Så er der booket bonusbilletter, det er dæleme et godt tilbud, Plus til Nordnorge for 15.000 points... Når man er HELT uden status, betyder det da en del, at der også er loungeadgang i de forskellige lufthavne på turen, særligt med de norske priser på både vådt og tørt in mente BLL-OSL-LYR i oktober måned: kærestetur med konen, vi har 48 timer på Svalbard (tak for inspiration, @alexanderln !) BLL-OSL-ALF i november måned: mig og vores ældste dreng, familiebesøg i Hammerfest, to timers kørsel nord for Alta.
Glæd dig til Svalbard, jeg har været der tre gange på bonusbilletter med mine store teenage børn, en gang i mørketid (December) og to gange i juli.
Så lykkedes det at booke en tur til LYR med mine få bonuspoint! Dette er min første post, så derfor får I lige lidt baggrundsinfo. Jeg er en infrequent flyer, i hvert fald med *A (har desuden småsjatter stående hos SkyTeam og OW som ikke kan bruges til noget), men har med hiv og sving fået samlet 14.000 point sammen over det sidste års tid. Jeg elsker at flyve, men kan godt lide at prøve forskellige selskaber, og da jeg sjældent rejser i arbejds medfør og derfor selv skal finansiere billetterne (og har kone og 3 børn) er prisen altafgørende. Ved at kigge på charts har jeg for længe side spottet, at indenrigsflyvninger, herunder Svalbard, i Norge kunne fås fra kun 5.000 points og har derfor talt med min gamle mor om ikke vi skulle tage en mor og søn-smuttur til LYR på et eller andet tidspunkt. Vi ville så formentlig booke OSL-LYR retur og så finde billige færgebilleter fra fx Frederikshavn til Oslo med alle de ulemper det ville indebære, såsom mulige overnatninger i OSL, svinedyre transfers fra havnen til Gardermoen osv. Alternativt billige flybilletter med DY/SK fra BLL/AAL, hvor man nok også skulle have en overnatning i OSL i hvertfald én ende for at få det til at passe. Nå, men da denne point bargain dukkede op, slog vi straks til (eller det vil sige det tog et par dage med hjælp fra SKIT). Resultat: 2 bonusbilletter på PLUS, medio marts 2016: Mor: AAL-CPH-OSL-LYR, samme retur Søn: BLL-OSL-LYR, retur LYR-OSL-CPH-BLL (Loungeadgang både i BLL, OSL og CPH - det skal blive godt - husk på jeg ikke har status) Vi mødes i OSL på vej op og følges ad til CPH på hjemvejen. Pris: Tilkøb af 1000 ekstrapoint = 25 EUR og 499 kr i skatter. Fantastisk pris i mine øjne! Vi har 2 overnatninger i LYR, men har ikke booket noget endnu. Hvis I har gode ideer til lavprisovernatninger hører jeg gerne. Også ideer til udflugter er velkomne - har tænkt på gletschervandringer og selvfølgelig noget med nordlys. Nå, jeg vil ikke tage mere af jeres tid - Hav en fantastisk weekend! Klaus
Det lyder som en god deal. Hoteller er dyre i LYR, vi boede to gange på Radisson på bonuspoint, een gang på Svalbard hotel som er helt nyt og ligger midt i byen. Lidt udenfor "centrum" liger der et sted der hedder Mari-anns polarrig, som skulle være billigere og med en helt specielt atmosfære. Hvis i har en hel dag, så skulle i tage en tur til Pyramiden som er en gammel russisk mine der stadig er beboet af et par vagter. Det er som at træde indi en tidslomme hvis man nåede at oplevele østblokken før murens fald.
God tur til Svalbard. På side 12 i denne tråd fortæller jeg lidt om min tur til Svalbard på bonuspoint i den tidlige sommer og anbefaler et vandrehjem til byens laveste pris og som er helt OK.
Ahhh. Misundelig. Nåede desværre ikke at booke i de perioder jeg ville før en alt var røget :-( God tur til LYR
@klausbm vandrehjem/pensionater er til rimelig pris i Longyearbyen. Boede selv på Haugens Pensionat. Kan også anbefale at tage mad med i kufferten hjemmefra. Priserne i Supermarkedet er uhørte
God tur @klausbm jeg er/var selv i seriøse overvejelser om denne, og skrev derfor til en norsk kollega for at få lidt gode råd. Kogt ned anbefalede han http://www.spitsbergentravel.no/start/Opplevelser/Utflukter-sommer/Oversikt/ til aktiviteter og så at booke alt! på forhånd (og i god tid) selv evt frokoster og middage desuden var hans favoritsæson fra midt marts til slut april så den har du jo ramt fint god fornøjelse
Fortjener LYR/Svalbard ikke næsten sin egen tråd...!? Sikke mange herinde der har været deroppe, det er rigtig gode tips I deler ud af. Tusind tak for det!
Hej igen, Tak for de mange svar - jeg kan se at det er en populær destination. Som jeg husker det fra flere skiferier er Fastlandsnorge temmelig dyrt - en nordnorsk ø uden stabil skibsrute må være horribelt dyr, som I også nævner. Kan jo medbringe 2 kufferter på PLUS, til min 2-dages-tur, så har mulighed for at medbringe rigelig mad og drikke, hvis det kommer til at knibe med økonomien... @clager, har selv kigget lidt på Coal Miners' Cabins - kan både lide prisen og hostelkonceptet, hvor der er god mulighed for at møde andre rejsende. Med hensyn til udflugter har jeg også tænkt på Pyramiden, men forstår det sådan at der ikke sejles i marts, vel sagtens på grund af overisning. Klaus
@silferlood synes godt nok det er lang tid siden din ven har ladet høre fra sig, bare der ikke er sket ham noget...
@Kristian, neeee, kontakten er kvar! Han hjelpte precis en annan member her med en Avis sak. Jeg checker og återkommer.
Yes, det kommer neste uge, ikke på några langlinjer men lang rejsperiode. Rigtigt gott att ha en sån kontakt må jeg sige!
Jeg har idag fået email med tilbud på London, Dublin og Aberdeen for 18000 point t/r + skatter og afgifter. Særligt sidstnævnte synes interessant, da priserne på denne rute afspejler den manglende konkurrence: I mange år har oneway-'tilbudspris' været 799 kr., men dog på det seneste set til 599 kr., formodentlig fordi ex-Cimbers CRJ200 med 50 sæder det seneste år har været erstattet med SAS' egne CRJ900 med 88 sæder (nu i nye-Cimber regi). Aberdeen kan anbefales som et godt og nemt udgangspunkt for en tur til den skotske natur, jagt, fiskeri, whisky... Smukt altsammen Booking 17.-23. november. Rejseperiode 01.12.2015 - 31.03.2016.
Jep - kan din SAS-kilde komme nærmere hvilke destinationer der er reducert? Jeg gætter selv på Norden 50 % og så ca. 20-30 % på long haul M