Har endnu ikke oplevet en alle de omtalte courtesy upgrades, dem må jeg have til gode til når jeg skal oversøisk. Havde dog følgende meget positive oplevelse forleden på grund af min status som EBD. Det er meget kort blevet omtalt her på siden at os med EBD vil have lettere adgang til at booke bonusrejser. Hvordan dette foregår fandt jeg nu ud af. Med to små børn og den første som begynder skolen næste år havde jeg besluttet mig for at checke om der var ledige pladser næste sommer på ruterne til Sydeuropa. Det var dog noget af en opgave for alle udrejser med tiltænkt EuroBonusmedlemmer var udsolgte (eller nok snarere spærrede). Det var dog ikke værre end at jeg skrev en mail til SAS og gjorde udtryk for min undren. Svaret kom prompte fra en meget venlig medarbejder som tilbød at hjælpe mig på trods af at der så udsolgt ud: " ...jeg har mulighed for at bede om pladser til jer fordi du er Diamond medlem." Denne uge sendte jeg så nogle fleksible datoer for hvornår vi ville rejse, fik svar på under en time og inden for tre timer var det bestilt, bekræftet og betalt. Jeg følte mig denne gang meget værdsat som loyal kunde hos SAS, det var virkelig hurtig og fin service. Andre som har prøvet noget tilsvarende?
Oplevede den samme service ved booking af bonusrejse til Californien til august. Ingen billetter på sas.dk, men skrev til dem og de "hjalp " mig.
I dag valgte jeg at udnytte min Diamant status. I Düsseldorf i Senator lounge (ikke noget specielt i det), fik 17 D i det canadiske Bombardier tog med seatblock, resten af flyet fyldt - tak SAS. Udnyttede mine frie drikkevarer - en cola, en smoothie og to Mikkeller til at tage med hjem " vil du ikke tredie til i aften?", men der blev jeg alligevel flinke mig og takkede nej. De er nu drukket til aftensmaden. Ved ankomst tog jeg så i Guldstuen og fik? nej, ikke laks i dag, men tun mousse, masser af brunkager og pebernødder, kaffe, øl og en cola. Brugte godt og vel 90 minutter hvor jeg også fik lavet lidt arbejde og skulle lige hilse på en gammel veninde der skulle til Paris - hende ville jeg ellers gerne holde weekend med i Paris .Ventede på eftermiddagsserveringen og hotdogs men måtte desværre videre. Tankede mit rejsekort med SAS/MC triple point.
Var til Sankta Lucia i westminister cathedral. Kostede 1000 eurobonus point for 2. En kæmpe stor oplevelse.
Skrev til diamant mailen for at få refunderet skatter på en bonus billet, ~6 uger efter jeg havde afbestilt den. Tog 'kun' 4 mails før det lykkedes
Om det er EBD status eller ej ved jeg ikke, men jeg FATTER ikke SAS (denne gang dog positivt ment) Havde lagt cash bud i PlusGrade på både business og plus fra MIA i dag. Til min store fortrydelse gik ingen af dem igennem. Ved indtjekning fik vi så at vide at vi alle tre var rykket op på Plus... OK - hvor er den dybere mening?? JEG TAKKER OG BUKKER - så sparede jeg lige 3 x 115EUR bevares jeg får kun mine knapt 12.000 point for Go booking, men jeg har nået EBD, frem til 28/2 er det alligevel rent "overløb" Enten er det rent: "vi takker for din loyalitet, når der nu er god plads i plus" ellers er det usædvanligt dårligt købmandsskab. Under alle omstændigheder - TAKKER (sagde manden da han satte sig på riven ) /D(knapt så)SGM
Courtesy upgrade Plus->Business CPH-PVG iaften (efter PlusGrade opgradering fra meget billig Go for minimumsbud - 10k point). Så ser man værdien i EBD, og glemmer for en kort stund alt det andet bøvl med SAS EB !
Tja, du var heldig. Jeg oplevede det modsatte i weekenden på en awardstur CPH/IAD T/R. begge veje var flyet på ca. 50% load og der var no mercy! Kunne ikke upgrade via auktionen da det var klasse F, men kunne opgrade i gaten for 25K.
6 ture her over weekenden. 5/6 med helt styr på EBD. 1 smutter. Tror årsagen var at det var det "bagerste" crew der betjente mig, mens de havde passagerinfo i det forreste galley. Dog så jeg også på nogle flyvninger at de havde de tidligere omtalte iPad Minis.. der hvor jeg så dem havde de også styr på det. Derudover prøvede jeg for første gang et "rutinetjek" på en ungdomsbillet hvor jeg skulle vise ID for at bekræfte at jeg var under 26... lidt mystisk da det er booket via min profil hvor de allerede har fødselsdatoen, men en stikprøve engang i mellem er vel ok.
Nogen der har erfaringer med, hvornår SAS, sender en email ud vedr. CU's på CPH-PVG? Har ikke modtaget noget endnu for aftenens afgang og er næsten så småt ved, at miste håbet...
Ifølge SAS' egne oplysninger får man mail om en CU fra 24 timer før afgang til 3 timer før afgang. Jeg har dog selv oplevet, ingen mail at få, men blev opgraderet.
det var systemet der fik det til at biipe så ikke noget med hårgrænsen .. troede først det var en op-up, men nææ nej, det har jeg stadig tilgode som EBD
Der kommer altså ikke så mange af dem mere efter starten på SAS Auction startede. Så du skal nok ikke holde vejret Men håber det bedste, da jeg har fået en CU, da jeg stod i lufthavnen og ikke havde modtaget en mail om det.
Nå, ingen CU denne gang, trods det faktum at der er 23 ledige sæder i C. Lidt undrende når det skulle være muligt, på hveranden PNR. Fortsat kun en "succesrate" på 1 ud af 4 returrejser for mit vedkommende...
Er du i Plus i forvejen? Husk at det kun 1-class upgrades og plus kabinerne er ret små på A340erne... Og det var ikke for på nogen måde at sige at det ikke er et underligt og uigennemskueligt system!