hmmm, jeg lurer lidt på en AAA-BBB-CCC-BBB-AAA tur, men synes ikke de er så lette, at finde en lørdag/søndag... - en hverdag kan det lade sig gøre, men tage en fridag osv for det... - nogle der har nogle gode ideer til en sådan tur?
jaja, men nu tror jeg den er "der".. - skal nok "bare" være: CPH-ARN-CPH og så en anden billet ARN-OSL-ARN...
tør jeg tage til MMX efter 4. januar? orker jeg næsten ikke, den anden tur er nogenlunde samme pris... - men jeg checker @clager - aldrig været i LLA ;-)
Er der nogen der ved, om 8. januar og 29. februar er inkluderet i rejseperioden? Ie. tæller min rejse hvis et af segmenterne ligger på netop de dage? Edit: Spurgte lige hurtigt i chatten, som sagde at dagene tæller med (spurgte specifikt til 29/2). Så kan jeg da slå dem i hovedet med et screenshot senere, hvis den ikke tæller med - men min fornemmelse var nu også fra Regler&Vilkår at begge dage tæller
Jeg kigger selv efter noget lignende - bortset fra, at hvis jeg skal klare min challenge på 3 t/r, så skal jeg faktisk finde en AAA-BBB-CCC-DDD-CCC-BBB-AAA, eller måske en AAA-BBB-CCC / CCC-DDD-CCC / CCC-BBB-AAA. Det bliver lige rigeligt til én dag. Et spørgsmål til de kloge: Er det overhovedet rigtigt opfattet, at ovenstående ville kvalificere som 3 t/r og dermed opfylde kravene? Og må jeg "neste" 2 rejser på den måde? Kristian, du kan fx komme CPH-OSL-TRD-OSL-CPH for 1.354 kr. den 6/2 - billigere på hverdage. Ellers kig på nogle af de andre norske destinationer med hyppige forbindelser via OSL. Det kunne være SVG, BGO, AES.
Til inspiration: Jeg har indtil videre booket en billig omgang med deres "1 mio rejser", der hedder BLL-CPH-TLL-CPH-BLL. Pris: ca 950 DKK. Kan gøres på samme dag, hvis det er. Min booking er i forb med arbejde, så der er ud og hjem fordelt over 2 dage. Er man lidt frisk, kan der sikkert også lige vristes en CPH-TXL-CPH inden retur til BLL - og BLL kan i det her tilfælde sikkert også byttes ud med Ålborg el Århus.
Jeg har d.d. gennemført de tur/retur rejser krævet for at jeg udløser de 30.000 ekstrapoint. Det er fedt - men jeg er godt nok skuffet over SAS. Siden medio 2015 har jeg pendlet flere gange om ugen mellem København og Aalborg, hvor Norwegian har været mit faste go-to selskab. Det har givet mig følgende reflektioner omkring pendlerruterne mellem CPH-AAL de seneste to uger med SAS som selskab. Afgange og forsinkelser: Ud af 6 flyvninger med SAS har 2 af dem været forsinket. Endda begge to, hvor Norwegians fly fra Aalborg afgik til tiden. Ud af 65-70 flyvninger med Norwegian har jeg oplevet 1 forsinkelse. Afgangstidspunkter er nogenlunde ens dog. Check in: Jeg køber flex billetter ved Norwegian normalt, som inkluderer fast-track og on boarding foregår efter først-til mølle princip, hvilket fungerer rigtig fint - specielt indenrigs. Ved SAS skal jeg købe plus biletter for at få fast-track (jeg er kun sølvmedlem), og faktisk finder jeg det en smule tåbeligt at være blandt den sidste gruppe som kommer ombord, da flyet alligevel er så småt at man bare står i én lang kø. Sæder og fly: Ikke nok med, at flyene Norwegian flyver med indenrigs slår SAS med flere længder på både støj, komfort og overall oplevelse, så oplever jeg konstant at få tilddelt et andet sæde når jeg checker ind end jeg har booket. Connectivity: Både SAS og Norwegian har apps til check in, hvilket er rigtig fint og jeg benytter mig af begge - ingen forskel der. Norwegian tilbyder dermod in-flight WIFI uden beregning samt et LANGT bedre overblik på deres medlemsside ifm. kampagner osv. Ved SAS oplever jeg at alt foregår bag gardinet. Konklusion: Jeg synes det er rigtig fint med to konkurrenter på pendlerruten mellem København og Aalborg, men jeg kan ikke se mig selv benytte SAS i fremtiden. Jeg kunne godt tænke mig at opnå guldniveau, men jeg nyder langt mere at flyve med Norwegian indenrigs, som tilmed er 40% billigere - hvilket inden betydning har får mig valg, men det får mig til at undre mig over hvorfor jeg skulle betale flere penge for et dårligere produkt. Jovist er der vand og juice, men det vægter ikke højt på skålen. Overstående er naturligvis en oplevelse med indenrigsruten, men jeg håber virkelig at udenrigs opleves langt bedre med SAS.
Det var en trist oplevelse med SAS. Vil lige tilføje en kommentar til din oplevelse - hvis du bliver en Guld kunde så får du også adgang til Lounge, og der er vist også en i Aalborg?
Der er også en lounge i Aalborg som nu for ganske nylig også er blevet tilgængelig indenrigsrejsende med Plus billet eller EBG/D/P kort. Før var den kun tilgængelig hvis man havde billet til en udlandsrejse
Det er naturligvis rigtigt nok, men det har ikke den store interesse når jeg i forvejen står op 5.30 for at ankomme 30 min før afgang. Tidligere vil jeg helst ikke op for at nå i loungen
Så kom min bonuschallenge. Tog kun den lille (2 t/r for 6k). Pointene kom ind i går og sidste segment om aftenen d 6. Det gik fint hurtigt
Nu har jeg haft fat på SAS 2 dage i træk på chatten og de siger de får deres bonusafdeling til at kigge på sagen. Det ender vel med at jeg ikke når at booke en USA tur i denne omgang. SAS kundeservice er jeg bestemt ikke imponeret over
Så kom der svar fra SAS. De er virkelig tunge at danse med så ingen USA i denne omgang og jeg har ca. 9000 point som udløber 30. April. Der er vel ingen chance for at der kommer nye tilbud inden da? Må indrømme at deres kundeservice er mindst lige så ringe som lavprisselskaberne. ----- Hej Christian, Vi har haft fat i vores Eurobonusafdeling angående dine manglende point. De kan desværre først registrere pointene efter d. 29. februar, når kampagnen udløber. Vi beklager ulejligheden.