Ombookning af bonusrejse

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Nicolas_, 20/4/18.

  1. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    456
    "Synes godt om" modtaget:
    1,283
    Point:
    93
    Mit bedste bud er, at du ikke kan "gemme" rabatten til senere, men at den kun gælder bookinger foretageti perioden.
    Hvis du havde en booking foretaget før kampagnen, kunne du afbestille den (gratis) og booke en lignende rejse med rabat.
    Jeg har ikke nærlæst betingelserne for bonusbiletter, men mener ikke at de er flexible men at de kan annulleres.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Thomas von Moos

    Thomas von Moos TVMO

    Beskeder:
    116
    "Synes godt om" modtaget:
    341
    Point:
    63
    Ved du om alt også bliver blokeret i påsken?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,196
    "Synes godt om" modtaget:
    3,966
    Point:
    113
    Det mener jeg ikke er tilfældet. I år var der i al fald bonuspladser hen over Påsken et par måneder i forvejen. Bookede selv 3 stk til HKG i Plus og 1 i Biz i Påsken
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    456
    "Synes godt om" modtaget:
    1,283
    Point:
    93
    Nu er det vel ikke en business til dig, og plus til konen/ungerne ?
     
    AaB_CPH og Henry "Synes godt om" dette.
  5. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,196
    "Synes godt om" modtaget:
    3,966
    Point:
    113
    Nej - jeg var faktisk galant nok til at placere Biz sædet hos min viv. Bød og fik så en upgrade på udturen til ungerne og jeg (meget mod min vilje - men for DKK 5.400 for 3 var det faktisk ganske OK). På hjemturen havde ungerne og jeg en fest i Plus - sjældent er 11 timer gået så hurtigt.
     
    AaB_CPH og Henry "Synes godt om" dette.
  6. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Hvem tør lave sådan et stunt? :eek:;)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    456
    "Synes godt om" modtaget:
    1,283
    Point:
    93
    Der er faktisk en rigtig god historie bag min kommentar :)

    I 2014 arbejdede jeg på et projekt i Kina, hvor jeg var frem/tilbage nogle gange.
    En af gangene skulle jeg være derude i 3 uger, og så havde vi aftalt at konen + 3 børn fløj CPH->BJS og så kunne vi holde 2 ugers forlænget efterårsferie, inden vi fløj hjem sammen.
    Vi havde en fantastisk tur, da perioden lå lige under et topmøde, så der var frisk luft og solskin hver dag.
    Da vi skulle hjem, havde kone/børn jo deres returbilletter på GO og jeg havde "kun" min firmabetalte returbillet på Business. Og da flyet var fyldt, kunne vi desværre ikke opgradere...
    Et par gange i løbet af turen, fyldte jeg lommerne med slik/chokolade fra Business baren og læssede af dernede i "pøbelafsnittet".
    Der var ikke nogen utilfredshed blandt nogle parter, da det hele tiden var præmissen, at firmaet betalte min returbillet.

    PS. Farmand har senere haft mulvarpen fremme, da vi i 2016 var i Washington på Business class, alle fem :)
     
    Frequie, Martin81, SophieHendriksen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  8. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,382
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113

    Så vil jeg da også lige komme med min historie. Den er godt nok 15 år gammel - altså fra dengang vi fik en god servering på Business og en OK servering på Economy med gratis drikkevarer etc.

    Svetlana og jeg skulle følges ad fra CPH til Moskva. Vi havde holdt jul i Danmark og skulle holde nytår i Rusland. Jeg havde fået en bonusbillet på business (som det hed dengang), mens Svetlanas billet var køb på Economy (der var hverken point eller penge nok på kontoen til, at jeg lige kunne købe en billet på Business). Så, der var lagt op til, at vi ikke kunne sidde sammen - og flyet var naturligvis stopfyldt.

    Da alle havde fået sat sig, gik jeg en tur ned bag gardinet og spurgte herren på midtersædet ved siden af Svetlana, om han var interesseret i at bytte plads, så jeg kunne sidde sammen med kæresten. Det var han naturligvis, da han så mit boarding pass.

    Og jeg fik ros for mine overtalelsesevner. ;););)
     
    PENSIONISTEN, Frequie, Martin81 og 4 andre "Synes godt om" dette.
  9. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Ja jo jeg er med. Her i familien havde min mand nu byttet og sat sig ned på monkey i stedet for, men jeg er måske også lidt forkælet :rolleyes:
     
    PENSIONISTEN, jakobv84 og Henry "Synes godt om dette"
  10. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Nå, havde så lige en anden bonusbillet jeg ville forsøge at ændre...

    Skærmbillede 2018-04-26 kl. 08.39.23.png
    Suuuuper :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:
     
    clager, Frequie og Henry "Synes godt om dette"
  11. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Er der nogen her der ved hvilken tidsfrist som gælder for annullering/ombooking af SAS bonusbilletter ?

    Jeg har hele tiden haft opfattelsen af at det var indtil kl. 23:59 dagen inden afrejse. Men i går fik jeg at vide af SAS kundeservice at det var sidste _arbejdsdag_ kl. 23:59. Dvs. hvis afrejse er en søndag så er det fredag kl. 23:59 som er fristen for at ændre eller annullere en SAS awardbillet.

    Nogen som kan af- eller bekræfte ?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. Claus Heine

    Claus Heine VIP medlem

    Beskeder:
    172
    "Synes godt om" modtaget:
    460
    Point:
    63
    Det er korrekt, at de nuværende regler siger én hverdag før anvendelsen af bonusbilletten. Du kan læse betingelserne her: https://www.sas.dk/rejseinfo/vilkar-og-betingelser/eurobonus/
     
    obs og Henry "Synes godt om" dette.
  13. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,097
    "Synes godt om" modtaget:
    4,317
    Point:
    113
    Tillader mig lige at spørge dette velinformeret forum om råd.
    Har booket en t/r til Melbourne via Singapore med Singapore Airline hos SAS i januar.
    Arbejdsmæssige årsager kan gøre at jeg er nød til at skubbe turen til senere og dette spurgte jeg til hos Diamondservicen, her var svaret at de ville være nød til at aflyse billetten og så udstede den igen, men prisen på turen er i mellemtiden steget så jeg ville skulle være nød til at punge ud med 100.000 ekstra points!
    Som jeg ser det er det ikke en rebooking men en ny tur der bestilles?
    Jeg er helt med på at de gerne vil have et "service fee"

    https://www.sas.dk/misc/terms-and-conditions/star-alliance-award/
    2.13 Cancellations and rebooking. You can cancel your booking and receive a full refund within twenty-four (24) hours of making the booking. Rebooking and cancellation of Star Alliance award tickets is allowed up to one business day before the outward departure time. Once you have started your outbound journey, your homebound journey cannot be rebooked or cancelled. In the event of cancellation up to one business day before the outward departure, valid points will be transferred back to the EuroBonus account (expired points cannot be transferred back to the EuroBonus account). Any service fee will not be refunded at cancellation. A service fee will be charged for rebooking of Star Alliance award tickets.
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side