Oplevelser som Diamant?

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Kristian, 20/9/15.

  1. TCF

    TCF Aktivt medlem

    Beskeder:
    22
    "Synes godt om" modtaget:
    115
    Point:
    28
    Har endnu ikke oplevet en alle de omtalte courtesy upgrades, dem må jeg have til gode til når jeg skal oversøisk. Havde dog følgende meget positive oplevelse forleden på grund af min status som EBD. Det er meget kort blevet omtalt her på siden at os med EBD vil have lettere adgang til at booke bonusrejser. Hvordan dette foregår fandt jeg nu ud af. Med to små børn og den første som begynder skolen næste år havde jeg besluttet mig for at checke om der var ledige pladser næste sommer på ruterne til Sydeuropa. Det var dog noget af en opgave for alle udrejser med tiltænkt EuroBonusmedlemmer var udsolgte (eller nok snarere spærrede). Det var dog ikke værre end at jeg skrev en mail til SAS og gjorde udtryk for min undren. Svaret kom prompte fra en meget venlig medarbejder som tilbød at hjælpe mig på trods af at der så udsolgt ud:
    " ...jeg har mulighed for at bede om pladser til jer fordi du er Diamond medlem."
    Denne uge sendte jeg så nogle fleksible datoer for hvornår vi ville rejse, fik svar på under en time og inden for tre timer var det bestilt, bekræftet og betalt. Jeg følte mig denne gang meget værdsat som loyal kunde hos SAS, det var virkelig hurtig og fin service.
    Andre som har prøvet noget tilsvarende?
     
    john christensen, Kenneth K, Claus Heine og 10 andre "Synes godt om" dette.
  2. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Oplevede den samme service ved booking af bonusrejse til Californien til august. Ingen billetter på sas.dk, men skrev til dem og de "hjalp " mig.
     
    Claus Heine, isolCBflyer, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    kan de også hjælpe en med billetter i C? :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Det var i C = brugt maaange bonuspoint
     
    clager, Henry, tbh og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    I dag valgte jeg at udnytte min Diamant status. I Düsseldorf i Senator lounge (ikke noget specielt i det), fik 17 D i det canadiske Bombardier tog med seatblock, resten af flyet fyldt - tak SAS. Udnyttede mine frie drikkevarer - en cola, en smoothie og to Mikkeller til at tage med hjem " vil du ikke tredie til i aften?", men der blev jeg alligevel flinke mig og takkede nej. De er nu drukket til aftensmaden. Ved ankomst tog jeg så i Guldstuen og fik? nej, ikke laks i dag, men tun mousse, masser af brunkager og pebernødder, kaffe, øl og en cola. Brugte godt og vel 90 minutter hvor jeg også fik lavet lidt arbejde og skulle lige hilse på en gammel veninde der skulle til Paris - hende ville jeg ellers gerne holde weekend med i Paris :) .Ventede på eftermiddagsserveringen og hotdogs men måtte desværre videre. Tankede mit rejsekort med SAS/MC triple point.
     
    Kenneth K, Ekeren, asf og 8 andre "Synes godt om" dette.
  6. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,473
    Point:
    93
    Var til Sankta Lucia i westminister cathedral. Kostede 1000 eurobonus point for 2. En kæmpe stor oplevelse.
     

    Attached Files:

    Claus Heine, Kenneth K, Henrik Olsen og 8 andre "Synes godt om" dette.
  7. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Skrev til diamant mailen for at få refunderet skatter på en bonus billet, ~6 uger efter jeg havde afbestilt den. Tog 'kun' 4 mails før det lykkedes :rolleyes:
     
    Henry, isolCBflyer og clager "Synes godt om dette"
  8. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Om det er EBD status eller ej ved jeg ikke, men jeg FATTER ikke SAS (denne gang dog positivt ment)

    Havde lagt cash bud i PlusGrade på både business og plus fra MIA i dag. Til min store fortrydelse gik ingen af dem igennem. Ved indtjekning fik vi så at vide at vi alle tre var rykket op på Plus... OK - hvor er den dybere mening?? JEG TAKKER OG BUKKER - så sparede jeg lige 3 x 115EUR bevares jeg får kun mine knapt 12.000 point for Go booking, men jeg har nået EBD, frem til 28/2 er det alligevel rent "overløb"

    Enten er det rent: "vi takker for din loyalitet, når der nu er god plads i plus" ellers er det usædvanligt dårligt købmandsskab.

