Optjen EB point med Hotels.com

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Sebastian011, 16/9/16.

  1. Sebastian

    Sebastian Nyt medlem

    Beskeder:
    7
    "Synes godt om" modtaget:
    13
    Point:
    3
    Den har jeg sgu ikke set før - smart! Man kan så toppe det af med fordelsprogram.ikanobank.dk, hvor man kan spare 6-8 % på hoteller via Hotels.com. Der er også et par procenter at spare på Booking.com. På et tidspunkt var der en kampagne, hvor man sparede 12 % på Hotels.com, hvilket virkelig er noget som kan mærkes - specielt når man kan bruge andre rabatkoder oveni og stadig indsamler overnatninger.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Nope, Du kan ikke kombinere de to.
    For at tjene EB points skal du bruge SAS' bookingside. For at få Ikano cashback skal du bruge deres bookingside. For at få topcashback cashback skal du bruge deres bookingside. Du kan desværre ikke dobbeltdippe.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. klaustroFlyer86

    klaustroFlyer86 Aktivt medlem

    Beskeder:
    87
    "Synes godt om" modtaget:
    173
    Point:
    33
    Hold da op - efter weekendens opdatering - væltede alle de manglende points ind.. undtagen fra hotels.com ;)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    og så væltede der lige point ind for 5 nætter i februar. Bedre end sent end aldrig, men nu har jeg da i hvert falde fået alle mine point. :D
     
    MaleneChristensen, Henry og tbh "Synes godt om dette"
  5. MaleneChristensen

    MaleneChristensen VIP medlem

    Beskeder:
    495
    "Synes godt om" modtaget:
    1,643
    Point:
    93
    Der kom også lige 1400 point ind på min konto efter et par nætter i London i start Marts.. :cool: dejligt!
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,060
    Point:
    113
    Har ikke læst hele tråden igennem, så måske er det blevet adresseret, men her kommer lige et spørgsmål:

    Ønsker at bo på et hotel i USA, hvor 2 nætter booket på hotels.com koster 889 kr. Søger man på samme hotel via hotels.com linket på SAS-hjemmeside koster det 917 kr - altså en prisforskel på 28 kr.

    Er det normalt, at priserne er højere via linket på SAS' hjemmeside?

    Hvis det er tilfældet, så betaler man jo nærmest selv sine point. For de 889 kr vil man optjene ca 222 point (ca. værdi på 22-30 kr ved en værdi på 8-10 øre pr. point).
     
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  7. jtraveler

    jtraveler VIP medlem

    Beskeder:
    286
    "Synes godt om" modtaget:
    597
    Point:
    93
    Jeg ved ikke om det er normalt, men jeg har både oplevet prisforskel og ingen prisforskel.
    Personligt vil jeg hellere booke via hotels.com og gøre brug af deres hotels reward program hvor hver 10. overnatning er gratis. Det synes jeg giver mere værdi for mig. :) Jeg vil dog ikke udelukke at booke via SAS-hjemmeside hvis der er EB-kampagne..
     
    Senest redigeret: 18/9/17
    Nj4220, PeterA, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Det varierer meget for de enkelte reservationer. Jeg selv sammenligner altid de to priser og vælger den mest fordelagtige :

    1. Hvis SAS prisen er betydeligt lavere, vælger jeg den og derved sparer penge og optjener lidt point.

    ...men...

    2. Hvis priserne er ens eller Hotels.com er lavere, vælger jeg den rene Hotels.com for derved at samle gratis nætter.

    ...men...

    3. Man skal også lige checke antallet af evenuelt optjente SAS point : er det et meget stort beløb, kan det måske betale sig at vælge den lidt højere SAS pris.
     
    SophieHendriksen, banditten, PeterA og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,060
    Point:
    113
    ok, tak for svar.

    I så fald giver det mere mening at booke på hotels.com direkte. Det er trods alt kun et par hundrede EB-point, der er tale om.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  10. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Jeg skulle booke et værelse i norge. Der var prisen helt ens. Men da jeg loggede ind på hotellets eget hjemmeside var priser 20 procent billigere. Så husk at tjekke det også
     
    PENSIONISTEN, Peter F., SebastianBruun og 2 andre "Synes godt om" dette.
  11. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Stort set svarende til at hotellets sparede betaling til portalen deles mellem jer.:):):)

    Derfor booker vi stort set altid direkte hos hotellet. Især ved længere ophold er der tit meget at spare med en mail til hotellet.:cool:
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  12. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Husk på at hotels Award er gennemsnit pris af 10 overnatninger, så ekstrem billige overnatninger kan ødelægge gennemsnit.

