Os der bookede British Airways First billetter til Asien (August 2015)

Poster i 'BRITISH AIRWAYS | AVIOS' oprettet af Henrik Olsen, 20/8/15.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Ja - min er også forsvundet uden grund eller forklaring fra BA. De kunne i det mindste sende en mail og sige at de ikke vil udstede billetten.

    Jeg vil også prøve at sende en klage - det kan være at vores "husjurist" @Beaglen kan komme med gode råd og eksempel på tekst?
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  2. Ekeren

    Ekeren VIP medlem

    Beskeder:
    400
    "Synes godt om" modtaget:
    838
    Point:
    93
  3. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Det sjove er lidt nu at BA har sendt mig en undersøgelse om hvor glad jeg er for selve forløbet med dette billetkøb:
    upload_2015-8-22_16-47-34.png

    Tror bestemt ikke det bliver positiv tilbagemelding....
     
    Peter F., Rikke Haugen Olsen, alexanderln og 6 andre "Synes godt om" dette.
  4. Schlandy

    Schlandy VIP medlem

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,653
    Point:
    93
    Er der nogen som har hørt noget fra BA?? Jeg må sige jeg er noget overrasket over deres fremgangsmåde her.....
     
  5. Ekeren

    Ekeren VIP medlem

    Beskeder:
    400
    "Synes godt om" modtaget:
    838
    Point:
    93
    Intet... Pinlig håndtering af BA. Mon ikke der kommer en udmelding imorgen.
     
  6. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Vil også forvente en mail fra dem i løbet af mandagen. Men skræmmende dårlig PR fra BA på denne her fejl...
     
  7. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,250
    "Synes godt om" modtaget:
    6,518
    Point:
    113
    Har I fået pengene igen? Ikke hos mig...
     
  8. Schlandy

    Schlandy VIP medlem

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,653
    Point:
    93
    ikke her heller....
     
  9. Schlandy

    Schlandy VIP medlem

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,653
    Point:
    93
    Er der nogen der har skrevet en klage til BA og fået tilbagemelding ??
     
  10. Ekeren

    Ekeren VIP medlem

    Beskeder:
    400
    "Synes godt om" modtaget:
    838
    Point:
    93
    Har snakket med BA idag og de fortæller at billetten er annulleret grundet fejlpris og at de sendte en mail ud i fredags. Så nu er de også begyndt at lyve i BA's kundeservice...
    Sjovt nok sagde en anden BA-rep. senere i en anden samtale at de snart ville sende mails ud o_O. Det kører rigtigt for dem!

    Afventer email - og fremsender herefter formel klage. Herefter kører jeg den videre jf. ovenstående...
     
  11. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,250
    "Synes godt om" modtaget:
    6,518
    Point:
    113
    Så er der nyt:


    Dear Customer,

    We are very sorry to advise that it has come to our attention that for a short period of time there was an obvious pricing error for First class seats from Germany. As such, your recent booking was concluded on the basis of the invalid fare and therefore your ticket is not valid for travel and will be refunded.

    We don't underestimate the disappointment this will cause you and would like to offer our sincere apologies for this error. The correct prices have now been reinstated and should you wish to rebook your journey, please go to ba.com or contact your local team atba.com/contactus who would be happy to help you.

    Once again, please accept our sincere apologies.

    British Airways Customer Service
     
    Flemming Poulsen og Kristian "Synes godt om" dette.
  12. Ekeren

    Ekeren VIP medlem

    Beskeder:
    400
    "Synes godt om" modtaget:
    838
    Point:
    93
    Har klaget direkte til BA og til forbrugerstyrelsen. Så må vi se hvad de siger...
     
    tbh og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  13. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Fik samme fine mail. Så er det med at få skrevet en kort og konkret besked til dem om kontraktbrud.

    Det virker nok ikke, og så kigger vi blot fremad efter den næste error fare :)
     
  14. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Vil du dele teksten til dem?
     
  15. Ekeren

    Ekeren VIP medlem

    Beskeder:
    400
    "Synes godt om" modtaget:
    838
    Point:
    93
    Hvem af dem?
     
  16. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Begge gerne. For så kan vi dele samme argumenter og stå stærkere (måske)
     
  17. Ekeren

    Ekeren VIP medlem

    Beskeder:
    400
    "Synes godt om" modtaget:
    838
    Point:
    93
    Jeg holder den ordrette tekst for mig selv men, i grove træk skitserer jeg forløbet med køb af billetter torsdag efter at være blevet "lokket" af deres The world is on sale kampagne. Efterfølgende udstedes e-ticket, og der bookes pladser mm. Billetten købes på deres egen hjemmeside så jeg gør absolut intet forkert og det er nu deres ansvar at bevise at JEG har handlet i ond tro, hvilket jeg vil mene må være så godt som umuligt. Jeg forklarer desuden at jeg har lavet planer, aftalt ferie og planlagt møder på destinationen, da jeg havde en confirmed ticket og ikke anede uråd.

    Fire en halv dag senere modtager jeg så denne email som jeg mener ikke på nogen måde påviser gyldig grund til at annullere billetten.

    Lad os se hvad der sker - det skader ikke at forsøge. Mener vi har en god sag.
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  18. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Jeg er helt enig og samme approach jeg vil bruge også. Vil dog putte lidt ord på brud på kontrakten efter, som du selv siger, næste 5 dage (modtog den efter business tid i dag).
     
    Ekeren "Synes godt om" dette.
  19. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,250
    "Synes godt om" modtaget:
    6,518
    Point:
    113
    Har I fået penge tilbage? Det ender jo med at man kan opkræve renter...
     
  20. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Forsat ikke - og der vil også komme en valutaforskel fra EUR til DKK. Så det har taget over en uge at få pengene tilbage. Jeg mangler forsat 1121,- EUR....
     

Del denne side