Nya point bargains kommer

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af silferlood, 6/8/14.

1. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @clager - ja, den står på min liste... Men glippede i januar point bargain og havde ikke flere weekender... Kommer du med en trip report?

Senest redigeret: 4/6/15
  2. clager

clager Platinum VIP medlem

Beskeder:
    1,719
    5,871
    Point:
    113
    TR følger når netforbindelsen bliver bedre. Vejrrapport fra næsten Nordpolen pt solskin og +2gr.

Kristian "Synes godt om" dette.
  3. Ulrik

Ulrik VIP medlem

Beskeder:
    1,973
    7,527
    Point:
    113
    LYR er en fed oplevelse, det er så anderledes og man får den der Last Frontier følelse over sig. Man kan ikke kalde Longyearbyen smuk om sommeren uden sne, men der er et par gode barer med stemning etc.
    God fornøjelse.

Michael Wahl, silferlood, clager og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. lionshield

lionshield VIP medlem

Beskeder:
    315
    512
    Point:
    93
    Overvejer en smuttur for 2 - har nemlig lige præcis 100.003 point....!

Michael Wahl, jakobv84 og Kristian "Synes godt om dette"
  5. jakobv84

jakobv84 Popcorn VIP medlem

Beskeder:
    3,760
    8,837
    Point:
    113
    @Kristian hvor meget var skatter og afgifter på CPH-SVG-IAH?

6. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    5,297
    12,909
    Point:
    113
  7. jakobv84

Beskeder:
    3,760
    8,837
    Point:
    113
    OK det er jo ikke galt... Overvejer om man skulle springe på når nu flyet er så tomt og SAS betyder jo at der givetvis er et ekstra sæde til den lille... Jeg har godt nok kun 62.000 points så spørgsmålet er om man så skulle family poole ind resten eller springe på cash til ca. 9.000,- ... bum bum bum...

frankbrix "Synes godt om" dette.
  8. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    5,297
    12,909
    Point:
    113
    Altså, jeg checkede lige, synes ikke det er let, finde pladser mere, for overvejede en tur mere sidste uge af august.. Og nej, ikke galt.. Går udfra, at der er 50% rabat for børn.. Så 75K for 1 barn og 1 voksen, plus en billet, der optjenes point på. Men ved ikke om der stadigvæk er de tilbud ned til 9K, husk, så skulle du til Frankfurt.. Jeg har købt min for 10.033 og er nu guld igen...

9. alexanderln

alexanderln Cakespade member

Beskeder:
    2,362
    5,827
    Point:
    113
    Jeg har allerede lavet en :) @Henrik Olsen Bliver den uploadet på et tidspunkt? ;)

Henrik Olsen og Kristian "Synes godt om" dette.
  10. jakobv84

Beskeder:
    3,760
    8,837
    Point:
    113
    Jeg ville tage hende med som infant og bare sætte hende på et tomt sæde gratis... men sidste uge i august er forretningsrejsende vel også på... jeg tænke medio juli, men har ikke tjekket availability / priser.

11. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    11,693
    26,924
    Point:
    113
    Hej - Noget er misset - den har ligget klar uden at være online. Det får jeg lige løst og den er online i morgen eller søndag :)

12. alexanderln

alexanderln Cakespade member

Beskeder:
    2,362
    5,827
    Point:
    113
    obs, Ulrik, asf og 3 andre "Synes godt om" dette.
  13. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    11,693
    26,924
    Point:
    113
    Den er super god og får mig til at overveje en tur med fruen :)

14. clager

Beskeder:
    1,719
    5,871
    Point:
    113
    Hjemme fra min LYR tur og min sommer tripreport kommer snarest. Kan kun tilslutte mig - gør det næste gang SAS har bargains.