    Jeg bruger eks. Rocketmiles når det er billig overnatninger, da de som min. Giver 1000 avios eller 100 no cashpoints, ind i mellem så bruger jeg også BW men der samler jeg i deres rewards.
     
    Nielspg, Henry, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Frequie og Henry "Synes godt om" dette.
  14. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    449
    "Synes godt om" modtaget:
    1,367
    Point:
    93
    Jeg tillader mig lige at "genåbne" denne tråd.

    Jeg er i Esbjerg en gang om måned på grund af arbejde, Jeg booker altid gennem hotels.com, da jeg er guld.
    Nu bladrede jeg for sjov gennem Eurobonus. De kan tilbyde mig 500 point per nat hvis jeg booker Scandic Olympia - hvis jeg booker direkte via Scandic. Booker jeg samme hotel via SAS egen hotels.com vil jeg på samme hotel kun få 314 point. Forskellen er dog at via hotels.com tilbydes jeg havneudsigt, men dog til en højere pris end scandichotels.dk, hvor det fremgår som et almindelige værelse.
     
    PENSIONISTEN, mifira og Henry "Synes godt om dette"
  15. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,823
    Point:
    113
    I princippet kan det være svært at sammenligne:
    • Du er ret sikker på forskellen i optjening af EuroBonus point. 186 point, som nok har en værdi på 10 - 18 kroner per nat.
    • Er det samme pris?
    • Er der forskel på andre fordele, som optjening af status/point i Scandics loyalitetsprogram eller hotels.com?
    • Er der på sigt andre fordele af status (som gør en forskel på de to alternativer): Gratis morgenmad, sen check out, velkomstgaver, gratis opgradering o.s.v.?
    Og så afhænger det hele også af, hvor du helst vil optjene status: Hotels.com eller Scandics loyalitetsprogram.
     
    Henrik Olsen og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  16. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    449
    "Synes godt om" modtaget:
    1,367
    Point:
    93
    Jeg syntes ikke umiddelbart jeg fik en mulighed for at logge ind på SAS hotels.com, så det betyder at jeg ikke kan drage fordel af min status. Jeg ved selvfølgelig ikke, om den kan lægges ind korrekt når jeg har booket Jeg vil mægtig gerne booke direkte gennem hotellet, men jeg er bange for at strande inde med for mange point hos SAS
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  17. henrik.kristiansen

    henrik.kristiansen EB GOLD

    Beskeder:
    38
    "Synes godt om" modtaget:
    91
    Point:
    18
    Hej med jer,

    Jeg tillader mig køre videre i denne tråd, da det omhandler hotels.com med SAS.

    Vi har booket 14 overnatninger, og skulle optjene knap 6000 point på denne via hotelsbysas.com.

    Er de lige længe om at tikke ind, som så mange andre point, hvor vi selv må jagte dem?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Jeg har et par gange brugt Hotels.com via SAS - det kan give gode EB point, særligt når de kører en dobbelt op kampagne. Jeg har aldrig behøvet efterregistrere (i modsætning til mange andre køb), så min erfaring her er, at det fungerer fint.
    Ligesom ved flyvninger, tikker pointene først ind, når turen er gennemført, men så kommer de også prompte - Jeg ved ikke, om det er forklaringen; At I ikke har været afsted endnu?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. henrik.kristiansen

    henrik.kristiansen EB GOLD

    Beskeder:
    38
    "Synes godt om" modtaget:
    91
    Point:
    18
    Hej Peter,
    Tak for svar.
    Super - så slår jeg kold vand i blodet. Hehe. Det var blot fordi jeg ikke har modtaget en mail om de er registreret/på vej.
    Opholdet er snart gennemført - så du har sikkert helt ret - de tikker først ind efter.
    Jeg har blot ikke prøvet at booke hotelsbysas, men nu ved jeg det kører på samme måde med point - tåmodighed. Hehe.
     
    Nielspg og Henry "Synes godt om" dette.
  20. Rungsvej

    Rungsvej Medlem

    Beskeder:
    26
    "Synes godt om" modtaget:
    78
    Point:
    13
    Har indtil videre dårlige erfaringer med hotelsbysas.com. Har booket hele foråret via hjemmesiden, og har fået bekræftelsesmails med at alting er OK og antal point man modtager. Problemet er blot at pointene ikke rigtigt ankommer (første overnatning var i marts). Når man beder SAS om pointene får man at vide at man skal kontakte hotels.com. Hos hotels.com (sikkert et indisk call-center) kender man absolut intet til SAS Eurobonus, så jeg er fange lidt i ingenmandsland.

    Hvad gør man så.
     
    Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side