Nya point bargains kommer

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af silferlood, 6/8/14.

  1. ChristianB

    ChristianB Nyt medlem

    Beskeder:
    12
    "Synes godt om" modtaget:
    13
    Point:
    3
     
  2. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    ChristianB, Baadsgaard, Henry og 4 andre "Synes godt om" dette.
  3. Michaelolesen

    Michaelolesen Aktivt medlem

    Beskeder:
    104
    "Synes godt om" modtaget:
    208
    Point:
    43
    Har booket BLL-CPH-IAD på Plus til hele familien på 5 personer fredag 9/12 til tirsdag 13/12 til den nette pointsum på 96.000. God deal må man sige...

    Var dog desværre lidt for hurtig ved tasterne, da jeg i min iver bookede, og tog flyet fra BLL kl. 6.20 med fem timers transit i CPH... det skulle have været næste fly fra BLL kl. 10.40 med 50 minutters transit.
    SAS chatten siger det koster 150 kr pr mand at ændre billetten. Nogen forslag til smartere (og gratis) måder? Tør man annullere og booke igen? Hvad hvis "mine" billetter ikke kommer frem igen, efter jeg annullerer...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Hvis billetterne stadig er tilgængelige ville jeg personligt tage satset, da pointene plejer at komme tilbage med det samme.
    Såfremt de ikke er tilgængelige så er det en alt for stor risiko, det er slet ikke sikkert de kommer tilbage.
    Jeg har ikke hørt om at de ville ændre det før mod et sådan gebyr, det lyder lidt underligt. I sidste ende ville jeg nok ende med at tage imod det, 750 kr for 4:20 for hele familien... det bliver en lang dag nok i forvejen med flyvninger vest på, jeg ville overveje det meget grundigt.
     
    Henry, Michaelolesen og Kristian "Synes godt om dette"
  5. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    1) har du fortalt familien i skal til IAD?
    - hvis ja, betalt 5x150kr og så er det ordnet
    - hvis nej, afbestil og book med det samme igen...
     
    Henry og Michaelolesen "Synes godt om" dette.
  6. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Jeg kunne ændre gratis via SAS.dk forleden - prøv det lige - mine bookninger, vis booking, ændre...,,
     
    Henry, Michaelolesen og Kristian "Synes godt om dette"
  7. Michaelolesen

    Michaelolesen Aktivt medlem

    Beskeder:
    104
    "Synes godt om" modtaget:
    208
    Point:
    43
    Mange tak for hurtig respons!

    God pointe, du har der... på den anden side kan ventetiden fordrives i loungen i CPH, men der er jo også en aldeles udmærket lounge i BLL, og kl. 6.20 ER tidligt, uanset hvordan man vender og drejer det :eek:
    Der er kun tilgængelige bonusbilletter i Go og Business, når jeg tjekker.

    Kun konen ved det, og jeg har kun "fået lov" at booke, fordi bonusbilletter kan refunderes... det er slet ikke sikkert, vi kommer afsted, vi ved ikke endnu om vi overhovedet kan. Vi kan vel også bare vente til vi har besluttet os for om vi vil bruge billetterne, før vi får dem ændret...

    Er allerede forsøgt, og der er ingen Plus billetter tilgængelige, og jeg tør ikke rigtig annullere, for hvad hvis de ikke kommer igen...
     
    Henry og Kristian "Synes godt om" dette.
  8. Michaelolesen

    Michaelolesen Aktivt medlem

    Beskeder:
    104
    "Synes godt om" modtaget:
    208
    Point:
    43
    For øvrigt, det er jo Plus billetter, vi har booket. Burde disse ikke være gratis at ændre og annullere? Disse regler gælder måske ikke når det er bonusbilletter?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Fleksibilitet afhænger ikke af kabineklasse på bonus billet.
    Når du siger det kun er en måsketur så ville jeg nok ikke ændre den endnu, da ændringsgebyr nok ikke bliver refunderet. Hvis du ændrer efter kampagnens udløb ved jeg ikke om det kan lade sig gøre for det nuværende antal point, evt. kan du spørge hvis du alligevel ringer og ser om der er en mere venlig agent der kunne ændre dem gratis.
     
    Michaelolesen og Henry "Synes godt om" dette.
  10. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Alle bonusbilletter kan annulleres gratis og ændres hvis der er plads. De 150,- lyder som et ekspeditionsgebyr i mine øre.
     
    Michaelolesen og Henry "Synes godt om" dette.
  11. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Bare lige en reminder, det er sidste dag i dag!
     
    Henrik Olsen, clager og Henry "Synes godt om dette"
  12. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Er komforten om bord meget bedre på plus? Jeg har sølv kort og overvejer bestille i Beijing eller Shanghai inden for min benefit periode, så jeg har fast track og Lounge allerede går jeg ud fra til december. Er det de ekstra point værd x2 for plus, såfremt jeg kan finde datoer?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    imho, jep. 6.000 p.p. er fandeme billigt for 2-3-2 mod 2-4-2, langt mere benplads, recline og bare et bedre sæde. Derudover drikkevarer, ekstra valgmulighed til mad, jeg mener også lounge i Asien (men check). Jeg er tilbøjelig til at mene at 15.000 point per segment ikke er forfærdelig værdi når man opgraderer til plus med point, så 3.000 per segment er da fantastisk.

