Opdatering til EB optjening på SAS & *A

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af tbh, 17/9/14.

  1. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Tjah, who knows... Men det er i hvert fald endnu ikke blevet publiceret på eks. det danske eller svenske site. Dog, hvis man skifter sprog, får man den nye tabel.

    Men nu har SAS aldrig været særligt gode til at specificere betingelserne for deres tilbud, så det kan vel ikke undre nogen at de ikke eksempelvis angiver hvornår en pointtabel er gældende fra.
     
  2. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Hvis man nu har købt en rejse med dem mhp at optjene point, og det fremgik af bookningen, at man eks. optjener 2000 point, så er det vel en del af aftalen selv om optjeningssatsen skulle nedjusteres senere. Eller står der noget med småt i betingelserne, hvor de forbeholder sig retten til at ændre i dette efter køb?
     
  3. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Mener at have læst at forbeholder sig rettigheden til at ændre uden varsel, men det lyder som noget der kan (eller i hvert fald burde være) på kant med loven at give mindre efter du har købt? Med den rettighed mener de måske også før køb, og det er et stykke tid siden jeg var i gennem de betingelser.
    Jeg havde 'held' med at få point på en SQ codeshare, fordi point beregneren havde vist at det gav point (dog med et arrogant svar om at det var goodwill, og at det var blevet rettet, hvilket det først var efter jeg havde skrevet til dem, og min flyvning var booket ca. 6 måneder før).

    Mon ikke det ville give for store problemer til at det er værd at snyde folk for de point på i forvejen solgte billetter.
     
  4. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    SAS gør jo netop et nummer ud af at angive, hvor mange point man optjener, når man foretager en booking. Nedenfor fremgår tydeligt, at man som guldkunde optjener 1250 point. Hvis man gad at forfølge en eventuel tvist om dette (hvis den altså måtte opstå), er jeg ikke sikker på, at SAS ville have en god sag. Det ville være en anden sag, hvis ikke den potentielle pointoptjening var anført under bookingprocessen. Jeg tror dog, at SAS ville være rimelige ved henvendelse til kunderservice, hvis der skulle opstå en eventuel problemstilling som dette. Vi får se. Jeg skal faktisk til Berlin på tirsdag og jeg satser meget kraftigt på at få de point, som jeg er blevet lovet, da jeg bookede min billet.

    sasbookingpoint.jpg
     
  5. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Det er fint at man kan se det i booking-dialogen, for bonuspointene er jo også en del af pakken. Men problemet er bare at de ikke står anført på din bekræftelse eller billet i øvrigt. Så du har ikke rigtigt noget bevis for hvor mange point du burde optjene på en given tur. Stod det f.eks. anført på booking-bekræftelsen, var der ikke noget problem.

    For at undgå "slagsmål" med kunderne, og det pres som det giver på kundeservice, burde det derfor også være i SAS' interesse at skrive på siden med pointtabellen, hvornår den er gældende fra, sådan at kunderne ikke kan være i tvivl om hvor mange point de vil optjene på en given tur.

    Men jo, jeg forestiller mig da også at SAS vil være rimelige, hvis man henvender sig. De plejer da normalt at være ret servicemindede. Men jeg tænker bare på hvor meget, den slags henvendelser koster SAS, kontra hvad det ville koste at tilføje en enkelt linje på en hjemmeside, der angiver hvornår de pågældende oplysninger er gældende fra...
     
  6. Simon Toft

    Simon Toft Guest

    Jeg har lige bestilt booking CPH - MXP - CPH som MR til 3000 EBB. Lander 1910 i MXP og skal af sted igen kl. 20.00. Bliver spændende at se om jeg kan nå ud og ind på 50 min. :D
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  7. Simon Toft

    Simon Toft Guest

    Jeg har lige talt med SAS Kundeservice. I princippet behøver jeg ikke forlade lufthavnen. Jeg kan stige af flyet gå en lille tur også hoppe på flyet igen uden at forlade gaten faktisk. Så det er jo super. :D
     
  8. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Det er jo klart. Det interessante ifht et mileage run er, hvor lang tid det tager fra du kommer ud af flyet, til du igen står ved gaten. Lufthavne, hvor man blot kommer ud i et fælles ankomst/afgangsområde ved gaten er jo klart det bedste, fordi man blot kan boarde med det samme. Men i de tilfælde, hvor ankomne og afgående passagerer er adskilt, kan det være et problem. Her tænker jeg på, at man i mange lufthavne fx. Bangkok, bliver ledt ud på ét niveau for ankomnepassagerer og skal igennem security for at komme tilbage til afgangsområdet. Det samme er tilfældet med bus, hvor man kan risikere at blive transporteret langt til en udgang, og der så er langt retur gennem security og ankomstområdet.

