Norwegian har her til morgen oplyst at de starter en rute fra København til Boston, samt Oslo til Boston. Er de kommet SAS i forkøbet med st lancere en rute til Boston? Stand By siger her til morgen at de gætter på to ny ruter - en til USA og en til Asien.... Det bliver mere og mere spændende og godt at se at der kommer flere og flere ruter til København
Tror dig mest på at SAS laver en fast rute for København til Miami med daglig afgang og så Oslo til Miami 2-3 gange on ugen i sæsonen. Asien gætter jeg på Seoul forsat fra København. Tror Arlanda står over denne gang grundet den træge start på Hong Kong.
De har da helt sikkert tænkt at de ville komme med noget inden SAS offentliggør. Men synes nu ikke det er nogen speciel god idé. Hvis SAS kommer med nyheder imorgen, så druker Norwegians ruteopstart i det. En ugentligt til BOS er trods alt ikke nogen kæmpe nyhed...
Hvordan er det med de tilskud som de forskellige ruter giver - er det ikke "kun" første rute der får noget?
Jo det kan der være noget om... Men det er vel opstartstidspunktet og ikke annonceringstidspunktet som er afgørende. Så vil tro at hvis SAS starter den far 1. april, så er det dem som kan få rabatten. Er dog ikke sikker
Alle andre long haul fra CPH med Norwegian, er vel nye ruter og dermed med tilskud. Så kunne de finde på at åbne en uden?
Det er det min pointe er. Det er netop derfor de åbner op med kun 1 eller 2 ugentlige afgange for at få dette tilskud. Tror det er et vigtigt parameter i selve prissætningen og dermed gælder det om at komme først. Det er det samme vi ser hos Ryanair og easyjet i Europa.
sad lige og kiggede på United "hubs", så hvis man skal feede en Hub i US og det skal være Staralliance (United), er der følgende options: Denver, Houston og Los Angeles Så mon ikke, det er en af de 3 der bliver annonceret?
Tror ikke man skal lægge så frygteligt meget i om det er en *A hub længere. Samarbejdet i alliancen er ikke nær så stærkt som det har været. Desuden ser man ofte forbindelser i USA med American og Virgin til/fra SAS-ruter. Star samarbejdet er naturligvis stadig noget som spiller ind, men jeg er sikker på det ikke vægter helt så højt som for år tilbage. MIA er ikke Star hub, men der er stadig mange connection muligheder med Copa og Avianca. Og hvis samarbejdet med AA også videreføres her, så er mulighederne rigtig mange. BOS er jeg enig i at der ikke er så mange connection muligheder fra. De potentielle partnere - både Star og AA - har ikke særligt meget fokus på BOS. Og de ruter de flyver er delvis til steder, hvor SAS selv har langruter til. Så det giver ikke meget mening at give partnere en del af billetprisen for at få kunderne dertil. Men lidt muligheder er der dog. JetBlue, som er størst i BOS, samarbejder med Icelandair - og det sætter nok en begrænsning på også at samarbejde med SAS. Southwest er også udelukket som partner. Og så er der ikke så mange muligheder tilbage...
Synes der er nogle gode bud på sitet, og nogle vil nok sige det er gæt som nok er helt hen i vejret! Jeg baserer det ikke på noget CPH-PHL ARN-ICN CPH-GIG Helt hen i vejret måske, eller er det realistisk?
Nej det er der unægeteligt ikke fra BOS. Jetblue er så afgjort den væsentligste magtfaktor i BOS -- og et selskab der har et godt ry og et interessant netværk. Og et rigtigt solidt business class produkt i Mint. Ville da være interessant hvis de samarbejdede med SAS (fremfor Icelandair?), men det er nok relativt usandsynligt. Er der iøvrigt nogen grund til at SEA ikke bliver nævnt? Det er en hub der vokser, et område med mange store virksomheder (og dækker også Vancouver og Portland som områder) og mange fly videre med især AS til Alaska og Hawaii.
Hvordan var det nu? man tog afsted 15:50 og landede 16:50 og tøffede hjem ved 19 tiden og landede ved 13 tiden, så det kan jo godt lade sig gøre med en maskine... og der er vel fragt i den her maskine også, ifht f.eks. CPH-MIA og tilbage? Men jeg husker, at ikke længe efter at SAS sluttede til SEA, så overtog Lufthansa den, så ligge at konkurrere med dem vil også virke lidt dumt?
SEA gav mening i mange år for SAS. Da de droppede ruten var det vist ikke kun LH, men også Icelandair som startede op. Mener også, at Delta startede op på CDG og AMS. Herudover er der BA på LHR. SEA er endvidere Delta-hub, så dermed kan SkyTeam tilbyde videre connections et i noget større omfang end SAS kan i begge ender. Går ud fra, at mange Seattle-baserede amerikanere også foretrækker Delta, når det er her de optjener deres mileage.[/QUOTE]
Såvidt jeg har hørt, så var et af problemerne med SEA at flere af de helt store kundeemner derovre krævede daglige afgange for at lave de store kontrakter. "Demand" fra Skandinavien til SEA er forøvrigt kun lidt over halvdelen af til f.eks. BOS og en femtedel af f.eks. MIA. På de slides SAS viste til MegaDO, så skrev de selv at destinationer med under 70k pax om året var ekskluderet.
Det må være om meget snart det bliver offentliggjort, nu en teaser på Facebook... https://www.facebook.com/SAS?ref=ts&fref=ts