    Jeg er helt overbevist om at jeg selv ville gøre det.. (har egentligt også gjortdet på de 4 "måske" billetter jeg har købt), men for at være ærlig har jeg jo egentligt ikke prøvet det nye go sæde...

    edit: jep lounge i Asien også, det får du ellers ikke som sølv: https://www.flysas.com/en/travel-info/at-the-airport/lounges/lounge-access/
     
    mdk, Sebastian011 og Henry "Synes godt om dette"
  14. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Foruden de fordele tbh. Nævner er wifi også inkluderet på plus (119DKK/3k points på Go).

    Har selv bestilt en plus tur til HKG.

    Er der nogle der ved om det er muligt at få sandwich' i mellem måltiderne på SAS plus i lighed med United PE og alm. Økonomi-klasse hos Singapore?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Prøvede at booke i går aftes, men deres hjemmeside var helt på dybt vand, sp det blev ikke til noget for mit vedkommende. Typisk SAS med uduelig IT
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. Schlandy

    Schlandy VIP medlem

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,653
    Point:
    93
    Havde samme problem i går aftes, men fik bestilt nu til morgen med rabatten
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. *flyer

    *flyer Sjeff

    Beskeder:
    245
    "Synes godt om" modtaget:
    631
    Point:
    93
    Hold da op... :rolleyes:

    Det kommer altid som en overraskelse, men vi er flere, som "betaler" Guldkort mv. af egen lomme. Yes, det sker faktisk... Jeg ser dog ikke relevansen af, hvem der "betaler" for, at man har et guldkort - det væsentlige for SAS må være, at nogen lægger en pæn sum hos SAS og SAS' samarbejdspartnere.

    Jeg prøvede også at booke nogle billetter til familien, og jeg havde også svært ved at finde datoer, som gav mening. Jeg endte med ikke at booke noget. Hvis man læser mailen fra SAS, står der ganske tydeligt, at "antallet af pladser er begrænset. På visse afgange, dage eller i højsæsonen kan der være få eller ingen tilgængelige pladser til laveste pointpris." Mit gæt er, at uge 7 er "højsæson" på de fleste destinationer, så det er nok den logiske forklaring på, at du ikke fandt pladser dér.

    Ps. Hvis man ikke er Diamant og flyver meget SAS Go på long haul, er der få gode grunde til at vælge SAS som privatkunde - så der er vi sikkert helt enige :)

    /Ham som er ved at opgive SAS og EBG
     
    ChristianB, THammer, Peter F. og 7 andre "Synes godt om" dette.
  18. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,808
    Point:
    113
    Jo, jeg tjener da point både på firmabetalte rejser og privatrejser. Jeg havde egentligt en forventning om, at 60% af mine point var firmabetalte, mens 40% var private. Men ville lige tjekke min seneste optjeningsperiode, før jeg laver et opslag her. Og det er faktisk omvendt: 60% af mine basispoint var optjent på rejser, jeg selv betalte for.

    Og jeg fører faktisk regnskab over mine point - og de firmabetalte point bruges kun på firma-relaterede aktiviteter (typisk på biletter og hotel-overnatninger, når vi ikke har budget til disse).

    Så jeg skammer mig slet ikke over at jeg:
    • tager godt for mig af retterne i loungen (specielt Lufthansas Senator Lounge)
    • bruger priority boarding
    • sommetider bliver opgraderet
    • sommetider har et frit sæde ved siden af mig
    • sommetider får nogle tilbud fra SAS, fordi jeg er en loyal kunde
     
    PENSIONISTEN, ChristianB, THammer og 9 andre "Synes godt om" dette.
  19. ChristianB

    ChristianB Nyt medlem

    Beskeder:
    12
    "Synes godt om" modtaget:
    13
    Point:
    3
    Hej Flyer m.fl.,
    Tak for svaret. Jeg fornemmer, at vi ikke er specielt uenige.

    Jeg skrev faktisk Diamant-kort og ikke guldkort ;) Og så vil jeg gerne beklage, at jeg brugte forkert ordstilling. Jeg mente naturligvis "Mit gæt er, at *langt fra* alle diamanterne selv har betalt for deres ture, men gerne bruger business-indtjente point til at rejse privat efterfølgende." Det gætter jeg stadig på, og deres (firmas) loyalitet kunne nok bære, at alt under pandemium og diamant fik lidt flere smuler fra de riges bord at slås om.

    Min pointe hér er, at SAS med deres totale førstevælger-koncept misser at lokke størstedelen af lavstatusfolket til at snuse til potentialet ved at bruge dem så hyppigt som muligt. Brandingmæssigt kan jeg ikke forstå det. Hvis ikke loyalitet til flyselskabet giver mig bare en lille smule igen for de sædvanligvis dyrere billetter, kan jeg lige så godt gå lavpris hele vejen.

    Men det står os selvfølgelig også frit for.

    P.s Jeg fandt en billig weekend for familien i Stockholm og en før-vinterferie i Paris på point. Kæmpeeventyr i vente ;)
     
    Ulrik og Henry "Synes godt om" dette.
  20. ChristianB

    ChristianB Nyt medlem

    Beskeder:
    12
    "Synes godt om" modtaget:
    13
    Point:
    3
    Hej Henry,
    Jeg kan ikke se, hvorfor du skulle skamme dig. Heller ikke selvom alle dine point var firmabetalte? Du skal som person på ingen måde stå til regnskab for, hvordan du udnytter de fordele, SAS giver dig.

    Jeg undrer mig alene over SAS' strategi, fordi jeg finder det besynderligt, at *alle* fordelene går til de høje kort. Der er ingen små overraskende "fordi du flyver med os" tilbud, før du nærmest deler postadresse med koncernen. For mig er det en sten i skoen, som ikke øger, men skader loyaliteten.

    Dét var min 25 øre.
    Mvh/C
     
    Ulrik og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side