On Board Couriers

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af klausbm, 13/1/17.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Jeg har desværre ikke været på tur med dem. Så kan ikke hjælpe her.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. RasmusP

    RasmusP Aktivt medlem

    Beskeder:
    87
    "Synes godt om" modtaget:
    205
    Point:
    33
    Ud fra den ene oplevelse ville jeg nok ikke anbefale at man tager en opgave for dem.

    Virkede uorganiseret og nu svarer de ikke. Fik også lige læst på deres hjemmeside, at de ikke mener de kan betale for reimbursables hvis man ikke udfylder og sender en form inden for 14 dage fra ens flytur...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    @tbh har været afsted flere gange, måske han kan hjælpe dig (han er dog på ferie lige nu, såvidt jeg ved med dårligt internet).
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Lyder ubehageligt. Jeg tror heller aldrig jeg har rost deres organisering, men jeg har da fået mine penge, en gang krævede det et par remindere.
    Jeg fik en invitation til en Google drive mappe på første tur og der var et dokument der skulle udfyldes inden for 2 uger efter modtagelsen af dette. Efterfølgende har jeg genbrugt den template. Det var ikke yderligere kompliceret, navn, adresse, bank info, fløjne rute, udgifter i original valuta ,og konverteret til euro samt en sum af det og honoraret. Og så selvfølgelig kvitteringer.
    Forsøg at send den info i en mail og sig at hvis det skal være med deres template må de sende det på en måde du kan modtage det. Det er mit bedste bud.
    Jeg håber du får dine penge! Ærgerligt vi ellers ikke har hørt noget om den tur...
     
    mathiasfe, Henrik Olsen, isolCBflyer og 4 andre "Synes godt om" dette.
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Nyt job?

    IMG_4523.PNG

    Ellers fin lille tur på et døgn. Jeg har dog noget arbejde som gør at jeg ikke kan i dag.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. henrikbjorn

    henrikbjorn Aktivt medlem

    Beskeder:
    120
    "Synes godt om" modtaget:
    229
    Point:
    43
    Samme her desværre, afslutning af projekt periode.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    Fik den også, men sidder i Guldstuen på vej til Berlin. Så det blev heller ikke denne gang.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Fik den også. Undrede mig over, at det ikke stod nærmere angivet, hvor i Sverige. Nemt nok at nå til Malmö inden for tidsrummet, men hvis det bare var noget længere væk, ville man være pænt presset.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    Kan være det er nogle svenske træpenge der skal fragtes for SAS til at betale regninger. Der kan en bank i Malmø bruges. :p
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Lange Nase


    Unfortunately we have to cancel the OBC Mission.

    We hope to contact you soon with a new OBC mission.

    Cancelled OBC Mission Details:

    Mission details:

    Pick up time at pick up location (local time): 22/08/2017 10:35

    Pick up location

    Drop off location

    Sweden
    Sweden

    Ghent
    Belgium

    You will return on: 23/08/2017 12:00
     
    PeterA, Henry og tbh "Synes godt om dette"
  11. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Som sædvanligt med det firma. Jeg bruger ikke deres app mere, den tager for meget strøm og jeg vil ikke overvåges af dem når der aldrig sker noget.
     
    clager, PeterA og Henry "Synes godt om dette"
  12. Chrissloth

    Chrissloth Nyt medlem

    Beskeder:
    3
    "Synes godt om" modtaget:
    12
    Point:
    3
    Hej alle - jeg har arbejdet et par år for et større logistik firma i England, og hovedsageligt arbejdet med hastefragts segmentet eller OBC's (når kunden da ellers har råd). Hvis nogen af jer har spørgsmål til processen kan det da være jeg kan hjælpe :)
    Jeg har trods alt arrangeret en hel del, og også været på et par stykker selv.

    Efter jeg er flyttet tilbage til Danmark har jeg været tilmeldt både Wings og Timematters, jeg har dog aldrig fået noget ud af at arbejde for wings, men jeg har da været på en tur med timematters.

