Os der bookede British Airways First billetter til Asien (August 2015)

Poster i 'BRITISH AIRWAYS | AVIOS' oprettet af Henrik Olsen, 20/8/15.

  1. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    6,835
    Point:
    113
    Så kom pengene. Men 116,16 kroner mindre end de hævede. Svindel og humbug!
     
    Kristian og Frequie "Synes godt om" dette.
  2. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Det er nok 'the wig' for at lade dig gamble. Win some, lose some :D
     
    Frequie "Synes godt om" dette.
  3. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Er det fordi de decideret har tilbageført mindre eller er det valutaforskel? Sidstnævnte kan de vel ikke klandres for. :)
     
  4. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Valutaforskel
     
  5. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    6,835
    Point:
    113
    Det kan jeg faktisk ikke se på netbanken, men jeg går ud fra, at det er en forskel i valutaen. Irriterende...
     
  6. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Det er forskellen i bankernes køb og salg af valuta!
     
  7. Schlandy

    Schlandy VIP medlem

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,653
    Point:
    93
    Jeg gik 300 i + på overførselen - dog en mager trøst
     
    Rikke Haugen Olsen "Synes godt om" dette.
  8. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Jeg har forsat ikke fået penge retur....
     
  9. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    @Ekeren - kom der noget feedback tilbage?
     
  10. Ekeren

    Ekeren VIP medlem

    Beskeder:
    400
    "Synes godt om" modtaget:
    838
    Point:
    93
    Ikke endnu - regner med svar på om de tager sagen i denne eller næste uge... Will keep you posted ;)
     
  11. Ekeren

    Ekeren VIP medlem

    Beskeder:
    400
    "Synes godt om" modtaget:
    838
    Point:
    93
    Så kom der svar...

    De vil/kan ikke tage sagen, da den skal køres igennem Forbruger Europa. Grunden til dette er, at hjemmesidens tekst er på engelsk og derfor er det ikke længere dansk lovgivning der er gældende?! Det er ikke særligt betryggende som forbruger, at man bare bliver overført til en anden hjemmeside i købsprocessen, og pludselig ikke længere er dækket af dansk lovgivning, men i dette tilfælde - engelsk. Virker meget underligt o_O

    Vi prøver Forbruger Europa...
     
    tbh, Rikke Haugen Olsen og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  12. Ekeren

    Ekeren VIP medlem

    Beskeder:
    400
    "Synes godt om" modtaget:
    838
    Point:
    93
    Forbruger Europa giver os ret i at vi har en god sag.

    "Det er vores vurdering, at der ikke umiddelbart fremgår et forbehold for prisfejl af vilkårene, som du har modtaget fra BA. Af mangel på et sådan forbehold, er hovedreglen, at sælgeren alene kan hæve aftalen, hvis der er tale om åbenbare prisfejl. I og med du har modtaget mails, hvoraf det fremgår, at der er udsalg samt at flybilletter generelt svinger meget i pris, er det vores vurdering, at prisfejlen ikke er åbenlys."

    De vil derfor nu henvende sig til BA for at prøve at forhandle en aftale på plads...

    To be continued....o_O

     
    jakobv84, Kristian, jefi99 og 2 andre "Synes godt om" dette.
  13. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Er det nu alle skal sende et krav til BA baseret på den udmelding?
     
  14. Ekeren

    Ekeren VIP medlem

    Beskeder:
    400
    "Synes godt om" modtaget:
    838
    Point:
    93
    Jeg vil mene at man skal køre en sag hver især, men måske skulle I afvente svaret fra BA...

    Ellers vil jeg råde jer til at starte sagen igennem Forbruger Europa.
     
  15. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Det var egentligt også min tanke - at hver enkelt skulle starte ved Forbruger Europa og efterfølgende BA :)
     
    Ekeren "Synes godt om" dette.
  16. Ekeren

    Ekeren VIP medlem

    Beskeder:
    400
    "Synes godt om" modtaget:
    838
    Point:
    93
    Så fik vi et endeligt svar fra Forbruger Europa. BA vil ikke indgå et forlig eller forhandle, så der er kun en civil retsag i England tilbage som mulighed - tror jeg springer over!

    Synes dog at det er opsigtsvækkende at man i en købsprocess føres fra et lands hjemmeside over på et andets og dermed skifter lovgivningen også... Det er ikke så betryggende som forbruger.
    På den anden side kan jeg godt se at en firstclass billet til SYD fra TXL til 13K var MEGET billigt :) "You win some - you loose some"...

    Klar til næste udfordring - mon der ikke snart er flere fejlpriser på trapperne ;-)
     
    AMJ, Ulrik, Kristian og 4 andre "Synes godt om" dette.
  17. *flyer

    *flyer Sjeff

    Beskeder:
    245
    "Synes godt om" modtaget:
    631
    Point:
    93
    Du mener vel flash-sales ;)

    Dit vigtigste argument er netop, at det ikke var en fejl, og at du ikke kunne/burde vide, at det var en fejl hvis(når) modparten hævder det :)
     
    AMJ "Synes godt om" dette.
  18. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Jeg løfter hatten for dig og det at du har forfulgt denne så langt. Godt arbejde :)
     
    AMJ og Ekeren "Synes godt om" dette.

Del denne side