    Under alle omstændigheder - TAKKER (sagde manden da han satte sig på riven o_Oo_Oo_O)

    /D(knapt så)SGM
     
    Senest redigeret: 11/1/17
    Henrik Olsen, Claus Heine, PeterA og 8 andre "Synes godt om" dette.
  9. Rune

    Rune VIP medlem

    Beskeder:
    166
    "Synes godt om" modtaget:
    484
    Point:
    63
    Courtesy upgrade Plus->Business CPH-PVG iaften (efter PlusGrade opgradering fra meget billig Go for minimumsbud - 10k point).

    Så ser man værdien i EBD, og glemmer for en kort stund alt det andet bøvl med SAS EB !
     
    Henrik Olsen, Kenneth K, PENSIONISTEN og 11 andre "Synes godt om" dette.
  10. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,098
    "Synes godt om" modtaget:
    4,319
    Point:
    113
    Tja, du var heldig. Jeg oplevede det modsatte i weekenden på en awardstur CPH/IAD T/R. begge veje var flyet på ca. 50% load og der var no mercy!
    Kunne ikke upgrade via auktionen da det var klasse F, men kunne opgrade i gaten for 25K.
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  11. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    6 ture her over weekenden.

    5/6 med helt styr på EBD. 1 smutter. Tror årsagen var at det var det "bagerste" crew der betjente mig, mens de havde passagerinfo i det forreste galley. Dog så jeg også på nogle flyvninger at de havde de tidligere omtalte iPad Minis.. der hvor jeg så dem havde de også styr på det.

    Derudover prøvede jeg for første gang et "rutinetjek" på en ungdomsbillet hvor jeg skulle vise ID for at bekræfte at jeg var under 26... lidt mystisk da det er booket via min profil hvor de allerede har fødselsdatoen, men en stikprøve engang i mellem er vel ok. :)
     
    Henry, Schwert, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  12. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Begynder det at tynde ud i tindingerne måske? :D
     
    tbh, alexanderln, Nj4220 og 4 andre "Synes godt om" dette.
  13. rasmus.emil

    rasmus.emil VIP medlem

    Beskeder:
    163
    "Synes godt om" modtaget:
    344
    Point:
    63
    Nogen der har erfaringer med, hvornår SAS, sender en email ud vedr. CU's på CPH-PVG? Har ikke modtaget noget endnu for aftenens afgang og er næsten så småt ved, at miste håbet...
     
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  14. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Mine courtesy upgrades er kommet mellem 14 og 24 timer før afgang :) ca. 24 fra CPH, tættere på ex-HKG
     
    Henry, PENSIONISTEN, Kristian og 2 andre "Synes godt om" dette.
  15. Claus Heine

    Claus Heine VIP medlem

    Beskeder:
    172
    "Synes godt om" modtaget:
    460
    Point:
    63
    Ifølge SAS' egne oplysninger får man mail om en CU fra 24 timer før afgang til 3 timer før afgang. Jeg har dog selv oplevet, ingen mail at få, men blev opgraderet.
     
    Henry, PENSIONISTEN og rasmus.emil "Synes godt om dette"
  16. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Uden mail ville jeg betragte det som en op-up
     
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  17. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    det var systemet der fik det til at biipe så ikke noget med hårgrænsen ;)
    .. troede først det var en op-up, men nææ nej, det har jeg stadig tilgode som EBD
     
    Henry, PENSIONISTEN og Kristian "Synes godt om dette"
  18. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Der kommer altså ikke så mange af dem mere efter starten på SAS Auction startede. Så du skal nok ikke holde vejret :)

    Men håber det bedste, da jeg har fået en CU, da jeg stod i lufthavnen og ikke havde modtaget en mail om det.
     
    Claus Heine og Henry "Synes godt om" dette.
  19. rasmus.emil

    rasmus.emil VIP medlem

    Beskeder:
    163
    "Synes godt om" modtaget:
    344
    Point:
    63
    Nå, ingen CU denne gang, trods det faktum at der er 23 ledige sæder i C.

    Lidt undrende når det skulle være muligt, på hveranden PNR. Fortsat kun en "succesrate" på 1 ud af 4 returrejser for mit vedkommende...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Er du i Plus i forvejen? Husk at det kun 1-class upgrades og plus kabinerne er ret små på A340erne...
    Og det var ikke for på nogen måde at sige at det ikke er et underligt og uigennemskueligt system!
     
    Henry, Kristian og THammer "Synes godt om dette"

Del denne side