen...
    Det er en simpel no-go sag,
    • Billund og Aalborg vil kæmpe med næb og kløer for at det ikke sker, - Jylland kan kun bære en stor lufthavn i det område.
    • Jordområder omkring Århus er dyre, passagergrundlaget er for tyndt til at bygge en lufthavn fra scratch.
    • Dele af Århus kommune ønsker heller ikke at flere arbejdspladser forsvinder på Mols.
    • Transporttiden til Billund fra Århus er i egen bil lidt over en time, det er for tæt til at retfærdiggøre en lufthavn tættere på.
     
    asf og obs "Synes godt om" dette.
  12. Rune

    Rune VIP medlem

    Beskeder:
    166
    "Synes godt om" modtaget:
    484
    Point:
    63
    Jeg er selv en semi-flittig bruger af AAR, og jeg syntes ikke man tager alle faktorer med når man regner ud hvor besværligt den er at komme til.

    Faktum er at transporttiden er længere end f.eks. fra centrum af København til CPH, men i mine øjne kompenseres det så rigeligt af at lufthavnen er så lille at lufthavnsbussen er koordineret med hver enkelt afgang, og tiden fra kantsten til Gate er 2 min..

    Dvs. der går 1 time fra touchdown til man er i centrum af Århus, og man kan tage offentlig transport fra byen 1 time og 20 min. inden hver afgang og være 100% sikker på at nå sit fly (inkl. Midttrafiks garanti, der dækker en taxa hvis bussen ikke kommer). Det er altså lige til øllet at det kan lade sige gøre i CPH.

    Lufthavnsbussen stopper også ud af Randersvej, så man kan komme med fra det nordlige Århus. Så er jeg godt med på at det er mere bøvlet hvis man kommer vest eller syd fra, men så er det måske at man skulle orientere sig mod BLL i stedet.

    Om lokalpatrioter i Århus så mener at man som Jyllands hovedstad burde have en lufthavn med mere trafik og flere destinationer er en anden snak, som sjovt nok blusser op med samme frekvens som man diskuterer hvornår AGF vinder superligaen ;-)
     
    clager, jakobv84 og jefi99 "Synes godt om dette"
  13. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Ha ha - AGF vinder superligaen den sæson hvor der er to torsdage i en uge eller 54 uger i et år. Men en lufthavn kan vi måske stadig få:

    http://www.check-in.dk/gaar-videre-med-lufthavnsplaner-trods-protester#.VXoCf3AV6rU

    Og uha hvor Check In ikke har styr på deres fakta..... (Igen) se kommentarer på artikel.
     
  14. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Man kan da sige at det er det hidtil mest seriøse forsøg på det.... Det vil dælme også betyde noget for ellers lukker den nuværende lufthavn inden for 10 år....
     
  15. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Som jeg også skrev i min kommentar på Check In :)
     
  16. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Sorry - den fik jeg ikke lige læst op på :)
     
  17. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Så kom der lidt mere luft under vingerne på AAR.

    For første gang i de mange års lufthavns debat, har et stort flertal i Aarhus byråd besluttet at "gå videre" med projektet.

    Næste step er at finde ud af om trafikstyrelsen kan/vil godkende beliggenheden i Thomasminde.

    http://newsbreak.dk/flertal-bakker-op-om-lufthavns-planer/

    /Schwert
     
    Frequie og mhsalv "Synes godt om" dette.
  18. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
  19. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side