    Jeg skal faktisk selv i aften på et MR til Berlin og her skal jeg kæmpe mig tilbage til gaten. Heldig er TXL ikke så stor, så mon ikke det går :)
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  9. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    MR til Berlin?? Har det været meget sent booket eller utrolig godt tilbud? ellers lyder det da ikke som så fantastisk pris per mile/point?

    Men der er jo også en grund til at der er en MCT, og hvis flyet er forsinket ved ankomst så er det jo højest sandsynligt det samme fly ved afgang, så der burde være en god chance for at nå tilbage med samme fly og i værste fald så, så længe du har gjort dit for at nå flyet så burde du i hvert fald blive ombooket.
     
  10. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Men jo desværre kun 5.000 LH miles oveni når det er samme dag, ik? :D
     
    tbh "Synes godt om" dette.
  11. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Det var helt klart ikke den bedste deal, men gav lige omkring 750 og får 2500 point, og jo, booket sent. Det var det eneste der var og samtidig noget jeg kunne nå efter arbejde. Sidder her i guld loungen og spiser fiskefrikadeller med en lille GT og det er jo i sig selv en bonus :)
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  12. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    fiskefrikadeller igen... Der var laks i lørdags... Serverer de kun fisk??? I det mindste husker jeg remouladen som værende spiselig.
    Hov det gik vist lidt off topic :p
     
  13. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Det er jo som sagt en form for bonus.
     
  14. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,473
    Point:
    93
    Et rigtig godt milage run er når man kan flyve CPH-OSL-BCN-OSL-CPH for ca. 2200 kr. Det tager dog 12 timer da man starter i CPH 06 og er hjemme i CPH kl 18. Men er man guld er der lounge muligheder flere gange og på plus er der også mad. Sådan en tur giver 12500 point hvis man allerede er guld
     
    Senest redigeret: 24/9/14
    emil falkentoft og Kristian "Synes godt om" dette.
  15. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,281
    "Synes godt om" modtaget:
    6,825
    Point:
    113
    Ahr, der er vist et nul for meget. Ellers må jeg sgu se at komme i gang ;)
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  16. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Kan bekræfte, at den nævnte optjeningsjustering ikke er trådt i kraft. Var en tur i Berlin TXL og der fik jeg 1250 point begge veje (her den 23. september).

    Hvis man kigger nærmere på det nye skema (se linket i min post ovenfor), så er det også blevet rettet, så både Tyskland og Polen nu indgår i EU1 og ikke i Nordic+. Ergo, den må være blevet rullet tilbage.
     
    Senest redigeret: 27/9/14
    obs, asf og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  17. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Lige en hurtig opfølgning på min tidligere post. Tyskland og Polen er rigtig nok ikke nedgraderet fra EU1, men der er stadig en mindre justering blandt grupper af lande, hvor der opereres med 4 niveauer:

    Nordics, EU1, EU2 og EU3

    Gammelt point chart: http://www.flysas.com/en/eurobonus/earn-points/airlines/sas/chart/
    Nyt point chart: http://www.flysas.com/en/eurobonus/point-charts/sas-points-charts/#tab3

    Eneste umiddelbare forskel mellem det gamle og nye pointchart er en nedgradering af Schweitz fra EU2 til EU1.
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  18. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Øv, Schweiz var ellers til tider ret god som MR destination med under 800 kr for 3.000 point (ikke at jeg nåede at bruge det).
    Hvis den eneste ændring er en nedgradering giver det selvfølgelig mening det ikke er blevet annonceret.
    Og tillykke med EBD! (er det ikke nyt?)
     
  19. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Enig i at det kunne have været være med ændringer af EU2 til EU1. Men at det kun er Schweiz, så er det ikke den største katastrofe, men som @tbh nævner så er der endnu et mileage run land som er forsvundet fra kortet.

    @PeterA - Tak for god information :)
     
  20. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    ja, det er naturligvis surt, men omvendt så er der bedre destinationer til MR så som Barcelona. Ellers er der jo rigeligt med destinationer i Italien. Havde ellers håber på, at Italien blev opgraderet til 2000 point, men det lader til, at det ikke blev til noget.

    Og, jo. Er for nylig blevet EBD. Det mærker man overhovedet ikke noget til. Kunne faktisk være blevet det lidt tidligere på sæsonen, men jeg valgte at køre en statusmatch på United istedet med nogle af deres flyvninger, så nu er jeg også Gold hos dem :) Og der er væsentligt flere fordele. Bl.a. at man kan booke direkte ind i Economy Plus (som typisk koster 80-100 USD ekstra pr. flyvning) og man automatisk står på ventliste til upgrade på business class.
     
    Senest redigeret: 28/9/14
    Nicki Lolk Sørensen, Kristian og Henrik Olsen "Synes godt om dette"

Del denne side