    Jeg har også tidligere arbejdet med Timematters, hvor min tidligere virksomhed var kunde hos dem, og kan ikke sige andet end at de er yderst profesionelle omkring hele processen.. :)
     
    MaleneChristensen, Peter F., klausbm og 3 andre "Synes godt om" dette.
  13. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Takker for lidt “insiderviden” og velkommen til InsideFlyer :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg synes det bliver færre og færre tilbud, selv af dem der ikke bliver til noget. Snart 3 måneder siden jeg har været afsted. Kender du til andre firmaer hvor man har en chance for a komme ind, som værende baseret i DK?
     
    SophieHendriksen og Henry "Synes godt om" dette.
  15. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Enig, jeg har faktisk helt glemt, at jeg er tilmeldt!
     
    MaleneChristensen, tbh og Henry "Synes godt om dette"
  16. Chrissloth

    Chrissloth Nyt medlem

    Beskeder:
    3
    "Synes godt om" modtaget:
    12
    Point:
    3
    Hej Tbh - det der er med OBC's er, at det oftest skal går VIRKELIG stærkt. De fleste af vores kunder var enten flyselskaber (levering af reservedele), større fabrikanter af biler eller elektronik (levering af reservedele til maskiner), store modehuse (levering af tøj fra store modehuse til andre) og hospitaler/private klinikker (levering af menneskedele/test resultatet).

    Problemet med lige netop Danmark er at for at der skal være et grundlag for OBC's, så der simpelthen også være producenter af de ''varer'' som skal sendes ud.. Specielt i forhold til Jylland er det meget begrænset med mængden af varer som haster nok til, at der nogensinde bliver behov for at sende et OBC. I københavn og omegn vil der oftest værre et større grundlag for det, men slet ikke på samme måde, som vi oplevede i f.eks. London eller i Frankfurt eller andre større ''hubs'', hvor det faktisk ikke er umuligt at leve af.. :)

    De største ''udbydere'' på market (som jeg kender til) er: Timematter, WingsOnBoard, Chapman Freeborn, Air Charter Services samt DHL :)

    Og sørg altid for at have en forsikring! Du er oftest hyret som ''konsulent'' til at levere pakken, og er derfor ikke ansat som medarbejder af den pågældende virksomhed, og du er derfor helt selv ansvarlig for alt der kan gå galt på rejsen! :)
     
    Beaglen, MaleneChristensen, Peter F. og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    Ja, der er ikke meget aktivitet fra OBC i Danmark. Jeg har sidst fået et tilbud i Danmark tilbage i april. Til gengæld får jeg en masse tilbud, når jeg er i udlandet. I september fik jeg et tilbud om en tur fra Sverige til Spanien dagen efter jeg var kommet hjem fra Gøteborg. Mens jeg var en uge i Hong Kong fik jeg tilbud om både en tur til Tyskland og til Toronto. I sidste uge fik jeg i Berlin et tilbud om en tur til Abu Dhabi. Så OBC er bestemt aktive, men ikke i Danmark.
     
    MaleneChristensen, T4L, Chrissloth og 1 anden person "Synes godt om dette".
  18. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Selvom livet som OBC er lidt blodfattigt hvad opgaver angår var det nu en god lille ting time:matters sendte ud som julehilsner i år til deres flyvende folk.
    DPD kureren ringede på døren lidt over syv imorges med en lille bitte pakke med en multi adapter.
    God at have på en USA tur.
    Danke schoen, time:matters. F2DE69C7-26C6-4351-A804-4A0FBA1B211E.jpeg
     
    mathiasfe, MaleneChristensen, THammer og 4 andre "Synes godt om" dette.
  19. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Du skulle da have taget billedet fra den anden side hvor der er et "Airmates" logo!
    Jeg blev tilbudt et par ture for første gang i måneder, måtte desværre sige nej, men de blev aflyst alligevel..
     
    Henry og clager "Synes godt om" dette.
  20. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Min var time:matters logoløs.
    Importøren af adapteren i Bremen havde sat sit navn på modsatte side
     
    Henry og tbh "Synes godt om" dette.

Del denne side