Er det fordi de decideret har tilbageført mindre eller er det valutaforskel? Sidstnævnte kan de vel ikke klandres for.
Det kan jeg faktisk ikke se på netbanken, men jeg går ud fra, at det er en forskel i valutaen. Irriterende...
Så kom der svar... De vil/kan ikke tage sagen, da den skal køres igennem Forbruger Europa. Grunden til dette er, at hjemmesidens tekst er på engelsk og derfor er det ikke længere dansk lovgivning der er gældende?! Det er ikke særligt betryggende som forbruger, at man bare bliver overført til en anden hjemmeside i købsprocessen, og pludselig ikke længere er dækket af dansk lovgivning, men i dette tilfælde - engelsk. Virker meget underligt Vi prøver Forbruger Europa...
Forbruger Europa giver os ret i at vi har en god sag. "Det er vores vurdering, at der ikke umiddelbart fremgår et forbehold for prisfejl af vilkårene, som du har modtaget fra BA. Af mangel på et sådan forbehold, er hovedreglen, at sælgeren alene kan hæve aftalen, hvis der er tale om åbenbare prisfejl. I og med du har modtaget mails, hvoraf det fremgår, at der er udsalg samt at flybilletter generelt svinger meget i pris, er det vores vurdering, at prisfejlen ikke er åbenlys." De vil derfor nu henvende sig til BA for at prøve at forhandle en aftale på plads... To be continued....
Jeg vil mene at man skal køre en sag hver især, men måske skulle I afvente svaret fra BA... Ellers vil jeg råde jer til at starte sagen igennem Forbruger Europa.
Det var egentligt også min tanke - at hver enkelt skulle starte ved Forbruger Europa og efterfølgende BA
Så fik vi et endeligt svar fra Forbruger Europa. BA vil ikke indgå et forlig eller forhandle, så der er kun en civil retsag i England tilbage som mulighed - tror jeg springer over! Synes dog at det er opsigtsvækkende at man i en købsprocess føres fra et lands hjemmeside over på et andets og dermed skifter lovgivningen også... Det er ikke så betryggende som forbruger. På den anden side kan jeg godt se at en firstclass billet til SYD fra TXL til 13K var MEGET billigt "You win some - you loose some"... Klar til næste udfordring - mon der ikke snart er flere fejlpriser på trapperne ;-)
Du mener vel flash-sales Dit vigtigste argument er netop, at det ikke var en fejl, og at du ikke kunne/burde vide, at det var en fejl hvis(når) modparten hævder det