Nej. Det er det program du kreditterer til der gælder. En let måde at se hvor meget det giver i forskellige programmer er her: http://www.wheretocredit.com/swiss/y Derudover kan jeg tvivle på du var booket i Y, medmindre din billet var meget dyr og købt i sidste øjeblik.
tak @jakobv84, linket ser brugbart ud til at sjusse sig frem til point - jeg kan godt læse 'Class' bogstavet ) men jo den var booket relativt sent
Y-klasse giver 100% af 'miles flown', så du får 600 point for CPH-ZRH og 800 point for ZRH-MAD. Der rundes op til hele 100 (dog min 600 point). 'Logikken' finder du i nedenstående link med oplysninger om pointoptjening gennem Swiss: https://www.sas.dk/eurobonus/partners/flygbolag/swiss/ CPH-ZRH: 591 miles = der rundes op til 600 ZRH-MAD: 771 miles = der rundes op til 800 Ergo 1400 point på din tur til Madrid. Check distancer ud på Great Circle Mapper: http://www.gcmap.com/mapui?P=cph-zrh-mad
Hej. Lige et opfølgende spørgsmål til de mange kloge hoveder der allerede har bidraget til denne tråd. - Jeg flyver til Buenos Aires via Frankfurt i sommerferien med Lufthansa i booking-klasse U. Iflg dette link skulle det give pointoptjening på 100% ift. miles flown: https://www.flysas.com/en/us/eurobonus/earn-points/airlines/lufthansa/ - Der er ca 7.000 miles fra Frankfurt til Buenos Aires iflg. http://www.gcmap.com/mapui?P=fra-eze - Kan det virkelig passe at jeg optjener 7.000 basis-point for denne ene flyvning? Jeg synes det lyder af meget. - Til sammenligning får du 3.000 point for CPH-JFK med SAS Go one-way. Der er 3.800 miles iflg http://www.gcmap.com/mapui?P=cph-jfk - du optjener altså flere point ved at bruge en staralliance partner (i rette bookingklasse) end ved SAS selv. Er der noget jeg har overset? På forhånd tak
Hejsa, Du har helt ret. Du er booket i en særdeles attraktiv økonomiklasse. Er det en flex-billet du evt har? God tur
Vil mene at du får 4500 for USA-Frankfurt (Sydamerika) + 500 for Frankfurt-CPH https://www.flysas.com/en/eurobonus/point-charts/sas-points-charts/
Det een som at sammenligne pærer med bananer - særligt da flyvningen er næsten dobbelt så lang som til New York og i en dyrere bookingklasse. I andre tilfælde giver LH kun 25% optjening og med andre selskaber er der nul-og-nix at hente i de billige billetklasser
Det var den mindst dyre jeg kunne finde. Måske det er en flex, men ikke bevidst i såfald. 13.000 kr for en rundrejse så den er da også betalt. Har Q hjemad som er 50%. Det giver godt på kontoen. Tak for hjælpen
Det med sammenligningen var måske lidt kludret. Det var for at sammenligne pointoptjening via SAS kontra partner. Da SAS ikke selv flyver til Sydamerika tog jeg sammenligningen med New York. Synes stadig det er underligt du potentielt kan tjene flere point med en partner end SAS selv.
Nu har jeg fået lidt blod på tanden. Turen er booket sammen med min kammerat der ikke er EB medlem. Kan jeg gafle hans point til min konto? Så er det næsten et sølv medlemskab der er hjemme på den éne tur
Du kan ikke få hans point som "Basispoint" - d.v.s. hans point kan ikke give dig et sølvkort Hvis han bliver EB medlem, kan han overføre hans point til dig. Det bliver så ekstra point på din konto. Men enten koster det - eller også skal du vente på at SAS gen-indfører "pooling"
Pas på med det! Det bliver hurtigt en dyr og tidskrævende hobby... Men svaret til dit spørgsmål er nej. Jeg kender kun til egypt Air der har et program der lader folk samle status point med en familie konto. SAS har også snakket i den stil når de genindfører family pooling, men om det kommer til at ske er ikke sikkert. Bemærk også at det hedder family - så der er nok slet ikke noget at gøre i dette tilfælde.