Flemming Poulsen, Ulrik, obs og 2 andre "Synes godt om" dette.
  15. clager

Beskeder:
    1,719
    5,871
    Point:
    113
    LYR bonus tur.
    Havde 20feb15 booket denne tur da SAS havde kampagne til Scandinavia. Brugte 10k point og dkk494 i skatter/afgifter på en tur på SAS GO med minimal flyvetid og fik en fin flyvning på 4t55m ud og 4t35m hjem via OSL. Selv med Schengen check i OSL var 35 minutter rigeligt til pas check + security og skift af gate - Svalbard er uden for Norge/Schengen. Selv en 20min forsinkelse på udturen gjorde intet og indchecket baggage kom med.
    Kunne have brugt 5K point mere på SAS PLUS men da der alligevel ikke var tid til Lounge nogen af stederne - i LYR findes det ikke - droppede jeg det - og CPH kl0630 havde absolut ingen ventetid i security så jeg blev med glæde lukket igennem paradiset i CPH Express slusen hvor folkene stod og kedede sig.
    CPH-OSL morgenflyvning var med en A321 LN-RKI med kun 30% load så rimelig med plads til at flytte rundt så jeg rykkede fra 24F som er nødudgangen ned til et ledigt 3 sæders på 29ABC. OSL-LYR , LYR-OSL og OSL-CPH var med B738 med næsten 100% load men hvor lædersæderne i en af de nyere 738 fra SAS Norge (med norsk flag på) LN-RRE fra 2009 og efter min mening er meget bedre end Recaro i de ældre maskiner LN-RRS og LN-RPR som har år på bagen.
    Kaffen var udrikkelig så jeg fik te på alle fire flyvninger. Maden på GO ser ikke spændende ud.
    Selv med 2 x 20 min forsinkelse på CPH-OSL og OSL-CPH pralede man stadig ved ankomsterne i hhv OSL og CPH med ankomst efter schedule da turene er sat op til 1t20m men aktuelt kun tager 55m. IMG_0362.JPG

Senest redigeret: 8/9/15
    Henrik Olsen, silferlood, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  16. clager

Beskeder:
    1,719
    5,871
    Point:
    113
    I forlængelse af ovenstående lidt mere fra det nordlige.

Som i kan læse i Alexanders beretning på forsiden idag er LYR en meget interessant bargain destination for beskedne penge/point når der er point kampagner. For den eventyrlystne er der et væld af udflugtsmuligheder lige fra fleredages bådture til snescooterture og hundeslæde kørsel. Der var Svalbard Marathon idag i LYR hvor man forventede stort fremmøde fra hele Europa.

Der er her om sommeren masser af liv og turister og flere ugentlige krydstogtskibe der kommer forbi LYR. I onsdags var bl.a. National Geographic Explorer i havnen. Temperaturen var her nu i juni mellem 1 og 3 plus grader og masser af sol og selvfølgelig lyst 24 timer i døgnet. Jeg boede på Coal Miners Cabin som er et vandrehjem i udkanten af byen. Regn med ca NOK600/nat inkl fin norsk "frokost" hvor Radisson/Scandic rask væk når op over NOK2k i døgnet her i højsæsonen. Alt er rasende dyrt som overalt i Norge. Den afsides beliggenhed gør at alt skal komme fra fastlandet og gør at et besøg i byens eneste supermarked kan ruinere en dansker der er vant til Netto etc - f.x. 1l mælk NOK36 kylling NOk130 1 pk cornflakes NOk50 1 snickers NOK28 mens en sixpack Carlsberg/Heineken 33cl dåse på "monopolet" kunne fås for beskedne NOK50.

Husk vintergear og natbriller fra tidligere lange flyveture til en bedre nattesøvn- hvis man da ikke doper sig i Mack bayer - se øltråden.

Som tidligere nævnt en STOR anbefaling til alle der vil bruge ganske få point på en meget interessant og sjov måde.

P.s. så ingen isbjørne udover dem på skiltene i byen men masser af rensdyr - der går rundt i byen som køerne i Indien!

Kristian "Synes godt om" dette.
  17. silferlood

silferlood VIP medlem

Beskeder:
    263
    660
    Point:
    93
    Kommer nytt erbjudande imorgon!

mhsalv, Kristian og Flemming Poulsen "Synes godt om dette"
  18. Flemming Poulsen

Flemming Poulsen VIP medlem

Beskeder:
    0
    4
    Point:
    99
    EBD kan vist booke fra mandag og EBG fra tirsdag...

19. Flemming Poulsen

Flemming Poulsen VIP medlem

Beskeder:
    0
    4
    Point:
    99
    Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om" dette.
  20. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    5,297
    12,909
    Point:
    113
    @clager - får man stempel i passet når man skal derop?

Del denne side